Blizzard tror säsong 2 i Diablo 4 är "motiverande nog för spelare att återvända"

Robot
Blizzard tror säsong 2 i Diablo 4 är "motiverande nog för spelare att återvända"
Medlem

Klart Blizzard försöker sälja in det som det bästa som hänt sedan skivat bröd. Något annat vore ju konstigt.
Upp till bevis. Spelarna kommer att visa Blizzard om de lyckats eller inte 😉

Medlem

Det är jättemycket roligare att spela i mellanmjölksäsong 2.

Har vi nämnt att karaktärsframgång är helt meningslöst och att du måste börja om helt på level 1 och göra exakt samma sak om igen för att ens komma i närheten av vad du hade innan du köpte vårat spel lol.

Oh, btw - spänn fast pickadollerna inför superbattlepass säsong 3 ultra delux - då kommer du få börja om på level 1 igen. KUL VA!?

Medlem
Citat:

Blizzard tror säsong 2 i Diablo 4 är "motiverande nog för spelare att återvända"

Nej. Svaret är nej.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Folk kommer säkert att flockas de första dagarna, nytt är kul.

Dock skeptisk till att folk blir långlivade, endgame är för tråkigt enligt de flesta. Snabbare levelingstakt är positivt, samma sak med en del QOL-förbättringar, men tror inte att det räcker riktigt. Men det går definitivt åt rätt håll, när expansionen väl kommer så tror jag att Blizzard kommer att träffa rätt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

De sa samma sak om säsong 1, och det föll ju rätt platt. Så att, eh. Vi får se.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Självklart kommer jag återvända oavsett vad. Har tre klasser kvar att spela upp, en per säsong!

Medlem

Man undrar ju nästan om dom gjort saker dåliga med mening för att sen kunna fixa dom under resans gång?

”As previously announced, gems will finally skip your inventory and count as crafting resources that you'll need to take to a Jeweler in one of the major cities to use”

T ex det där frågade jag mig så fort jag började få gems droppade.
Hur kan man ha utvecklat spelet år efter år, säkert haft testegrupoer, alfa, beta, och ändå inte förstått hur överjävla drygt det är att typ halva baggen fylls av gems? Sen nu fylldes ju den andra halvan av dom här heartsen..

Backloggens befriare

Jag tror att bra spel får folk att återvända. Detta är inget uttalande om Diablo 4 för jag har inte spelat det.
Men jag lägger årligen några hundra timmar på Diablo II fortfarande.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Ska gå tillbaka till rogue den var roligare äcen om den var sjukt avår ibland än druid.
Skulle gärna önska att man fick 3-5 till skill points.
Paragon board känns som att lära sig c++ är man inte är pro på matte eller kodning.

Medlem

Kampanjen är ju det som är roligast och nå upp mot runt lv 70 sen blir det tråkigt då man inte får någon ny gear som är märkbart bättre. Så nej hoppa över och nå lv 100 är inte så kul då det inte finns något endgame?

Medlem

Jag har tiotusentals timmar i diverse ARPGs. Diablo 4 är det med sämst endgame. Ingen tvekan om den saken, hur dom inte kan göra något åt saken med itemization och endgame är galenskap för mig. Sure, dom säger att det ska bli mindre backtracking i dungeons, men det kommer knappt göra något åt saken när density och itemization är 0/10.

Medlem

Jag älskar PvP och tyvärr har inte D4 tillräckligt bra PvP för att motivera mig.

Medlem

Fool me once...

Medlem

Sjukt tråkiga klasser/skills och att man blir demountad så fort man skall plocka upp ett quest gör mig galen.

Ge oss paladin/crusader och se över skills och spelmekanik hos dom övriga klasserna.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Jag har tiotusentals timmar i diverse ARPGs. Diablo 4 är det med sämst endgame. Ingen tvekan om den saken, hur dom inte kan göra något åt saken med itemization och endgame är galenskap för mig. Sure, dom säger att det ska bli mindre backtracking i dungeons, men det kommer knappt göra något åt saken när density och itemization är 0/10.

Ja jag vet inte hur snabbare levlande skall förbättra situationen. Det gör ju bara att folk kommer till endgame och lägger av snabbare.

Medlem

Kan ju vara smart att lägga in en länk till info om alla ändringar. 🤦 Många bra ändringar som görs och mer info kommer den tionde.

https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/24009151/descend-into...

https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/24009152/bite-down-on...

Medlem

Inte april på ett bra tag...

Medlem

Jag hoppas det kan bli bättre när det varit ute ett tar men vi får väl se. Det är mycket som inte är bra och mycket som nog inte går att fixa tyvärr.

Medlem

Fy vilken avskyvärd smörja Diablo 4 är 😡

Medlem

Efter 300+ timmar efter släppet så ska det mycket till att jag återvänder.
End game är bara ap tråkigt som det är nu.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Om de slopar eller helt ändrar scaling skiten och gör att det faktiskt är roligt att fä ny loot så blir det roligt.
Det är inte roligt att levla när fienden levlar med dig! Så vad är meningen?
Det är heller inte roligt att hitta ny loot, equipa lite gear och ta hand om sin karaktär, för att sekunden efter man går ut ur stan hitta bättre grejer... det överdrivna droppandet av items förstör! Less is more!!
Fan, århundradets besvikelse!

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Det är jättemycket roligare att spela i mellanmjölksäsong 2.

Har vi nämnt att karaktärsframgång är helt meningslöst och att du måste börja om helt på level 1 och göra exakt samma sak om igen för att ens komma i närheten av vad du hade innan du köpte vårat spel lol.

Oh, btw - spänn fast pickadollerna inför superbattlepass säsong 3 ultra delux - då kommer du få börja om på level 1 igen. KUL VA!?

Första gången du kör season?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Lämnade Diablo redan under 3an. Då jag inte tyckte att det var värt att spela mer än halva. Diablo liknande spel är inte längre min grej. Med det sagt så vill jag bara fråga. Vad säger skräddaren?

Medlem
Skrivet av Prixm:

Jag har tiotusentals timmar i diverse ARPGs. Diablo 4 är det med sämst endgame. Ingen tvekan om den saken, hur dom inte kan göra något åt saken med itemization och endgame är galenskap för mig. Sure, dom säger att det ska bli mindre backtracking i dungeons, men det kommer knappt göra något åt saken när density och itemization är 0/10.

fast de är ju precis de som görs i season 2?

de lägger till 5 nya end game bossar, man kommer kunna target farma items som bossarna droppar.
en av bossarna kommer ha högre chans att droppa uber unique items.
de ser över hur items droppar i tier 3/4 så du slipper normal drops, ju högre lvl på mobsen droppar högre ilvl items.

de kommer givetvis inte vara enough men åt rätt håll, jag är stort fan av poe och vill att end game skall vara exakt så.

Låt mig skrika ”ha ha ha”. Tror det när jag ser det!

Skrivet av jeppe109:

Klart Blizzard försöker sälja in det som det bästa som hänt sedan skivat bröd. Något annat vore ju konstigt.
Upp till bevis. Spelarna kommer att visa Blizzard om de lyckats eller inte 😉

Skivad ost. Skivad ost är det bästa.
Bröd skivar någon annan.


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem

Ta bort meningslös affix på gear borde vara prio.

Medlem

Säsong 29 i d3 är så mycket roligare än d4.

Tyvärr har de gjort diablo 4 utan att testa om det är kul att spela

Medlem

Dom måste göra om loot systemet, alla legendarie man hittar känns så fattiga.

123
Skriv svar