Star Citizens singleplayer-del Squadron 42 är nu i poleringsstadiet

Medlem

Varför envisas grabben med att upprepade gånger benämna Scully som "sir"? Jag gillar det inte.

Medlem
Skrivet av kEJTLiN:

Varför envisas grabben med att upprepade gånger benämna Scully som "sir"? Jag gillar det inte.

Jag vet inte jag gillar det personligen faktiskt men sen har jag tjänstgjort en herrans massa år i FM, här gäller grad/befattning/efternamn och ingen av dessa gör skillnad på kön.

Sen tror jag nog att de krigsmakter som är exempelvis engelsktalande kommer gå mot att använda "sir" oberoende av vad personen identifierar sig om.

Hittade faktiskt en artikel om det också: https://www.psychologytoday.com/us/blog/alpha-blog-charlie/20...

Lite utdrag som exempel:
"The sir phenomenon was most profound when I was stationed at a Marine command. What I finally realized was that, they weren’t looking at me, making a conscious assessment, and then determining whether or not to address me as ma’am or sir. The Marines were just going about their business, looking at the rank device and behaving in their standard way. Part of me was grateful when I figured this out; they weren’t seeing me as a woman first, they were treating me like any “normal” officer. Hooray, a step towards equality and inclusion. And of course, part of me cringed, because normal in the military continues to be defined by being male. Foiled again."

Medlem
Skrivet av quadratis:

jag testade star citizen för 7-8 år sedan. minns att det var totalt ospelbart, rullade på i 12 fps och jag hade ingen aning om vad jag skulle göra.

testade det igen för ett par år sedan. det första som hände var att jag ramlade rätt igenom världen, vaknade upp i en sjukhussäng, staplade runt på en rymdstation utan några som helst directions för vad jag skulle göra. försökte förgäves klura ut quest klockan(??) man har på armen. försökte klura ut hur jag skulle flyga ut ur hangaren med mitt skepp, men det slutade med att hela skeppet studsade våldsamt mot väggarna och exploderade. varpå jag gav upp.

vet inte om jag har lust att ge det en chans till. känns så otroligt alpha, buggigt och innehållsfattigt. otrolig "kuliss"-känsla över världen. kändes allt annat än inlevd.

"du gav det inte en ärlig chans!". ok, whatever. jag tycker inte man ska behöva sitta och scrolla wikis och reddittrådar bara för att klura ut hur man sätter på sig kläderna man har i sitt inventory.

Du kan ju alltid ge det en chans när det faktiskt är släppt?

Medlem
Skrivet av filbunke:

Att toalettvattnet virvlar åt rätt håll beroende på vilken sida av planeten man befinner sig på är faktiskt viktigt för att spelaren skall absorberas in i spelvärlden, att det tog en vecka att fixa var mer än väl värt det.

Tänker osökt på ett avsnitt från The Simpsons.. De som vet, de vet.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av kEJTLiN:

Varför envisas grabben med att upprepade gånger benämna Scully som "sir"? Jag gillar det inte.

Dom gör samma sak i Star Trek och Battlestar galactica, vet inte om det är korrekt, men jag tolkar det som att militären i framtiden i dom serierna har helt tappat bort könsdelen av Sir, Sir är endast en term dom använder till Officerare osv, dom säger Sir till ranken inte till personen.

Medlem

Kommer aldrig att släppas

12
Skriv svar