Cities: Skylines 2-utvecklarna förklarar sig – patchar ska fixa prestandan

Robot
Cities: Skylines 2-utvecklarna förklarar sig – patchar ska fixa prestandan

Uppskalning och prestandaförbättringar på gång.

#cities-skylines-2, #colossal-order


Medlem

It is worth mentioning that for a game like this, the performance target is to run at a steady 30FPS minimum

Okej, men om ni nu är så fasta vid den ståndpunkten. Varför ska ni då göra förbättringar över huvud taget? Då är det ju bra som det är.

Den här utvecklaren är tydligen helt out of touch med sin publik. 60 FPS förväntas i högsta grad från PC-spelare. Nej, det är inte "orättvist" att vänta med att släppa ett ofärdigt spel. DLSS2 t ex bör ha funnits från start. Vad som är tydligt i den här releasen är sannerligen att PC-spelare förväntar sig en rimlig optimering och värderar det högt.

Det är helt enkelt mycket skönare att spela i 60 FPS än i 30.

Medlem

Med deras logik kan de lika gärna sluta utveckla spel tbh.

Medlem

Man kan kanske tillägga att det här typen av respons skapar nya frågor samtidigt som det svarar eventuellt på några. Även om de ifrågasätter det som de har svarat på.


signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Medlem

Känns som jepparna som bestämde att det där var rimliga ursäkter också tycker att spel som Gollum och Skull Island: Rise of Kong är perfekta 5/5 spel.
Verkligen inte acceptabelt.

Medlem
Skrivet av tokar86a:

Man kan kanske tillägga att det här typen av respons skapar nya frågor samtidigt som det svarar eventuellt på några. Även om de ifrågasätter det som de har svarat på.

Min upplevelse är att mellan raderna säger de

"Jaja, vi gör som ni vill för att vi måste. Men ni har fel bara så ni vet".

Medlem

Släpp som Early Access istället för fan. Genomuselt att medvetet släppa ett problematiskt spel, och redan på förväg ha planerade uttalanden för att dämpa irritationen.

Medlem

Så trött på utvecklare som stressar ut spel och släpper ett spel som uppenbarligen inte är helt färdigt än..
Och sen beklagar de sig över att försäljningssiffrorna inte är så bra som de hade hoppats på.
Well duh..
Finputsa, hårdvarutesta och buggtesta spel länge innan de släpps för bövelen!


signatur
Medlem

Är man ute efter en trevlig stadsbyggarsimulator så är det tur att Workers & Resources: Soviet Republic lämnar Early Access nu i dagarna. Liten indieutvecklare dock så de lär väl inte ha "budgeten" som krävs för att få dagens fyror och femmor hos spelpressen. Hur som väldigt roligt spel.

Fragtjuv

Jag tycker att det är bra att man gick ut med problem inför releasen men naturligtvis hade det allra bästa varit att väntat med releasen men det fanns kanske en anledning till att det inte fungerade att göra så? Ett annat alternativ hade ju kunnat vara att släppa det på Gamepass och använt den plattformen som en typ av early access.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Är fps:n dålig direkt när man startar eller handlar det om dålig fps i en miljon stad?


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av cybo:

Är fps:n dålig direkt när man startar eller handlar det om dålig fps i en miljon stad?

Du har dålig fps i menyn...

Medlem
Skrivet av cybo:

Är fps:n dålig direkt när man startar eller handlar det om dålig fps i en miljon stad?

Ja om du inte ändrar några inställningar. Jag kan dock inte svara på miljonstad eftersom jag bara har nåt cirka 2.000 invånare. Inte spelat så mycket än.


signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Medlem
Skrivet av kebbe:

Är man ute efter en trevlig stadsbyggarsimulator så är det tur att Workers & Resources: Soviet Republic lämnar Early Access nu i dagarna. Liten indieutvecklare dock så de lär väl inte ha "budgeten" som krävs för att få dagens fyror och femmor hos spelpressen. Hur som väldigt roligt spel.

