Sony suddar ut spår av Star Wars: KotOR-remaken – vad händer?

Robot
Sony suddar ut spår av Star Wars: KotOR-remaken – vad händer?
Geeks Gaming

Hmmm, luktar nästan lite licensproblem(?) 🤔

Medlem

Det är skrotat.

Medlem

Tror Disney och Sony har tröttnat på allt strul med Embracer.
Kanske blir nytt avtal direkt mellan Sony och Disney sen.

Medlem

Vet vi ens vad Sony sysslar med utöver Spider-Man och Wolverine?. Spel från samma studio.

Sony verkar extremt hemlighetsfulla nu för tiden.
Jag kan inte minnas någon gång tidigare då man som konsument haft så lite insyn i vad som komma skall.

Tycker jag tidigare haft bra koll på vad Sony och Nintendo planerat i framtiden men nu står det bara still när jag tänker på det.
När E3-mässan frodades så fick man iallafall mer information. Nu känns det som att man blir matad med så lite som möjligt. Känns som att intresset för min del avtagit som följd till viss del. Trist.

Medlem

Darth Revan kan tekniskt sett bli den nya Darth Vader om det hanteras rätt så det är mycket pengar att tjäna

Medlem
Skrivet av Majoren:

Det är skrotat.

Man kan bara hoppas, är så jävla less på alla dessa remakes som inte egentligen är remakes, men helt nya spel där dom bara återanvänder titeln.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Skrivet av Neverwild:

Tror Disney och Sony har tröttnat på allt strul med Embracer.
Kanske blir nytt avtal direkt mellan Sony och Disney sen.

Tror också det är något åt det hållet. Embracer känns väldigt ofokuserade med vad dom ska göra med alla spel och licenser.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Man kan bara hoppas, är så jävla less på alla dessa remakes som inte egentligen är remakes, men helt nya spel där dom bara återanvänder titeln.

vilka spel tänker du på då? de flesta remakes jag spelat tycker jag nog varit rätt trogna originalmaterialet. det är ju ändå remakes, så HELT identiskt tycker jag inte det ska vara. demon's souls tex. tycker jag är ett bra exempel på en grym remake. även dead space. folk stör sig på att "oj nej, den här texturen på den här bossen är inte identiskt lik originalet", men då förstår jag inte varför man inte bara spelar originalet.

Medlem
Skrivet av quadratis:

vilka spel tänker du på då? de flesta remakes jag spelat tycker jag nog varit rätt trogna originalmaterialet. det är ju ändå remakes, så HELT identiskt tycker jag inte det ska vara. demon's souls tex. tycker jag är ett bra exempel på en grym remake. även dead space. folk stör sig på att "oj nej, den här texturen på den här bossen är inte identiskt lik originalet", men då förstår jag inte varför man inte bara spelar originalet.

Visst finns det exempel på trogna remakes, men det finns gott om "remakes" som inte är det. T.ex Resident Evil 2 och 3 som i princip är helt nya spel där man retconnar stora delar av handlingen, eller Final Fantasy 7, där dom pillar och ändrar på allt möjligt. Och det faktum att det första Kotor-remakens regissör sa efter utannonseringen var att man skulle göra om hela spelet för att man inte gillade originalet.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Ambassadör
Xbox

Det var då själva faen.


signatur

Jump in.

Medlem

Även om originalen är några av mina favoritspel genom tiderna så är jag inte jätteledsen efter det man hört. Bl.a. att det skulle bli ett actionäventyr i stil med god of war.

Ge licensen till Larian! De har bevisat att de kan det där med RPG.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Avstängd
Skrivet av PFC Hudson:

Även om originalen är några av mina favoritspel genom tiderna så är jag inte jätteledsen efter det man hört. Bl.a. att det skulle bli ett actionäventyr i stil med god of war.

Ge licensen till Larian! De har bevisat att de kan det där med RPG.

Ja, jävla tack!

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Även om originalen är några av mina favoritspel genom tiderna så är jag inte jätteledsen efter det man hört. Bl.a. att det skulle bli ett actionäventyr i stil med god of war.

Ge licensen till Larian! De har bevisat att de kan det där med RPG.

Nej God of War 1-2-3 var något speciellt man var indragen till en helt annan värld men jag håller med att de nya (rebooten) var lite tråkiga

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Vet vi ens vad Sony sysslar med utöver Spider-Man och Wolverine?. Spel från samma studio.

Sony verkar extremt hemlighetsfulla nu för tiden.
Jag kan inte minnas någon gång tidigare då man som konsument haft så lite insyn i vad som komma skall.

