Warcraft Rumble släppt i Sverige

Robot
Warcraft Rumble släppt i Sverige

"Soft launch", men ändå!

#nyhetstips


Medlem

Kommer nog testa men man förväntar ju sig inget speciellt.

Medlem

Blir att prova. Är skeptisk men det är ju gratis att testa.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Höll på att somna av trailern dom släppte på gameplay.

Medlem

Testade för länge sedan, men det kändes riktigt kasst. Kanske testar igen för att se om något hänt men har inga förhoppningar alls längre när blizzard är inblandade.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Spelet går så segt att man undrar om det ska försöka roa bäbisar till sömns men kul för dom som tycker att det är skoj!

Medlem
Medlem

Spelade betan en del (20-30~timmar) och hade rätt skoj. Hyffsad progression som 100% f2p.
Värt att prova om du gillar enklare strategi

Spelat 2 timmar av denna release, inget att klaga på änsålänge. Perfekt för en toasittning

Medlem

testade men det var ett riktigt sömnpiller

Medlem

Riktigt roligt mobilspel. Bättre än Clash Royale Blir definitivt en del lirande när man sitter på toa eller tunnelbanan.

Medlem

Har provat det i beta, och det var inget för mig. Otroligt simpelt och tråkigt, "standard" mobilspel kändes det som.

Och de lyckades inte ens fånga Warcraft känslan heller... tittar man på HearthStone, så oavsätt vad man tycker om det spelet, så känns det onekligen som ett Warcraft spel. Så var inte fallet här.

Medlem

99% Activision 1% Blizzard

Medlem

Det är faktiskt roligt. Kan man spela det på pc med? Någon som vet?

Medlem
Skrivet av Gurkburk92:

Det är faktiskt roligt. Kan man spela det på pc med? Någon som vet?

Du får installera en emulator, som vanligt. Bluestacks är populärt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det är enkelt att komma vidare men nästan omöjligt att vinna när man spelar om bossarna. Märkligt.

Dessutom blir både telefonen och paddan glödvarma snabbt…

Medlem
Skrivet av Detekt:

Det är enkelt att komma vidare men nästan omöjligt att vinna när man spelar om bossarna. Märkligt.

Dessutom blir både telefonen och paddan glödvarma snabbt…

Kom till första Hard bossen, tok dog direkt. Försökte köra om tidigare maps men då dör man äänu mera fast dom var enkla innan. Som om de levlar upp samtidigt fast mer. Helt omöjligt att klara nu

Medlem
Skrivet av robbis:

Kom till första Hard bossen, tok dog direkt. Försökte köra om tidigare maps men då dör man äänu mera fast dom var enkla innan. Som om de levlar upp samtidigt fast mer. Helt omöjligt att klara nu

Exakt. Vann faktiskt mot Hogger lätt men har inte vunnit ett enda omspel mot någon Boss trots 20-tal försök. Märkligt.

Medlem

Oj, jag blir alldeles uppspelt av förväntan.

Medlem
Skrivet av Detekt:

Det är enkelt att komma vidare men nästan omöjligt att vinna när man spelar om bossarna. Märkligt.

Dessutom blir både telefonen och paddan glödvarma snabbt…

Skrivet av robbis:

Kom till första Hard bossen, tok dog direkt. Försökte köra om tidigare maps men då dör man äänu mera fast dom var enkla innan. Som om de levlar upp samtidigt fast mer. Helt omöjligt att klara nu

Skrivet av Detekt:

Exakt. Vann faktiskt mot Hogger lätt men har inte vunnit ett enda omspel mot någon Boss trots 20-tal försök. Märkligt.

Har ni betalat tillräckligt? Don't you guys have credit cards?

Medlem
Skrivet av Ender:

Har ni betalat tillräckligt? Don't you guys have credit cards?

Har faktiskt inte fått nån uppmaning om att betala än. Men jag tänkte köra gratis. Men omspelsproblemen gäller redan från start. Det går liksom inte att vinna. Man blir helt överkörd.

Medlem
Skrivet av Detekt:

Har faktiskt inte fått nån uppmaning om att betala än. Men jag tänkte köra gratis. Men omspelsproblemen gäller redan från start. Det går liksom inte att vinna. Man blir helt överkörd.

Klarade Hogger till slut. Men sen tog det stopp igen och att spela om för att få exp är helt meningslöst. Når knappt upp till bossarna för att göra skada innan man blir ägd

Medlem
Skrivet av robbis:

Klarade Hogger till slut. Men sen tog det stopp igen och att spela om för att få exp är helt meningslöst. Når knappt upp till bossarna för att göra skada innan man blir ägd

Inte för att vara dryg, men det där är 100% "learn to play". Det krävs lite taktik - du kan inte bara slänga iväg mobs hur som helst och tro att du ska vinna varenda gång. Har inte pröjsat en spänn och ligger 10-15 nivåer efter Hogger på några timmars spelande sen release.

Medlem
Skrivet av Conanbar:

Inte för att vara dryg, men det där är 100% "learn to play". Det krävs lite taktik - du kan inte bara slänga iväg mobs hur som helst och tro att du ska vinna varenda gång. Har inte pröjsat en spänn och ligger 10-15 nivåer efter Hogger på några timmars spelande sen release.

Då kan du väl dela med dig av lite taktik...

Medlem
Skrivet av robbis:

Då kan du väl dela med dig av lite taktik...

Så pass tidigt i spelet är det väldigt enkla saker. Skicka inte flygare mot ranged, skicka inte melee mot flygare. Försök ha dina melee/tanks framför ranged/flygande o.s.v. Skicka inte en och en utan försök få iväg iaf två-tre stycken åt gången. Se till att maximera guldet från dina kobolds etc.

Medlem

Nej, jag väntar tills det släpps. Jag betatestar inte spel om ja inte får betalt för det.

Hearthstone är mitt huvudspel och Warcraft Rumble kan mycket väl få samsas med Hearthstone. Har enormt förtroende för Blizzard så jag tror Warcraft Rumble blir en hit!

Medlem
Skrivet av Detekt:

Har faktiskt inte fått nån uppmaning om att betala än. Men jag tänkte köra gratis. Men omspelsproblemen gäller redan från start. Det går liksom inte att vinna. Man blir helt överkörd.

Ok, nu vet jag varför spelet genast blir apsvårt när man klarat en bana. Spelar man en bana igen går det inte att vinna. Orsaken är att man ska tvingas betala in pengar. Det gör jag inte. Spelet är helt enkelt inte värt det.

Medlem
Skrivet av Detekt:

Ok, nu vet jag varför spelet genast blir apsvårt när man klarat en bana. Spelar man en bana igen går det inte att vinna. Orsaken är att man ska tvingas betala in pengar. Det gör jag inte. Spelet är helt enkelt inte värt det.

Det är ju helt enkelt inte sant. Jag körde igenom säkert 15-20 banor utan att pröjsa en spänn innan jag köpte Arclight Boostern för att jag gillade spelet och kommer köra ett tag.

Det är lite klurigt ibland, men allt gnäll jag sett i den här tråden är 100% l2p.

1
Skriv svar