Baldur's Gate 2:s följeslagare var "pappfigurer" innan James Ohlen lirade Final Fantasy 7

Robot
Baldur's Gate 2:s följeslagare var "pappfigurer" innan James Ohlen lirade Final Fantasy 7

Eftersom han spelade JRPG:t och inte ville bli brädad.

#Baldurs-gate, #Bioware


Medlem

ff7 har spelvärldens bästa karaktärer.

Skrivet av erson:

ff7 har spelvärldens bästa karaktärer.

Medlem
Skrivet av erson:

ff7 har spelvärldens bästa karaktärer.

Word.

Medlem
Skrivet av erson:

ff7 har spelvärldens bästa karaktärer.

...och spelvärldens hårdaste mjölkning. Jag har tappat kontrollen över antal remakes, premakes, extreme makeovers, whatever kring FF7. Vem fan bryr sig om FF7 (eller BG2 för den delen) nuförtiden?

Medlem
Skrivet av superapan:

...och spelvärldens hårdaste mjölkning. Jag har tappat kontrollen över antal remakes, premakes, extreme makeovers, whatever kring FF7. Vem fan bryr sig om FF7 (eller BG2 för den delen) nuförtiden?

Har man en intressant värld med intressanta karaktärer så blir det så. Annat är rent av dumdristigt och nu speciellt för Square Enix som blöder pengar.

Med det sagt så är jag själv inte jätteintresserad av något annat än originalet och remake-trilogin. FF7 spelas för den delen flitigt av speedrunners, vilka upptäcker nya trick fortfarande, och folk upptäcker det för första gången pga Remaken.

Medlem
Skrivet av superapan:

...och spelvärldens hårdaste mjölkning. Jag har tappat kontrollen över antal remakes, premakes, extreme makeovers, whatever kring FF7. Vem fan bryr sig om FF7 (eller BG2 för den delen) nuförtiden?

Kan knappast kalla remake projektet för mjölkning då det är ett bland det mest påkostade och avancerade projektet någonsin.

Medlem
Skrivet av superapan:

...och spelvärldens hårdaste mjölkning. Jag har tappat kontrollen över antal remakes, premakes, extreme makeovers, whatever kring FF7. Vem fan bryr sig om FF7 (eller BG2 för den delen) nuförtiden?

Dissa inte BG2, hörru. Det håller fortfarande. Spelar det på ålderdomshemmet ibland.

Medlem

Ja. Spelar man gamla spel har de ofta fina delar. Men man märker att de är tidigt i mediumet, framför allt i story och karaktärer.
Köpte nyss FF 5 Pixel Remaster (spelat originalet på emulator några gånger för typ 20 år sen).
Storymässigt gör det mycket rätt, men de bygger upp så lite. Flera tragiska dödsfall, men av karaktärer man knappt hunnit prata med, tex.

Och tänker man på äldre västerländska spel är det ju lite samma. Jag menar, förutom Minsc så var det inte många följeslagare som slog sig fast i minnet.

Jag har inget minne alls av hur den onda magikerna, Jaheira, Imoen, dvärgen etc var som personer.

Vi har onekligen kommit en del på vägen!

Medlem
Skrivet av Piddelito:

Dissa inte BG2, hörru. Det håller fortfarande. Spelar det på ålderdomshemmet ibland.

Jag håller med, lätt det bästa spel som någonsin gjorts. Där behövs en remake efter remastern om något! - Men jag behövde vara lite konsekvent efter mitt utspel. Rent objektivt är förstås BG2 legendariskt of FF7 skräp

Jag får väl kompensera lite, #4432440

1
Skriv svar