Larian funderar på hur de ska bygga vidare på Baldur’s Gate 3

Robot
Larian funderar på hur de ska bygga vidare på Baldur’s Gate 3

Alla vill så klart har mer Baldur's Gate 3.

#Baldurs-gate-3, #Larian


Avstängd

Väntar in nästa patch innan jag sätter igång igen.

Medlem

Hade väldigt gärna sett ett expansion pack eller två så fort de e klara med att patcha upp spelet

Medlem

Definitive Edition:

  • Ytterligare, övergripande polering och finslipning av spelet

  • Om möjligt, lägga till en del cut content

  • Implementera nya features, göra förändringar eller eventuella overhauls enligt community feedback

Ännu längre fram, någon typ av expansion. Det är nog vad jag önskar att se framåt.

Medlem

Skulle gärna vela se ett alternativt perspektiv av storyn genom andra karaktärer. Det finns

karaktärer man kan rekrytera som companions på vägen

som jag gärna hade velat ha som spelbara karaktärer.

Medlem

Black Pits 3, med RTWP

Medlem

Ge mig ett realtid med pause istället för hela den här action, bonus action etc skiten!

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Definitive Edition:

  • Ytterligare, övergripande polering och finslipning av spelet

  • Om möjligt, lägga till en del cut content

  • Implementera nya features, göra förändringar eller eventuella overhauls enligt community feedback

Ännu längre fram, någon typ av expansion. Det är nog vad jag önskar att se framåt.

Bra tips. Det där lyckades de ju med extremt bra med Divinity: Original Sin 1 och 2. Släppet av de putsade versionerna gav en rejäl boost i uppmärksamhet och försäljning. Originalen var redan hyllade, så det sågs inte som att man lagade något trasigt, utan som ett uttryck för passion till spel, som en gåva till gamers.

Och ett Definitive edition av Baldur's Gate 3 liksom, vem vill inte ha den perfekta versionen av världens största och mäktigaste RPG?


signatur

Memento Mori

Medlem

Kan de göra ett nytt KOTOR i samma anda?! 😅

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Bra tips. Det där lyckades de ju med extremt bra med Divinity: Original Sin 1 och 2. Släppet av de putsade versionerna gav en rejäl boost i uppmärksamhet och försäljning. Originalen var redan hyllade, så det sågs inte som att man lagade något trasigt, utan som ett uttryck för passion till spel, som en gåva till gamers.

Och ett Definitive edition av Baldur's Gate 3 liksom, vem vill inte ha den perfekta versionen av världens största och mäktigaste RPG?

Precis, känns som att sannolikheten är rätt stor. Det skulle vara grymt!

Medlem

Med tanke på genomslagskraften spelet fått, så finns verkligen utrymme för mer PASSION. Om du satsar helhjärtat på ett sånt här projekt och det går hem hos spelarna, då är det bara att trumma på. Det här är förmodligen det bästa som hänt gamers på väldigt länge. Det är vi värda tycker jag 😁


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Väntar in nästa patch innan jag sätter igång igen.

Samma. Kör visserligen på steam deck, men nästa patch ska ju fixa optimering så inväntar den.

Medlem

Skulle tro att det blir en expansion med helt andra karaktärer men att man återanvänder mycket grafisk design.
Spelet är ju där i grunden. lite nya röster och utseenden, roliga quests så kan man trycka 100h till.

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

Ge mig ett realtid med pause istället för hela den här action, bonus action etc skiten!

Kul med någon som inte förstår ändå.

Medlem
Skrivet av Yabba:

Kul med någon som inte förstår ändå.

Som inte förstår vadå?

Medlem

Eftersom Larian återupplivat traditionen att släppa färdiga spel varför inte lägga ner ca 18 månader, göra en ny, kortare kampanj/sidestory med nya quests, föremål, områden och följare och släppa det som ett expansion för ca 250-400kr? Hellre det än modulärt DLC. BG3 är så rikt på inlevelse dels för att det känns komplett, du vet att det inte finns något extra att köpa till, men ett nytt expansion som är lika färdigt och helt som huvudspelet men mindre i skala har jag inga problem med att lägga pengar på.

