Ska inte FZ recensera Lords of the fallen ?

Medlem
Ska inte FZ recensera Lords of the fallen ?

Suttit här med ALT+F5 och trodde att FZ skulle smäcka upp en recension av Lords of the fallen men icke.
Missat detta spelet eller vad händer boys ?

Passar även på att varna folk som inte spelar på super highend dator, spelet är bra men i dagsläget är det knappt spelbart för folk som inte spelar på super gaming PC.

På PS5 som jag spelar så är det uppskattningsvis 20fps i performance mode och runt 10fps emot bossar.

Medlem

10-20 fps på ps5? Hur fick det grönt ljus 😮


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Var ju flera år sen dom recenserade sen 😋

https://www.fz.se/recension/190432-lords-of-the-fallen


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Suttit här med ALT+F5 och trodde att FZ skulle smäcka upp en recension av Lords of the fallen men icke.
Missat detta spelet eller vad händer boys ?

Passar även på att varna folk som inte spelar på super highend dator, spelet är bra men i dagsläget är det knappt spelbart för folk som inte spelar på super gaming PC.

På PS5 som jag spelar så är det uppskattningsvis 20fps i performance mode och runt 10fps emot bossar.

Fick extra motstånd mot pieta när fpsen gick ner till .. 2? 3? Kanske, varje gång hon hade 10-20% hp kvar. Tog ett par extra försök pga det ...

Hoppas det inte drar ner betyget.. det var någon day 1 patch på 1.3~ gig som jag trodde skulle fixa fpsproblemen..

Känslan utöver det är dock fenomenal!!
Bra känsla i vapnen hitills, bra tyngd. Parry känns bra! Dodge känns bra. atmosfär, blytung !

Ska bli kul att utforska mer!

Spelar förövrigt på series X .

Medlem
Skrivet av dTexN:

10-20 fps på ps5? Hur fick det grönt ljus 😮

Sådant hyllas ju på Switch så det går nog bra.

Medlem

Riktigt grymt spel! Tycker också att FZ borde recenserat spelet vid det här laget, kanske inte fått något recension ex?

Ang. fps så är det riktigt skumt att vissa har problem. Såg i en annan tråd här på FZ där någon också spelade Ps5 versionen av spelet och hade dåligt flyt. Jag spelar nämligen också på Ps5 och för mig flyter det väldigt bra. Även många av recensionerna nämner att man borde välja ps5 versionen pga att den är mest stabil. Kör du på senaste patchen?

Medlem

Jag tycker spelet verkar lovande absolut, inte FROM kvalité men verkar ändå vara ett bra spel...
Men på PS5, jag har följt alla råd som finns, stänger av motionblur, HDR osv
Då får man spelet att flyta "spelbart" men såfort jag möter bossar så är lagget det svåra, inte själva bossen.

Medlem

Någon som testat att köra på QUALITY mode ? det borde ju vara diabilder ?
Sjukt ändå hur Bluepoint lyckas göra det snyggaste spelet på PS5 kombinerat med att det flyter riktigt bra.

Skribent

Recension kommer! Vi hade lite strul med koderna, men har nu kunnat lirat under helgen så texten kommer inom någon dag.


signatur

"Writer and Fighter"

Redaktör
Skrivet av Johan Lorentzon:

Recension kommer! Vi hade lite strul med koderna, men har nu kunnat lirat under helgen så texten kommer inom någon dag.

Skulle just skriva det, men nu känns det lite överflödigt. Nåväl, rec på gång!


signatur
Medlem

Har påbörjat min resa i Lords of the Fallen.

Första huvudbossen nere. Vette fasen, efter att ha kommit från Lies of P så känns det mesta lite sämre. Responsiviteten, känslan, ljudet, rörelsen, attackmönstren från boss/fiender. Det känns lite klumpigt på något vis.

Det är inte dåligt av det lilla jag kört, men som sagt, nu jämför jag med Lies of P som fick till känslan och striderna riktigt jävla bra.

Vi får se, jag kommer helt klart lira vidare då det som sagt inte är dåligt och det kan växa på mig när jag börjat få till striderna/rörelserna/parry-timings osv.

Jag tycker det flyter på bra på min burk med det mesta på max(tror jag), 1440p. Sänkte dock ned Reflection och Global Illumination till medium som jag läste någon rekommenderade.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent
Skrivet av Fezk:

Har påbörjat min resa i Lords of the Fallen.

Första huvudbossen nere. Vette fasen, efter att ha kommit från Lies of P så känns det mesta lite sämre. Responsiviteten, känslan, ljudet, rörelsen, attackmönstren från boss/fiender. Det känns lite klumpigt på något vis.

Det är inte dåligt av det lilla jag kört, men som sagt, nu jämför jag med Lies of P som fick till känslan och striderna riktigt jävla bra.

Vi får se, jag kommer helt klart lira vidare då det som sagt inte är dåligt och det kan växa på mig när jag börjat få till striderna/rörelserna/parry-timings osv.

Jag tycker det flyter på bra på min burk med det mesta på max(tror jag), 1440p. Sänkte dock ned Reflection och Global Illumination till medium som jag läste någon rekommenderade.

Nu kommer ju min recension snart så jag ska inte skriva för mycket. Men det kan vara lite dicey att gå från ett Soulslike till ett annat, nästan alla har sin tajming och responstid. Jag testade köra lite Lies of P nu efter jag kört Lords och då tyckte jag responstiden och känslan i det spelet var helt off och kändes...ja "klumpig". Så jag tror det mer bara är lite annorlunda och man måste som tune:a om skallen och fingrarna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av dTexN:

10-20 fps på ps5? Hur fick det grönt ljus 😮

Tro inte på allt du läser "uppskattningsvis"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nu kommer ju min recension snart så jag ska inte skriva för mycket. Men det kan vara lite dicey att gå från ett Soulslike till ett annat, nästan alla har sin tajming och responstid. Jag testade köra lite Lies of P nu efter jag kört Lords och då tyckte jag responstiden och känslan i det spelet var helt off och kändes...ja "klumpig". Så jag tror det mer bara är lite annorlunda och man måste som tune:a om skallen och fingrarna.

Jo visst ligger det nog något i det, därför jag får återkomma när jag kört ett tag till för att se om det växer på mig.

Men det är inte enbart timing och responsen som känns sämre, det är mer runtomkring också. En sak jag inte är överförtjust i just nu är lampan, att behöva ta fram den konstant känns som ett hack i pacingen i spelet.

Men som sagt, kanske älskar det när eftertexterna rullar, vi får se.

Ska bli intressant och se vad du sätter för betyg.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Vill även tillägga att spelet kör med samma typ av fake co-op som Returnal och många andra Souls-liknande spel. Det är mer "host assist" än något som ens liknar riktig co-op.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Recension kommer! Vi hade lite strul med koderna, men har nu kunnat lirat under helgen så texten kommer inom någon dag.

nice!

Medlem

Nu är spelet patchat flera gånger på PS5 och FPS är bättre, dock flyter det inte ens i närheten så bra som tex Demon souls på PS5an.
Det är dock spelbart nu förutom emot första riktiga bossen.

Bortser man FPS problemen så kan jag rekommendera spelet för alla som gillar Souls-likes, jag är inte färdig med det än men kan säga att det är ett bra spel, kanske det bästa souls-like som inte är FROM software, men jag väntar med den kommentaren tills jag spelat ut det.

1
Skriv svar