Diskutera – Vilken Playstation-produkt är din favorit?

Robot
Diskutera – Vilken Playstation-produkt är din favorit?

En konsol, ett spel eller något annat?

#diskutera, #playstation, #ps-portal, #sony


Moderator | Testpilot

DualSense! Älskar den kontrollen såväl till PC som till PS5


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tyckte DualShock-handkontrollen var otroligt cool när den släpptes, och man kan väl säga att den satte standarden för dagens kontroller.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ska man gå efter den som givit mig mest glädje är det ju tveklöst mitt PS1 från barndomen som jag tyvärr inte har kvar.

It's not a lake, it's an ocean

Jag skulle säga att PS Vita är den produkt jag är mest förtjust i rent tekniskt. Tyvärr övergavs den av Sony och spelutbudet blev lidande.

Överlag är det dock PS4, min favorit bland Sonys konsoler.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

PSP
Riktigt lyxig bärbar konsol som kändes långt före sig tid då man var van vid mycket simplare Gameboy och Nintendo DS.

Medlem

PS1 med disc-swap och paperclip-trick.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

DualSense här också.
Det var även väldigt kul att uppleva vad den kan göra med Astro's Playroom


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Jag älskade Sonys mobiltelefoner, kameror, TV-apparater, högtalare, hörlurar m.m. Otroligt kvalitativa produkter allt som oftast. Men jag har bytt ut min Sony-kamera mot Nikon, min Sony Bravia-TV mot en LG, mina Xperia-mobiler mot iPhone och mina Sony-lurar mot Technics och andra märken. Det enda jag fortfarande använder är Playstation-konsolerna som fortsätter regera hemma hos mig.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

DualShock 3 är ju den bästa handkontrollen som gjorts men det är svårt att säga någonting annat än PS2 om man talar varumärkets höjdpunkt. Inget online-tjafs, mängder med fantastiska spel, full bakåtkompatibilitet och en fantastisk festkonsol oavsett om det handlade om Guitar Hero med kompisarna eller Buzz! med familjen. Otroligt många varma minnen kopplade till den konsolen.

Inaktiv

PlayStation 3
Gillade väldigt mycket. Anledningen är för att det kom väldigt många bra spel till den som jag gillade.

Skyrim
Oblivion
GTA V
GTA IV
Metal Gear Solid V (gillade inte den lika mycket som tidigare spel men det var kul att spela ibland)
Metal Gear Solid HD Collection (Äntligen kom Playstation 2 spelen plus Peace Walker till Playstation 3. Peace Walker älskade jag att den kom eftersom jag inte gillade kontrollen på PSP)

Sen kom det massor av spel både från PSX och PS2 digitalt som jag köpte plus att det gick att spela sina gamla Playstation spel på konsolen.

Den enda Playstation produkt som jag köpt efter PS3 är Playstation Classic.

Medlem

PS2!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Medlem
Skrivet av Pjotor:

Tyckte DualShock-handkontrollen var otroligt cool när den släpptes, och man kan väl säga att den satte standarden för dagens kontroller.

Du menar Xbox kontrollen då den var mycket mer ergonomisk? 🫣😁

Medlem

PS1 var magisk när det begav sig. Så mycket bra spel där främst rollspel blev ett nytt intresse för mig. Final Fantasy 7-9, Suikoden 1-2 och Legend of Mana för att nämna några.

Så jag säger PS1 enbart baserat på nostalgiska känslor.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

PS Vita, det enda riktigt vettiga som Sony spottat ut!

Medlem
Skrivet av Jappse:

Du menar Xbox kontrollen då den var mycket mer ergonomisk? 🫣😁

Ingenting säger "ergonomi" som att vrida händerna ur led för att tvinga in dem i den onaturliga position som krävs för asymmetriska styrspakar.

Medlem

Jag blev helt frälst av PSOne, den konsolen var så himla liten och söt. Det skulle vara trevligt om någon PS5 super slim kom ner till den storleken i framtiden.

När det gäller spel så är det Suikoden- och Yakuza-serierna som har gjort störst intryck på mig, köpte en PS2 för att spela Suikoden III och en PS3 för att spela Yakuza 3. Lyckligtvis så är Yakuza multiplattform nu och Suikoden är på väg att bli det.

Medlem

Playstation 2 och PSP var och är guldet för mig! Så otroligt många fantastiska speltimmar man lade på dom två maskinerna! PS4 gjorde mycket när man jämför mot den sega PS3 och dess totalt värdelösa handkontroll så det var en stor förbättring på alla plan och jag hade väldigt mycket trevliga spelminnen på den maskinen.

Playstation 5 är trevlig och så, men allt jag spelar på den är gamla spel... Baldurs Gate 3 ska ändra på det dock! Men visst är det härligt med en kvick maskin annars!

Medlem
Skrivet av kebbe:

DualShock 3 är ju den bästa handkontrollen som gjorts men det är svårt att säga någonting annat än PS2 om man talar varumärkets höjdpunkt. Inget online-tjafs, mängder med fantastiska spel, full bakåtkompatibilitet och en fantastisk festkonsol oavsett om det handlade om Guitar Hero med kompisarna eller Buzz! med familjen. Otroligt många varma minnen kopplade till den konsolen.

PS2 hade faktiskt en adapter för ethernet. Tony Hawk online var rätt skoj!

För mig är det som många andra PS1 eller Dualsense det står emellan.

Medlem
Medlem

Jag hade ps1 och så skaffade jag mig en ps4 för att spela last of us och uncharted innan jag sålde den vidare. Playstation har aldrig riktigt klickat med mig så jag håller mig till xbox och numera Nintendo

Medlem
Skrivet av Majoren:

PSP
Riktigt lyxig bärbar konsol som kändes långt före sig tid då man var van vid mycket simplare Gameboy och Nintendo DS.

