Vilket betyg ger du Super Mario Bros. Wonder?

Robot
Vilket betyg ger du Super Mario Bros. Wonder?

Lika elefantastiskt som alla säger?

#betyg, #super-mario-bros-wonder


Medlem

Köpte det i eftermiddags så jag har inte hunnit spela det ännu
Men betyg kommer 😀

Medlem

Kalla mig galen men klarade inte av att man helt slängs ut från banan när man dör.. förstår inte alls varför det är designat så.. varför inte bara börja om från start på banan med ett mindre liv?

Medlem

Lätt 5 av 5 enligt mig. Grym känsla, grym grafik och bra designade banor. Roligt med mixen från tidigare Mario-spel som ger en fin nostalgi-känsla.
Allra bäst är den finslipade kontrollen som sitter som en smäck. Så här bra har ett Mario inte känts sedan World.

Medlem

Har klarat 100% av spelet, alla 6 medaljer och måste säga att jag njöt nästintill hela tiden jag spelade.
Det är så många förbättringar av 2D Mario att det är jämförbart med SMB3->SMW.

Men med det sagt så ger jag det 4/5, skulle vilja ge det 4,5/5 men i och med att det inte finns som alternativ så blir det 4 för det är närmare än vad 5 är för mig.

Det som drar ned betyget gör mig är:
Search Partys (rent skräp för singel player), Ingen proper boss för Airships och bara hälften av Bowser Jr fighterna var "bra".
Break rooms är inte mycket att ha heller men 100 gånger bättre ön Search Party.

Annars finns det inte något att klaga på mer än att banorna överlag kanske är lite för enkla, även de flesta 4-5 Stjärniga kunde varit snäppet svårare.

Den absolut sista banan är helt klart den bästa när det kommer till utmaningar och Bowers grejer var riktigt bra.

Medlem

Min dotter på 7 år älskar Super Mario. Har varit 3d world och odyssey som introducerats (det som väntar i framtiden är väl sm 1,3 ). Jag har köpt wonders till henne och tänkt ge på födelsedagen i December. MEN det är lång väntan och med tanke på recensionerna blir en ju allt sugen på att riva upp paketet :). 3D world, Odyssey och Wonders har fått väldigt höga betyg på fz.

Medlem
Skrivet av Lukan:

Kalla mig galen men klarade inte av att man helt slängs ut från banan när man dör.. förstår inte alls varför det är designat så.. varför inte bara börja om från start på banan med ett mindre liv?

Du kastas väl inte ut från banan? Man börjar ju vid den save-flaggan man har tagit, tar ju knappt en sekund innan man är igång igen.

Medlem

Lite av känslan med mario wonder som när man körde Super mario world till snes första gången.

Finns så klart några saker som kan göras bättre, men 5/5

Medlem

Den som ger det här lägre än 5 tycker inte om spel. Ska se om jag inte mäktar med en recension nu när jag varvat det (har något enstaka lila mynt och Mandi-hopp över flaggstången kvar)

Medlem

Har precis gjort 100% i spelet, solklar 5/5. Ett litet gäng har graderat spelet 1/5 här ser jag, det är ju,,,, fel faktiskt!😊

Medlem

Har inte spelat spelet eftersom typen av spel inte tilltalar mig. Men har hört mycket positivt om det. Om jag köper den till Switch så kommer jag antagligen att göra som med ca 10 andra helt ok Switch spel. Och det är att inte spela dom. Har svårt att köra annat än Slay the spire på Switch och nu Dave the diver. Annars så blir det bara aldrig av.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Dragonflame:

Köpte det i eftermiddags så jag har inte hunnit spela det ännu
Men betyg kommer 😀

<Uppladdad bildlänk>

Inte hunnit igenom det själv heller. Men 5 av 5 på köpkänslan!


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Danster:

Den som ger det här lägre än 5 tycker inte om spel. Ska se om jag inte mäktar med en recension nu när jag varvat det (har något enstaka lila mynt och Mandi-hopp över flaggstången kvar)

Ooooh, vore väldigt kul att läsa!


signatur

En Bamseponny av folket

Testpilot

Skulle ge det en 4/5. Inte klar med spelet ännu men de behöver slipa på bossfighterna och jag tycker inte att badges ger något nytt, det är mest svårt att välja vilken badge jag ska välja, hade hellre sett att det var permanenta uppgraderingar i så fall.

Det är ett bra spel men gör inte så mycket nytt egentligen, hade behövts något extra för att få en 5: a.

