Är jag äldst på hela FZ? Vill veta hur gamla ni oldtimers är.

Medlem
Är jag äldst på hela FZ? Vill veta hur gamla ni oldtimers är.

57 år född 1966. Kanske yngst till sinnet dock. Ser inte en dag äldre ut än trettiotre och ett halvt. Enligt mig själv. Satt med en pong-konsoll och drömde om narrativ i framtida spel. Kan tro att jag har fått uppleva mer framåtskridande än många yngre, hoppas dockinte. Att det inte stagnerat.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Du kanske kan få ett hum här, någon räknade ut ett snitt då i alla fall.

https://www.fz.se/forum/trad/442660-hur-gamla-ar-ni

Är 34 och tror jag är en av de yngre här..

Medlem
Skrivet av Zontos:

Du kanske kan få ett hum här, någon räknade ut ett snitt då i alla fall.

https://www.fz.se/forum/trad/442660-hur-gamla-ar-ni

Är 34 och tror jag är en av de yngre här..

Tack skrollade första tre sidorna (man orkar inte mer än så i min ålder) och ingen slog mig, trettio- fyrtio, inte mer än så.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Ungdomar...


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Mentalt pendlar jag mellan 14 och 70 år
Fysiskt är jag 33 år


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Mentalt pendlar jag mellan 14 och 70 år
Fysiskt är jag 33 år

Då ärvi typ lika i ålder! Fint!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Fast rent mentalt så är jag ofta 20 minus, så kanske inte i alla fall...
Fysiskt så tror jag eller vill tro 35 så inte så långt ifrån ändå. Realistiskare kanske är 40...eller 45.
Ok vi säger så här, en otroligt fit 50 åring? Eller vad fan det låter inte bra heller. Säg tretiofem.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

40, känns ungefär som 30 förutom att knäna inte orkar med jobbet lika bra.

Ålder och bli gammal är inget att ojja sig över!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

40, känns ungefär som 30 förutom att knäna inte orkar med jobbet lika bra.

Ålder och bli gammal är inget att ojja sig över!

De där knäna, ja jag vet, kommer över dem dock när jag går mina 20000 steg som en gubbe, att man bara räknar dom gör en till en gubbe.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Fulla squats blir svårare Då pratar vi bodyweight eller riktig lätta vikter.


signatur

7900XTX
7800X3D

Inaktiv

Tror att forum är för oss äldre ( 34 här ). Känns inte som dagens kids hänger på forum.

Medlem

Älskar gårdagens forum, därifrån jag kommer. 3d forum där vi delade med oss av våra framsteg i piratade versioner av maya eller 3ds max.;) Modellering, animation. Känner flera som gick vidare där ifrån till b.l.a. Pixar. Flera riktigt framgångsrika. Så det såg ut då., Men du har rätt, "disskussionsforum" finns väl knappt nuförtiden? Åtmisnstone inte på det sättet. Blir lite nostalgisk Förutom att vi befinner oss på ett sådant nu då, men jag menar att alla "hängde där" delade med sig av sina erfarenheter. Nej det var något speciellt. När man träffat "sin" grupp. Fick och träffade många vänner som har hängt med från så många länder.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jag är 39, så nästa år bjuder jag inte in hela FZ på 40årskalas! Jag vågar lova en sån sak för alla senila gamla gubbar på det här forumet har ändå glömt bort det när jag fyller 40 om 11 månader.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag är 39, så nästa år bjuder jag inte in hela FZ på 40årskalas! Jag vågar lova en sån sak för alla senila gamla gubbar på det här forumet har ändå glömt bort det när jag fyller 40 om 11 månader.

Ja men det är ju fint ändå! Att du lovar hotellnatt i presidentsvitent för hela släkten min! Du är så givmild! Ska säga dig att det skulle räckt med två av oss men om du protesterar så kommer vi allihop, Det är inte så många fler. När du ändå håller på så kan vi väl ta en sväng in till inet så väljer jag ut vad jag vill ha. Ditt kreditkort är ju obegränsat och du är så generös! Puss!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Eller, vad det inte vad du sa?


