Bioware ger oss en teaser för det kommande Mass Effect-spelet

Robot
Bioware ger oss en teaser för det kommande Mass Effect-spelet

Och antydningar om att spelet har kopplingar till Andromeda.

#Bioware, #Mass-effect, #nyhetstips


Releasehästryttare

Bioware! Please don't fuck up this time!

Medlem

Bara man inte spelar Shepard igen, vi har ett helt universum med så många olika raser. Något nytt och intressant borde de kunna komma på.

Medlem

Spännande!

Svårt att ha någon tillit till Bioware efter deras senaste alster kanske, men hoppet finns ändå där.

Måtte dom lyckas med något spektakulärt med nya Mass Effect.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Mitt ansikte är trött.

Medlem

Synd att det inte blivit fler spel i det universumet, det är ändå rätt så uppbyggt så hade ”lätt” kunnat göra andra spel också.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Bioware existerar i namn enbart. *Alla* som gjort deras bra titlar har slutat eller fått sparken. Jag kunde inte bry mig mindre om uppföljare gjorda av randos, gör något nytt istället och låt den nya personalen bevisa vad dom går för genom att göra något originellt.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Tor
Medlem

Hade varit kul om det blir bra men jag känner lite att dagens bioware inte har världens största förtroendekapital så hypen infinner sig liksom inte längre. Andromeda var kul rent mekaniskt dock, det får jag ändå ge det.

Medlem

Tog mig an Andromeda direkt efter den härliga originaltriologin i Legendary edition, och vilket jävla nedköp det var. Misstänker att jag var långt ifrån den ende som ej spelade klart så hade föredragit om nya spelet klippte banden till bastarden helt.

Medlem

Gåshud som vanligt när det kommer Mass Effect-trailers.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag kom ungefär 10 minuter in i Andromeda eller hur länge det nu var, man låg på britsen och alla ansiktsuttryck var helt off så jag stängde ner och inte rört det sen dess. Så om det bygger vidare på Andromeda så finns det 0 intresse.

Medlem
Skrivet av noyart:

Bara man inte spelar Shepard igen, vi har ett helt universum med så många olika raser. Något nytt och intressant borde de kunna komma på.

Om ryktet i nyheten stämmer, att det kommer en nödsignal från Andromeda, så är Shepard inte med i spelet.

Resan till Andromeda tog runt 500 år, så när det kommer nödsignaler därifrån är Shepard sen länge död.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Om ryktet i nyheten stämmer, att det kommer en nödsignal från Andromeda, så är Shepard inte med i spelet.

Resan till Andromeda tog runt 500 år, så när det kommer nödsignaler därifrån är Shepard sen länge död.

Or is he/she?

Min Shepard har redan varit död en gång. Han kan säkerligen dö och återuppstå en gång till.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Är väl en nödsignal att Liara ska rädda en uppföljare till Andromeda.

Medlem

Jag är imponerad över att EA inte skrotat Bioware än.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Om ryktet i nyheten stämmer, att det kommer en nödsignal från Andromeda, så är Shepard inte med i spelet.

Resan till Andromeda tog runt 500 år, så när det kommer nödsignaler därifrån är Shepard sen länge död.

Fanns det möjlighet till cryosleep på skeppen som gjorde resan så finns det ju inget som direkt sätter stopp för att Shepard fortfarande kan vara med i bilden, oberoende av hur lång tid som passerat.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Bioware har stått för sån otrolig kvalité. Men folket som rutin-mässigt legat bakom det hela, de är inte där idag. Nog vill man att nytt och fräscht folk ska ha ambitionen och överträffa sig själva, men det var många år sedan de levererade något i mästerverk-klass.
Jag önskar dem det bästa och jag skulle älska mer Mass Effect, men jag tror att när detta spel äntligen är klar så är jag upptagen med andra mycket bra spel och tar detta på någon rea eller nåt.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Fanns det möjlighet till cryosleep på skeppen som gjorde resan så finns det ju inget som direkt sätter stopp för att Shepard fortfarande kan vara med i bilden, oberoende av hur lång tid som passerat.

Med all futuristisk teknik att tillgå borde väl inte kloning och överförande av minnen vara uteslutet.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Med all futuristisk teknik att tillgå borde väl inte kloning och överförande av minnen vara uteslutet.

Ja, det finns hur många sätt som helst att förklara det på om man verkligen vill fortsätta Shepards story


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Vi kanske får the "Conrad Verner" trilogy

Medlem

Musiken o grafiken såg nice ut men får se om resten av komponenterna håller mass effect nivå 😍 eller andromeda nivå 🤣
Efter att ha sett squadron 42 trailern för star citizens campaign mode spel så känner jag att inget kommer slå den. Nivån på ett tag.

Moderator

OMGOMGOMGOMG hoppas på något riktigt bra!

Medlem
Skrivet av Bennii:

Om ryktet i nyheten stämmer, att det kommer en nödsignal från Andromeda, så är Shepard inte med i spelet.

Resan till Andromeda tog runt 500 år, så när det kommer nödsignaler därifrån är Shepard sen länge död.

Härligt att höra

Medlem

Kan ju börja med att göra klart de planerade DLC:erna till Andromeda istället. Skapligt mycket som lämnades ute bara för att Bioware aldrig kan göra något helhjärtat nu för tiden.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Om ryktet i nyheten stämmer, att det kommer en nödsignal från Andromeda, så är Shepard inte med i spelet.

Resan till Andromeda tog runt 500 år, så när det kommer nödsignaler därifrån är Shepard sen länge död.

Minns jag helt fel att dom i Andromeda fick ett "SOS" meddelande från våra galax att något hade hänt under spelets gång?

Medlem
Skrivet av kaealy:

Kan ju börja med att göra klart de planerade DLC:erna till Andromeda istället. Skapligt mycket som lämnades ute bara för att Bioware aldrig kan göra något helhjärtat nu för tiden.

Jag misstänker (och hoppas!) att delar från det uteblivna DLCt kommer återanvändas i det nya spelet.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem
Skrivet av kaealy:

Kan ju börja med att göra klart de planerade DLC:erna till Andromeda istället. Skapligt mycket som lämnades ute bara för att Bioware aldrig kan göra något helhjärtat nu för tiden.

Om du tänker på Quariernas ark så har det redan gjorts en bok om den, så där finns nog inte mycket att hämta


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar