Obsidians action-RPG Avowed var inledningsvis ett co-op-spel

Robot
Obsidians action-RPG Avowed var inledningsvis ett co-op-spel
Medlem

Blir lika förvirrad varje gång PoE används. Tänkte först att avowed utspelade sig i path of exiles värld innan hjärnan kom ikapp med pillars of eternity.

Medlem

efter Outer worlds så är jag nog ganska skeptisk på vad dom kan åstadkomma. Har försökt nu vid flera tillfällen att spela outer worlds, känns väldigt själlöst.

Medlem
Skrivet av Piigge:

efter Outer worlds så är jag nog ganska skeptisk på vad dom kan åstadkomma. Har försökt nu vid flera tillfällen att spela outer worlds, känns väldigt själlöst.

Håller med tyvärr. Greppade mig inte alls.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Piigge:

efter Outer worlds så är jag nog ganska skeptisk på vad dom kan åstadkomma. Har försökt nu vid flera tillfällen att spela outer worlds, känns väldigt själlöst.

Huh, jag tyckte det var ett fantastiskt spel. Inte ofta jag spelar spel ända till eftertexterna, men outdr worlds höll mig intresserad hela vägen 😊

Redaktör
Ponny

Jag gick tillbaka till trailern från tidigare i somras. När jag såg den första gången kände jag starkt tvek, men nu kändes det bättre. Lite. Irriterar mig fortfarande på det glättiga och actiontokiga, men det kanske finns något där trots allt.

Fast det där magiska jag kände efter första teasern är ju inte där.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Gällande Outer Worlds-diskussionen så är jag kluven. Bra spel i grund, men borde varit mycket större kartor och mycket mer att göra. Brände igenom det på 30h och utforskade ganska mycket, kändes snopet när det tog slut. Som referens spenderade jag minst 150h i Fallout New Vegas, och minst lika mycket till om man räknar med expansionerna. Hade väl räknat med ett långt och episkt spel antar jag.

Med det sagt så tror jag definitivt att de kan göra bra spel fortfarande, bara de hittar rätt form.

Dödgrävaren

Outer Worlds var ok, tyckte en del av questsen var nice men en del story-beats vart direkt konstiga. Sen gillade jag inte alls art-designen på vissa planeter och av vissa varelser, hoppas på mindre regnbågskräk i Avowed.

1
Skriv svar