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Älskar gårdagens forum, därifrån jag kommer. 3d forum där vi delade med oss av våra framsteg i piratade versioner av maya eller 3ds max.;) Modellering, animation. Känner flera som gick vidare där ifrån till b.l.a. Pixar. Flera riktigt framgångsrika. Så det såg ut då., Men du har rätt, "disskussionsforum" finns väl knappt nuförtiden? Åtmisnstone inte på det sättet. Blir lite nostalgisk Förutom att vi befinner oss på ett sådant nu då, men jag menar att alla "hängde där" delade med sig av sina erfarenheter. Nej det var något speciellt. När man träffat "sin" grupp. Fick och träffade många vänner som har hängt med från så många länder.

Jo jag saknar också de gamla forumen, Reddit fungerar men det är sällan subb-redditarna är så bra egentligen. Här går det att ha en levande diskussion...

Medlem

Eftersom mer än hälften i denna oldtime tråd i ett så oldtime forum som detta är kommer från mig tar jag för givet att jag är äldst på FZ


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Zontos:

Jo jag saknar också de gamla forumen, Reddit fungerar men det är sällan subb-redditarna är så bra egentligen. Här går det att ha en levande diskussion...

Eller hur, jag håller med, våra special intressen . Där fanns ofta de bästa. Så många vänner man fick, hjälptes åt, kanske bara kan prata för mig själv men det handlade om 3d modellering, animation, texturer, när det var i sin linda.
Hur fint är det inte att känna igen namn därifrån nu, finns inte det minsta avundsjuka och en del håller man kontakten med fortfarande.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Haha gubbe! Mvh en 40-åring.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Haha gubbe! Mvh en 40-åring.

Vad säger du barnunge? 40? ja, ok då om du tvunget vill.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

46 år ung här...

Medlem
Skrivet av Zontos:

Jo jag saknar också de gamla forumen, Reddit fungerar men det är sällan subb-redditarna är så bra egentligen. Här går det att ha en levande diskussion...

Klassiska internetforum är och kommer alltid vara det bästa!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

k4rst3n du skulle kunnat var en av de yngsta på den tiden, Fanns en del riktigt begåvade som var i din ålder. Vi hade de verktygen som fanns då. AI var inte en grej,inget man kände till. det var konstnärer, en tro på människan.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av NO1LIV3S4EVER:

46 år ung här...

Ja men nu börjar det likna något!!
tio år till bara!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jag är nog jävligt sorglig, vad gör jag här, varför njuter jag av att spela vissa spel fortfarande? Vartför spöar jag de flesta yngre i snabba fps spel? Skäms ni inte lite då? Kom igen för fan. Tror ni skulle gjort det om ni visste att jag kunde varit eran farfar,


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Fysiskt är jag 33. Mentalt varierar det en hel del. Har ofta systersonen på övernattning, han är 12 och då ligger jag väl stundtals däromkring ifall situationen inte kräver att jag ska vara vuxen. På jobbet, bank, är det desto mognare (och torrare)


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

För mig varierar den fysiska och men tala åldern hela tiden. en sak är bara konstant : mitt födelseår..tyvärr. föddes på det "glada" eller "sorgliga" sextiotalet. Beror på hur man ser på det hela. Jag väljer att se musiken som min, allt annat kan jag avstå ifrån. När man definieras som människa är ju ofta i tonåren och min stora "aha" upplevelse var nog när jag ensam tog mig till Göta Lejon" för att se The Ramones 1982. Efter det blev sig inget likt. tror till och med det var 1980..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Skryt om det om ni kan kids, ramones 1980...


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

om ni är något annat som pockar på så var jag på Bob Marley. grönan 1980, vet att hundra gånger fler än som vore rimligt säger sig ha varit där men det skiter jag i.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

42 år här, känner mig mer som 28 dock... bra gener

Skriv svar