Medlem

Med tanke på hur lite resurser dem har måste dem prioritera.

Hey det är krukset med Larian. De har ALLTID SAGT "Vi har begränsad med resurser".

Medlem
Skrivet av Yabba:

Kul med någon som inte förstår ändå.

Vad förstår han inte? Fattar det som att han vill ha samma system som 1:an och 2:an?

Medlem

DLC absolut, med något nytt området osv....men en riktigt uppföljare till spelet tror jag inte vi ser, med tanke på hur många olika slut det finns basserade på dina val, tror en uppföljare hade haft svårt att täcka alla dessa val. Men man kan alltid hoppas på en BG4 om 20 år eller så lol


signatur

Dont force your weakness upon me!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Icerock:

DLC absolut, med något nytt området osv....men en riktigt uppföljare till spelet tror jag inte vi ser, med tanke på hur många olika slut det finns basserade på dina val, tror en uppföljare hade haft svårt att täcka alla dessa val. Men man kan alltid hoppas på en BG4 om 20 år eller så lol

En BG4 behöver ju inte ha något att göra med detta spelet dock. Sätt det vid en liten annorlunda tidsepok så löser det sig, alternativt att de gör ett Neverwinter Nights III och fokuserar runt den staden istället.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Med tanke på hur lite resurser dem har måste dem prioritera.

Hey det är krukset med Larian. De har ALLTID SAGT "Vi har begränsad med resurser".

Stör det dig att dem inte kunde leverera local splitscreen på Series S? 😅


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Inso89:

Hade väldigt gärna sett ett expansion pack eller två så fort de e klara med att patcha upp spelet

tror det blir för höga levels då faktiskt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av SirToby:

Kan de göra ett nytt KOTOR i samma anda?! 😅

En lång dröm har varit ett Star Wars crpg

Skribent
Skrivet av Ziljun:

Eftersom Larian återupplivat traditionen att släppa färdiga spel varför inte lägga ner ca 18 månader, göra en ny, kortare kampanj/sidestory med nya quests, föremål, områden och följare och släppa det som ett expansion för ca 250-400kr? Hellre det än modulärt DLC. BG3 är så rikt på inlevelse dels för att det känns komplett, du vet att det inte finns något extra att köpa till, men ett nytt expansion som är lika färdigt och helt som huvudspelet men mindre i skala har jag inga problem med att lägga pengar på.

Å andra sidan rimmar ju moduler väldigt bra med hur DnD är uppbyggt och de kan ju vara lika välgjorda som originalspelet, men i mindre skala. Tänker om någon kan göra välgjorda DLC-moduler är det ju Larian. Vi lär ju inte få en hästrustning som säljs för 100 kr i alla fall.


signatur

"Writer and Fighter"

Testpilot
Skrivet av QuenchedAnger:

Ge mig ett realtid med pause istället för hela den här action, bonus action etc skiten!

Action-systemet är dock fundamentalt i ett crpg-spel som är till stor del byggt på DnD, skulle inte vara ett DnD-spel om det var byggt som ett realtids hack ´n´ slash


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem
Skrivet av Freakon:

Stör det dig att dem inte kunde leverera local splitscreen på Series S? 😅

Nej faktiskt inte. Kan andra, kan dem. 🤭

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Nej faktiskt inte. Kan andra, kan dem. 🤭

Typ Halo och Forza Motorsport?🤭

Medlem

Det som vore tufft vore om de gjorde Warhammer Age of SIgmar crpg. Det vore helt fantastiskt. Med deras talang skulle det slå igenom. Bara en idé.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Nej faktiskt inte. Kan andra, kan dem. 🤭

Haha, okej. 😅


signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar