Oktobers Playstation Plus Extra-spel har läckt

Robot
Oktobers Playstation Plus Extra-spel har läckt

Men trots rykten verkar de inte inkludera The Last of Us 2.

#Playstation-plus


Medlem

Satan vilken kass månad, glad att jag sagt upp mitt medlemsskap.

Medlem

Resident Evil 3: Nemesis... Dino Crisis... När? *snyft*

Medlem
Skrivet av DieZe:

Satan vilken kass månad, glad att jag sagt upp mitt medlemsskap.

kass månad för visa, bra för andra man kan inte alltid få bra månads spel.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Disco Elysium! Som jag har väntat!

Skrivet av DieZe:

Satan vilken kass månad, glad att jag sagt upp mitt medlemsskap.

Disco Elysium är ju en hyllad titel. Elite Dangerous och Alien Isolation är riktigt nice också.
Känns som det kvittar vad som erbjuds då du ändå inte har tjänsten längre.

Skribent

Disco Elysium - The Final Cut är ett av de bästa spelen som gjorts de senaste 30 åren.

Far: Changing Tides har helt klart charm och rekommenderas även det.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Disco Elysium är ju en hyllad titel. Elite Dangerous och Alien Isolation är riktigt nice också.
Känns som det kvittar vad som erbjuds då du ändå inte har tjänsten längre.

Har fortfarande ett par månader kvar av mitt medlemsskap Tycker det är alldeles för mycket nischade spel samt indie spel. Hade varit bättre om de tydligt försökte få med en så stor bredd av genres som möjligt varje månad och slopade indie spelen imo.

Skrivet av DieZe:

Har fortfarande ett par månader kvar av mitt medlemsskap Tycker det är alldeles för mycket nischade spel samt indie spel. Hade varit bättre om de tydligt försökte få med en så stor bredd av genres som möjligt varje månad och slopade indie spelen imo.

Ah, I see. Det är så klart en smaksak, själv uppskattar jag dom här lite mindre titlarna.
Indie är inte direkt en genre i sig. Skulle nästan säga att det är större variation i indiescenen än de allra flesta AAA-spel.
Tas nästan inga risker av stora utvecklare när ett spel kostar 200 miljoner dollar och 8 år att göra. Blir bara uppföljare på uppföljare.
Och säljer ett spel "bara" fem miljoner så anses det vara en flopp och folk får sparken.

Men det är en annan diskussion. Blev lite off topic.

Medlem

Dom kommer inte släppa Tlou 2 på ett bra tag. Det skulle vara väldigt osmart om dom vill sälja den förbättrade versionen i den närmaste framtiden.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Dom kommer inte släppa Tlou 2 på ett bra tag. Det skulle vara väldigt osmart om dom vill sälja den förbättrade versionen i den närmaste framtiden.

Det kan ju bli så att de likt med Death Stranding och Ghost of Tsushima släpper en "Director's Cut" som de tar en hundring att uppgradera till. Då skulle de kanske tjäna på att ha släppt PS4-versionen till Plus först.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Satan vilken kass månad, glad att jag sagt upp mitt medlemsskap.

Disco Elysium fick toppbetyg av FZ för några år sen, just saying!

https://www.fz.se/recension/281272-disco-elysium

Medlem

Trodde elite var nedlagt på ps?


signatur

1338 - One Step Above

Skrivet av MulletDeluxe:

Trodde elite var nedlagt på ps?

Det var väl bara vidare utveckling och nytt material som det var tal om. Det går alldeles utmärkt att spela idag.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Dom kommer inte släppa Tlou 2 på ett bra tag. Det skulle vara väldigt osmart om dom vill sälja den förbättrade versionen i den närmaste framtiden.

Skrivet av Margy:

Det kan ju bli så att de likt med Death Stranding och Ghost of Tsushima släpper en "Director's Cut" som de tar en hundring att uppgradera till. Då skulle de kanske tjäna på att ha släppt PS4-versionen till Plus först.

Intressant är att jag spelade Tlou2 på dåvarande PS Now för ca 2 år sedan. Kan ju ha att göra med remastern.

Medlem

Alien Isolation låter mysigt! Har aldrig kört det faktiskt så det blir kanon vid halloween

Medlem

House of ashes , äntligen. Trodde att det skulle gå snabbare innan det kom med tanke på att de andra kom rätt fort. Överlag en bra månad med bra titlar, finns nog en hel del som finner de intressanta. Risken är väl dock att man redan spelat dem. Disco kan jag rekommendera och speciellt denna som kommer med uppdaterade dialoger där väldigt många är röstlagda.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Intressant är att jag spelade Tlou2 på dåvarande PS Now för ca 2 år sedan. Kan ju ha att göra med remastern.

Playstation now är inte samma sak. Tror fortfarande inte att dom släpper orginalet strax innan remastern kommer ut. Och tvivlar på en billig uppgradering. Det är alla noobs dom är ute efter och som börjat spela eftersom dom fastnat för serien på Netflix. Om dom släpper orginalet snart så kommer Netflix noobsen att nöja sig med den versionen. Och det är inte alls vad tanken var med den här framtvingade ny releasen av Tlou 2 som ingen gamer behöver på flera år. Tanken är att få det att se ut som ett nytt spel så mycket som möjligt.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Playstation now är inte samma sak. Tror fortfarande inte att dom släpper orginalet strax innan remastern kommer ut. Och tvivlar på en billig uppgradering. Det är alla noobs dom är ute efter och som börjat spela eftersom dom fastnat för serien på Netflix. Om dom släpper orginalet snart så kommer Netflix noobsen att nöja sig med den versionen. Och det är inte alls vad tanken var med den här framtvingade ny releasen av Tlou 2 som ingen gamer behöver på flera år. Tanken är att få det att se ut som ett nytt spel så mycket som möjligt.

Hur är PS Now inte samma sak, som även hade över 400 spel som du kunde ladda ner/streama? Jag spelade över 50 spel under mina två år innan den gjordes om, stora som små spel. Den nuvarande tjänsten är i princip samma, fast med en utvidgad och omgjord PS Now, som har byggts ihop med PS+, bytt namn och blivit större. Om inte PS Now och den nya tjänsten haft något gemensamt, så hade jag inte automatiskt fått fem år av PS+Premium. Det största misstaget Sony gjorde med den tjänsten och varför den endast hade 3,2 milj prenumeranter då, var deras dåliga marknadsföring som gjorde att folk fortfarande trodde att det endast var en streamingtjänst.

Men det var inte det som var min poäng alls, min poäng var att Tlou2 kom ut på tjänsten under ca tre månader, ca ett år efter lansering. Minns t.o.m hur vissa hånade spelet för att ha kommit dit så tidigt, och hur folk antydde att spelet måste ha sålt dåligt. Det är just därför lite märkligt att spelet inte alls har dykt på den nya, när den under kort period fanns på den gamla tjänsten.

Medlem
Skrivet av Sunny:

Alien Isolation låter mysigt! Har aldrig kört det faktiskt så det blir kanon vid halloween

Det är läckert och har en fantastiskt atmosfär. Synd på 30 fps, men det funkar ändå helt okej för den typen av spel.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Nu har hela utbudet presenterats:

https://blog.playstation.com/2023/10/11/playstation-plus-game...

1
Skriv svar