Snabbkollen – Vilket är CD Projekt bästa spel?

Robot
Snabbkollen – Vilket är CD Projekt bästa spel?

The Witcher 3, Cyberpunk 2077 eller något annat?

#cd-projekt, #cyberpunk-2077, #snabbkollen, #the-witcher


Medlem

Svårare att rösta än vad jag trodde. Witcher 3 är så klart det bästa spelet på många sätt, men det är ändå Witcher 1 som ligger mig varmast om hjärtat och som jag tycker har den bästa musiken (~15 år senare och jag lyssnar fortfarande på soundtracket i stort sett varje vecka).

Redaktör
Ponny

Anade en ganska tydlig segrare i den här omröstningen. Hittills lutar det däråt!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Älskar witcher men gillar mer cyberpunk världen

Medlem

Jag har spelat samtliga, men TW3 är enkelt det bästa spelet.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Svårare att rösta än vad jag trodde. Witcher 3 är så klart det bästa spelet på många sätt, men det är ändå Witcher 1 som ligger mig varmast om hjärtat och som jag tycker har den bästa musiken (~15 år senare och jag lyssnar fortfarande på soundtracket i stort sett varje vecka).

Instämmer helt. Storyn i ettan är så galet bra för sin tid, speciellt när man läser att grundarna av CD Project aldrig hade kodat en rad i sitt liv innan.

Ettan är magisk, tvåan och trean likaså.

Nu var det ett tag sedan jag spelade Cyberpunk (ska testa igen nu med nya patchen) men tyckte spelet var helt livlöst och platt jämfört med Witcher.

Medlem

Älskar världen i Cyberpunk men Witcher 3 är ett SÅ mycket bättre spel med bättre upplagda quests, bättre driven story och bättre/roligare sidogrejer rent generellt. Världen känns även mer "realistisk" utifrån hur man upplever den och människorna som bor i den.

Medlem

Första Witcher är mysigare imo.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Detta var väl en nobrainer 😆


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Hela omröstningen ser ut som ett långfinger från Witcher 3.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Tyckte The Witcher 2 var bättre än trean på precis alla sätt.

Medlem

Jag kan bara anta dom som inte röstat Witcher 1 har spelat Witcher 1, helt klart det bästa spelet, specifikt det bästa Witcher spelet som cdpr har skapat.

Medlem

TW3 är ett fundament inom spelbranschen och dess avtryck skulle tvinga mig att rösta på det även om jag inte hade gillat själva spelet.

Men nu anser jag det vara det bästa spel som någonsin gjorts, inom sin genre och rent allmänt. Så det blev en enkel röst 🤗


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av noreason:

Jag kan bara anta dom som inte röstat Witcher 1 har spelat Witcher 1, helt klart det bästa spelet, specifikt det bästa Witcher spelet som cdpr har skapat.

Jag har spelat första akten av W1 och jag tyckte inte det var sp bra. Det kan ha varit för att jag var ganska ung när jag spelade det eller så tyckte jag inte att det var så speciellt. Kommer inte ihåg.
Men jag gillar W3 i alla fall


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Anade en ganska tydlig segrare i den här omröstningen. Hittills lutar det däråt!

Kunde ha meddelat dig resultatet utan omröstning.. Aldrig sett sån kärlek till ett spel som The Witcher 3 någon annanstans än här. Tycker man inte det är det bästa sen skivat bröd så har man inget här att göra. Våga inte säga det, du kommer bli påhoppad!


signatur

7900XTX
7800X3D

FM-guru
F.d. Sisyr

Witcher 3, helt klart. Men det är bra spel allihop även om rena kortspel likt Gwent kanske inte är min grej.

Medlem

För mig är det Cyberpunk. Hukar under alla pilar från the witcher fans...


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Egentligen var TW2 och 3 lika bra som spel i sig, bara att trean hade en öppen värld.

Medlem

För mig är det Witcher 3 men ska ärligt säga jag har aldrig spelat nummer 1 eller nummer 2. Men av alla spel där så har jag kört resten o då blir witcher 3 för mig den givna vinnaren.
Även om deras gwent stand alone var riktigt kul med


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Redaktör
Ponny
Skrivet av alias:

Kunde ha meddelat dig resultatet utan omröstning.. Aldrig sett sån kärlek till ett spel som The Witcher 3 någon annanstans än här. Tycker man inte det är det bästa sen skivat bröd så har man inget här att göra. Våga inte säga det, du kommer bli påhoppad!

Tillhör helt klart kärlekssidan. Mitt favoritspel all time, men tycker man inte det är det så klart okej. (Just nu är jag klart mer sugen på att spela OM Cyberpunk 2077, p.g.a. reasons.)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tillhör helt klart kärlekssidan. Mitt favoritspel all time, men tycker man inte det är det så klart okej. (Just nu är jag klart mer sugen på att spela OM Cyberpunk 2077, p.g.a. reasons.)

Javisst, ett bra spel är det men föredrar nog skivat bröd och några maffiga skivor Cyberpunk som pålägg om jag blir tvungen att välja. En smaksak.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Cyberpunk 2077. Första person och egenskapad karaktär är 50% av vad som gör ett spel bra och Cyberpunk lyckas dessutom bra med dom återstående procenten.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Har bara spelat Witcher 2, 3 och Cyberpunk! Gillade Witcher 3 och håller det högt men måste jag välja så blir det Cyberpunk 2077 all the way! Älskar verkligen det spelet. Night City är en av mina favorit städer någonsin och musiken är som gjord för mig

Har inte tyckt om ett enda spel från CDPR faktiskt. *duckar*

Medlem

Rätt jämt mellan Te Witcher 2 och 3. Tvåan har en tightare och kanske lite bättre story. Trean är mer polerat och har mycket bättre styrning. Cyberpunk 2077 glider in som god trea strax bakom.

Medlem
Skrivet av Popski:

Rätt jämt mellan Te Witcher 2 och 3. Tvåan har en tightare och kanske lite bättre story. Trean är mer polerat och har mycket bättre styrning. Cyberpunk 2077 glider in som god trea strax bakom.

Ja, storyn i tvåan tycker jag nog är lite bättre ändå. Gillade trean men det kändes lite utdraget ibland.

Medlem

Cyberpunk är solklart för min del, av Witcher spelen så tycker jag tvåan är det bättre.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Helt klart Witcher 3, men CP2077 är en solklar tvåa. Båda spelen är riktigt, riktigt grymma.

Witcher 3 kan man grotta ner sig i en fantastisk fantasyvärld, medans man i CP2077 får uppleva en helt underbar cyberpunk-miljö som dom enligt mig lyckats riktigt bra med.

Medlem

Haha, att ens ha med TW3 i en sådan frågeställning är det samma som att rigga valet Ni borde formulerat den såhär: "Vilket är CD Projekt näst bästa spel?", eller möjligen: "Vilket är CD Projekt bästa spel efter The Witcher 3?"

Medlem

Blev nyligen sugen på att läsa om böckerna och ligger nu på Baptism of Fire. När jag är klar med dem så ska jag spela igenom alla spelen igen, så de får fan i mig skynda på med remaken av Witcher 1 nu...de har väl en månad på sig, chop chop!

12
Skriv svar