Det där såg ju riktigt roligt ut. Min Östeuropeiska sambo ska få bygga sin egna östblocksstad i 50 shades of grey! Hoppas att man kan ställa in hur krånglig byråkratin ska vara och hur många cigaretter varje statsanställd röker under arbetstid!


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Nått 15.000 i stad och ja lite dåligt optimerat är det, men får ut 55-80 fps beroende vart i stan jag befinner mig...


signatur

Spela spel är kul ibland.

Skrivet av MrStrange:

Så trött på utvecklare som stressar ut spel och släpper ett spel som uppenbarligen inte är helt färdigt än..
Och sen beklagar de sig över att försäljningssiffrorna inte är så bra som de hade hoppats på.
Well duh..
Finputsa, hårdvarutesta och buggtesta spel länge innan de släpps för bövelen!

Så fett med pengar har nog inte Colossal Order att de kan göra det.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Så fett med pengar har nog inte Colossal Order att de kan göra det.

Men de lär ha fått en påse med pengar av Microsoft för att släppa det Day 1 på Gamepass ..... eller så blev de lurade efter en blöt utekväll.

Skrivet av BooliBoo:

Men de lär ha fått en påse med pengar av Microsoft för att släppa det Day 1 på Gamepass ..... eller så blev de lurade efter en blöt utekväll.

Det är nog utgivaren som fått pengarna från Microsoft.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Så fett med pengar har nog inte Colossal Order att de kan göra det.

För Cities Skylines och dess DLCs har sålt himla dåligt...

Medlem

Aaah.. Det är alltså för VÅRAN skull som dom släppt spelet ofärdigt/o-optimerat..


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Aaah.. Det är alltså för VÅRAN skull som dom släppt spelet ofärdigt/o-optimerat..

Ja för att vi älskar ofärdiga spel och väntar på patch efter patch och hopas att det ska lösa det problemet som just du har.


signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Skrivet av Hejsanhoppsan:

För Cities Skylines och dess DLCs har sålt himla dåligt...

Nä, men försäljningspengarna går ju i första hand till Paradox.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Att utveckla ett spel för next-gen, vilket vi alla vill 3 år in i konsolgenerationen, men sen schabbla bort det genom att inte orka vänta tills spelet är optimerat. Snacka om flopp.

Tragiskt för deras egen skull att de är så frånkopplade från gamingvärlden att de inte förstod vilken backlash det skulle få.

Bara i FZs egen tråd om när utvecklaren för några veckor sedan gick ut med en varning om prestandaproblem (att tro att man på förhand ska kunna mjuka upp publiken så haha, så jäkla dömt att misslyckas ) så var över hälften hos oss irriterade och uppmanade till att vänta med släpp tills spelet är klart.

Istället för "Very good" eller "Overwhelmingly positive" kommer de dras med "Mixed" eller "Mostly positive" Reviews på Steam under sitt första år och säkert en miljon ex mindre sålda. Rätt åt dem.


signatur

Memento Mori

Medlem

30 fps? Nu har finnarna bastat för länge.

Avstängd

"Some pc", dom är ju ett dåligt skämt. Hoppas den säljer skitdåligt och får sig en rejäl läxa.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Stängde av volumetrics och depth of field och spelet kraschar inte längre samt flyter mycket bättre.

Inaktiv

r e g l e r i n g a r

Kan tycka att Steam har ett ansvar som plattform att sätta en standard och krav

Medlem
Skrivet av cybo:

Är fps:n dålig direkt när man startar eller handlar det om dålig fps i en miljon stad?

Jag har typ 30fps med ett RTX 3080 och 5800X3D i en tom karta och har precis börjat med tutorial.
Å GPUn går typ på 100%

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Så fett med pengar har nog inte Colossal Order att de kan göra det.

Och inte lär de få jättemycket mer pengar om de släpper ett trasigt spel som får dåliga omdömen och eventuellt dåliga försäljningssiffror..


signatur
Medlem
Skrivet av anon_332538:

r e g l e r i n g a r

Kan tycka att Steam har ett ansvar som plattform att sätta en standard och krav

Sluta gnälla, uppgradera din skräphög istället, själv kör man allt på max med 140+ fps.

12
Skriv svar