Epic bjuder på mer skräck: The Evil Within 2 är nu gratis

Robot
Epic bjuder på mer skräck: The Evil Within 2 är nu gratis

Såväl som det intressanta pussel- och plattformsspelet Tandem: a Tale of Shadows

#Tandem-a-tale-of-shadows, #The-evil-within-2


Medlem

347 spel
Och har inte spenderat ett öre på affären
Keep 'em coming, så länger det blöder pengar


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Gillade inte tvåan alls, ettan var lätt så mycket bättre men kul för alla som inte kört båda så är det läge testa nu.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

347 spel
Och har inte spenderat ett öre på affären
Keep 'em coming, så länger det blöder pengar

283 här, har dock inte spelat ett enda, lägger dom bara på högen.

Medlem

Epic är så bra att de måste skänka bort spel för att folk ska bry sig om att de finns.

Tänk om Epic kunde ge bort Steam-nycklar istället…


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Evil Within 2 är ett av mina favvospel alla tider Mest unika taken på en Open world som jag sett på länge. Gillade skarpt!


signatur

Videomupp

Gillade EW 2, riktigt bra!

Medlem

Gillade ew2 mycket mer än första, var mindre spökhus och mer utforskning.

Medlem

Jag har båda sedan tidigare men körde bara lite EW1. Kan man hoppa EW1 och köra EW2 direkt eftersom det verkar bättre? Eller missar man mycket story då?


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Epic: Det går inte så bra just nu så vi måste varsla stora mängder av våra utvecklare.
Också Epic: Här har ni gratis spel!!!


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Tycker Epic är bra, funkar lysande att spela där. Folk verkar ju älska steams monopol och hade inte brytt sig om spelen endast fanns på steam… men tvärtom, ja då är det skit. 💩

Medlem

Om man har Twitch Prime kan man även få Ghostwire Tokyo på Epic, for free!

Medlem
Skrivet av McNord:

Tycker Epic är bra, funkar lysande att spela där. Folk verkar ju älska steams monopol och hade inte brytt sig om spelen endast fanns på steam… men tvärtom, ja då är det skit. 💩

Att de ger bort spel i att locka användare skulle vara ett pr trick som andra påstår här. Självklart är det så, sen frågan är varför skulle det vara en nackdel. Bara tacka och ta emot. Förstår inte att folk klagar på gratis bara för de gör det för få mer spelare på deras egen klient, alla företag har sina knep och alla är ute efter öka sina vinster, att steam som har etablerat sig starkt har inte slutat använda metoder för locka spelare.

Tråkigt människor ska se det som negativt när syftet egentligen tjänar alla. De måste hävda sig på något sätt speciellt mot så etablerad konkurrent som steam. Det är just av den anledningen konkurrens är bra, om bara steam fanns skulle vi inte ens få se så mycket bra gratismaterial.

Medlem
Skrivet av Piigge:

Gillade ew2 mycket mer än första, var mindre spökhus och mer utforskning.

Tvärtom för mig, tyckte 2an var för lite spökhus och för mycket utforskning! Men båda är bra:)

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Jag har båda sedan tidigare men körde bara lite EW1. Kan man hoppa EW1 och köra EW2 direkt eftersom det verkar bättre? Eller missar man mycket story då?

Du kan köra 2an direkt. Du missar inte nå mycket. Det förstör inte.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Jag har båda sedan tidigare men körde bara lite EW1. Kan man hoppa EW1 och köra EW2 direkt eftersom det verkar bättre? Eller missar man mycket story då?

Tyvärr Nej, du måste lira ettan först så du förstår handlingen då de hör ihop för mycket. Båda spelen är lika bra på sina sätt

Medlem
Skrivet av McNord:

Tycker Epic är bra, funkar lysande att spela där. Folk verkar ju älska steams monopol och hade inte brytt sig om spelen endast fanns på steam… men tvärtom, ja då är det skit. 💩

tycker med vissa har lite för stor kärlek till steam, visst det är jävligt bra, men gaben kmr inte vara boss för evigt och ersättaren kan enkelt klåpa sig som unity och hela ens bibliotek känns värdelöst

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Du kan köra 2an direkt. Du missar inte nå mycket. Det förstör inte.

Ahhh tackar! Vad kul.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av submariner:

Tyvärr Nej, du måste lira ettan först så du förstår handlingen då de hör ihop för mycket. Båda spelen är lika bra på sina sätt

Oj nu säger ni olika heh... Crap. Nåja, jag började med ettan så jag får kanske fortsätta med den då.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Oj nu säger ni olika heh... Crap. Nåja, jag började med ettan så jag får kanske fortsätta med den då.

Det räcker med att se en video. Men, gillar du ettan så kör vidare. Det är en helt annan upplevelse, mer åt RE4 hållet medan EW2 är mer långsamt och metodiskt. Men storyn kan täckas med en video så man fattade vad som skedde.


signatur

Videomupp

1
Skriv svar