Tycker jag tidigare haft bra koll på vad Sony och Nintendo planerat i framtiden men nu står det bara still när jag tänker på det.
När E3-mässan frodades så fick man iallafall mer information. Nu känns det som att man blir matad med så lite som möjligt. Känns som att intresset för min del avtagit som följd till viss del. Trist.

Är det här en dålig sak?

Minns att Naughty Dog tidigare sagt i någon intervju att dom inte längre kommer avslöja spel långt innan dom släpps (som fallet var med The Last of Us part 2) pga att det skapar bara en stress hos de anställda, som i sin tur leder till crunch och dålig arbetsmiljö.

Känner mig ganska säker att Sony har många ess i rockärmen som vi inte ens vet om.

Medlem
Skrivet av Keima:

Nej God of War 1-2-3 var något speciellt man var indragen till en helt annan värld men jag håller med att de nya (rebooten) var lite tråkiga

Det var inte menat som kritik mot God of War i sig utan kritik mot att man tar ett av tidernas bästa rpg:er och gör om det till ett actionäventyr och kallar det "remake". Då kan de väl bara göra ett nytt Star Wars. Det strösslas ju med nya grejor i den världen.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av vladimir:

Är det här en dålig sak?

Minns att Naughty Dog tidigare sagt i någon intervju att dom inte längre kommer avslöja spel långt innan dom släpps (som fallet var med The Last of Us part 2) pga att det skapar bara en stress hos de anställda, som i sin tur leder till crunch och dålig arbetsmiljö.

Känner mig ganska säker att Sony har många ess i rockärmen som vi inte ens vet om.

Jag behöver inte så mycket mer än en titel 😄.
Kul att ha något att se fram emot.

Medlem

Det luktar väl tack och godnatt kanske?

"I've reached out to both Embracer and Saber Interactive regarding the status of the Star Wars: Knights of the Old Republic remake.

All parties declined to comment at this time. "

https://twitter.com/MikeStrawMedia/status/1707762315108508143

Eller så får vi en fet trailer till The Game Awards istället och folk oroa sig i onödan.

Finns väl förvisso annat att vara lite orolig för om spelet släpps, omgjord story, karaktärer och manus osv.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det var det, det.


signatur

Meep!

Medlem

Snälla ge det till XGS då blir det rätt gjort. Men vilken studio är ledig eller har ett stort team ledig.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Snälla ge det till XGS då blir det rätt gjort. Men vilken studio är ledig eller har ett stort team ledig.

Eller inte för kommer inte bli rätt och det vet vi alla.
Om dom va bra skulle dom inte behöva köpa allt.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Eller inte för kommer inte bli rätt och det vet vi alla.
Om dom va bra skulle dom inte behöva köpa allt.

Det dem köpt är Top Notch. Med tanke på kvaliteten. Men alla är upptagna med projekt redan.

L A R I A N

SNÄLLA

L A R I A N

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Det dem köpt är Top Notch. Med tanke på kvaliteten. Men alla är upptagna med projekt redan.

Just det, köpt.
Allt dom förvaltat tidigare har inte lyckats lika bra.
Dom behöver visa att dom kan hålla kvalitet innan folk kommer lita på dom.

Medlem

Update 9/29/2023 11:54 a.m. ET: A spokesperson for Sony said the KOTOR remake trailer was delisted over licensing issues. “As part of normal business, we delist assets with licensed music when the licenses expire,” they told Kotaku in an email. The only music in the trailer seems to be the main Star Wars theme which is owned by Disney.

https://kotaku.com/star-wars-knights-republic-kotor-remake-ps...

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Snälla ge det till XGS då blir det rätt gjort. Men vilken studio är ledig eller har ett stort team ledig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Blev pepp när de utannonserade denna så väldigt synd om det inte blir av. Gillade verkligen originalet och skulle gärna återvända i nyskrud - även om jag gärna ser att de behåller spelmekaniken och inte gör det till ett vanligt tredjepersonsspel bara. Det var ju inte bara action liksom.

Medlem

Fattar inte varför inte bara säga att det är skrotat? Tror de att de tjänar på att försöka dölja det genom radera konton osv.. Vad har dom för PR -byrå? Skulle kunna gjort det så mycket bättre för ett par miljoner,, antar att de tar åtskilligt mer än så. Sjuka tider. Kunde nöjt mig med ett par millar och gjort det så mycket bättre.;)


signatur

7900XTX
7800X3D

1
Skriv svar