Håller med - PSP är guld än idag!

Jag fick precis liv i min kära gamla PSP nyligen efter jag fick tag på ett sprillans nytt batteri på Super Potato Retro Game Store.

När jag kom hem så starta jag upp PSP:t och visa min grabb Metal Gear Solid: Peacewalker (2010).
Han kunde inte tro att spelet är äldre än honom och ser så bra ut (han fyller 11 snart).

Min grabb framför Super Potato

Jag var tvungen

Ett av de bästa spelen till PSP!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Håller med - PSP är guld än idag!

Jag fick precis liv i min kära gamla PSP nyligen efter jag fick tag på ett sprillans nytt batteri på Super Potato Retro Game Store.

När jag kom hem så starta jag upp PSP:t och visa min grabb Metal Gear Solid: Peacewalker (2010).
Han kunde inte tro att spelet är äldre än honom och ser så bra ut (han fyller 11 snart).

https://i.ibb.co/QHKn16P/IMG-1487.jpg

Min grabb framför Super Potato

https://i.ibb.co/bFvbNz5/IMG-1488.jpg

Jag var tvungen

https://i.ibb.co/MSK3Zrr/3813-F021-7-ECA-4-E6-F-ABA9-051-FEC7...

Ett av de bästa spelen till PSP!

Ful den var just den där apparaten, måste vara en nyare modell?
Releasemodellen i pianosvart måste jag nog räkna som snyggaste spelkonsolen nånsin..
Håller för övrigt med om PeaceW, bättre än samtliga stationära MGS-spel.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Ful den var just den där apparaten, måste vara en nyare modell?
Releasemodellen i pianosvart måste jag nog räkna som snyggaste spelkonsolen nånsin..
Håller för övrigt med om PeaceW, bättre än samtliga stationära MGS-spel.

Håller inte med.

Japans PSP 3000 - Vibrant Blue är ju så skönt himmelsblå!
Jag och min polare @orkamera köpte varsina japanska PSP när vi plugga i Kyoto, 2010-2011.

Fina minnen!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Håller inte med.

Japans PSP 3000 - Vibrant Blue är ju så skönt himmelsblå!
Jag och min polare @orkamera köpte varsina japanska PSP när vi plugga i Kyoto, 2010-2011.

Fina minnen!

https://m.media-amazon.com/images/I/61NWDN9dleL._SL1333_.jpg

En stor fördel med just den modellen var väl att ghosting mer eller mindre var löst där. Köpte lanseringsmodellen och den var ju nästan ospelbar på grund av det, fortfarande det jag mest associerar PSP med.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Håller inte med.

Japans PSP 3000 - Vibrant Blue är ju så skönt himmelsblå!
Jag och min polare @orkamera köpte varsina japanska PSP när vi plugga i Kyoto, 2010-2011.

Fina minnen!

https://m.media-amazon.com/images/I/61NWDN9dleL._SL1333_.jpg

Haha, usch vad gräslig...hemsk färg, och två stora fula högtalarhål mitt i apparaten..
Gillar du möjligtvis RGB-belysning och "pimpade" bilar med?

Så här ska det se ut.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Haha, usch vad gräslig...hemsk färg, och två stora fula högtalarhål mitt i apparaten..
Gillar du möjligtvis RGB-belysning och "pimpade" bilar med?

Så här ska det se ut.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/46/Psp...

Jag kan hålla med om att den är snygg!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Inaktiv
Skrivet av Hanzo:

Håller med - PSP är guld än idag!

Jag fick precis liv i min kära gamla PSP nyligen efter jag fick tag på ett sprillans nytt batteri på Super Potato Retro Game Store.

När jag kom hem så starta jag upp PSP:t och visa min grabb Metal Gear Solid: Peacewalker (2010).
Han kunde inte tro att spelet är äldre än honom och ser så bra ut (han fyller 11 snart).

https://i.ibb.co/QHKn16P/IMG-1487.jpg

Min grabb framför Super Potato

https://i.ibb.co/bFvbNz5/IMG-1488.jpg

Jag var tvungen

https://i.ibb.co/MSK3Zrr/3813-F021-7-ECA-4-E6-F-ABA9-051-FEC7...

Ett av de bästa spelen till PSP!

Snygg bild med dig och Snake 🙂
Jag klarade av Peace Walker 2012 när jag hade köpt det till Playstation 3 men sparningen försvann tyvärr pga YLOD.

Försökte för några veckor sedan att klara av det igen men gav tillslut upp vid Peace Walker i slutet eftersom den hela tiden hann att skjuta ut sin kärnvapen missil.
Tyvärr är det inte så många som spelar det online längre men sist klarade jag det mycket pga att jag spelade en hel del online.

Medlem

Jag har egentligen aldrig vart något större fan av Playstation utan har fortsatt att föredra pc för spel, men Sony gör mycket rätt. Senaste åren så har jag tillochmed suttigt och spelat på konsoll i en massa timmar bara för att jag hittat Horizon Zero Dawn. Innan dess så har jag mest spelat Guitar Hero på konsoll, det är mest familjen i övrigt som spelar på våra konsoller. Så svaret på frågan borde vara Horizon...
Att Sony har gjort massor av högkvalitativ elektronik i mitt hem genom åren avspeglar sig inte riktigt i konsollvärlden. Jag menar det är ingen Walkman, Xperia eller Tritonbestyckad skärm. Jag har alltid gillat Sony men just konsollerna har inte riktigt nått hela vägen till mitt hjärta.

123
Skriv svar