Medlem

En solklar 5a för min del. Det bästa 2D Mario sen Mario World till SNES. Otroligt varierat och en välbehövlig uppfräschning av spelen sen New Super Mario Bros sett för lika ut i 17 år. Känns som man har bra kontroll över karaktärerna och roligt med ett större urval av spelbara karaktärer. Det enda som drar ner spelet något är att bosstriderna kunnat vara lite mer påkostade, lite för lätt samt att det gick rätt snabbt att klara ut. Hade de fixat till det så hade detta spel varit perfekt.

Gen
Medlem

Solo = En femma utan tvekan
Co-op = En fyra.

Medlem
Skrivet av Danster:

Den som ger det här lägre än 5 tycker inte om spel. Ska se om jag inte mäktar med en recension nu när jag varvat det (har något enstaka lila mynt och Mandi-hopp över flaggstången kvar)

Håller som sagt inte med, jag tycker att det är ett väldigt bra spel men saknar lite mer i boss väg med luftskeppen och B.Jr. Sedan tycker jag att Search Party banorna är bland det sämsta som dem någonsin producerat i ban väg.

Att en del banor är lite enkla är inte något jag skulle ge minus gör även om jag inte skulle ha något emot lite mer svårare, men efter 25+ år av Mario spel så är det inte konstigt om man finner det mesta lite enklare.

4,5/5 ja, men det är dem där 2 irritationsmomenten och saknaden som drar ner betyget för mig.

Medlem

5/5 utan tvekan. Bästa Mario-spelet sedan SMB64.
Kontroller, ljud, animationer, level design är allt på toppnivå!

Medlem
Skrivet av SeniorGamer:

Lätt 5 av 5 enligt mig. Grym känsla, grym grafik och bra designade banor. Roligt med mixen från tidigare Mario-spel som ger en fin nostalgi-känsla.
Allra bäst är den finslipade kontrollen som sitter som en smäck. Så här bra har ett Mario inte känts sedan World.

Nu kommer de väl mjölka denna "plattformen" i 2-3 spel till och sen gör man om det igen, lite Assasins Crees style 😹

Medlem
Medlem

Given femma. Har den där spelglädjen som bara Nintendo kan göra.

Medlem
Skrivet av puban:

5/5 utan tvekan. Bästa Mario-spelet sedan SMB64.
Kontroller, ljud, animationer, level design är allt på toppnivå!

Har snackats mycket animationerna och andra tekniska detaljer, unisont hyllade typ som när nån feminist influencer postar inlägg om mens i sociala medier. Min spontana reaktion är: Har folk aldrig spelat att 3D-spel tidigare?

Okej, nu snackar vi Mario och Nintendo vars verk i normalfallet ligger 2-3 generationer efter övriga industrin med avseende på tekniska detaljer men nån måtta får det väl ändå vara? Ser helt ordinärt ut för ett modernt spel...

Medlem
Skrivet av hero:

Har snackats mycket animationerna och andra tekniska detaljer, unisont hyllade typ som när nån feminist influencer postar inlägg om mens i sociala medier. Min spontana reaktion är: Har folk aldrig spelat att 3D-spel tidigare?

Okej, nu snackar vi Mario och Nintendo vars verk i normalfallet ligger 2-3 generationer efter övriga industrin med avseende på tekniska detaljer men nån måtta får det väl ändå vara? Ser helt ordinärt ut för ett modernt spel...

Okej, du har rätt, alla andra har fel 👍

Gen
Medlem
Skrivet av hero:

Har snackats mycket animationerna och andra tekniska detaljer, unisont hyllade typ som när nån feminist influencer postar inlägg om mens i sociala medier. Min spontana reaktion är: Har folk aldrig spelat att 3D-spel tidigare?

Okej, nu snackar vi Mario och Nintendo vars verk i normalfallet ligger 2-3 generationer efter övriga industrin med avseende på tekniska detaljer men nån måtta får det väl ändå vara? Ser helt ordinärt ut för ett modernt spel...

Gissningsvis jämför folk detta spelet med tidigare Mariospel. Sen ska man väl inte jämföra äpplen med päron, Wonder är ett 2D spel trots allt. Visst, det finns en drös 2D spel därute som har snygga animationer men håller med om att animationerna i detta Mariospel är riktigt riktigt bra jämfört med tidigare iterationer.

Medlem
Roligaste och galnaste spelet på flera år

Inte haft så roligt på länge. En del asgarv och en massa skoj. Dessutom kan jag spela det med min son!

Bästa köper på mycket länge

1
Skriv svar