Bekräftat: Starfield stödjer Xbox Play Anywhere-funktion

Robot
Bekräftat: Starfield stödjer Xbox Play Anywhere-funktion

Så att samma exemplar av spelet kan spelas på både xbox, pc och i molnet.

#Bethesda, #Starfield


Medlem

Hur fungerar det här med moddar?
Eller kommer det inte att gå att modda pc-gamepassversionen?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jozo:

Hur fungerar det här med moddar?
Eller kommer det inte att gå att modda pc-gamepassversionen?

Nog sistnämnda skulle jag tro. Har för mig det är bökigt att pilla med sparfiler och annat när det kommer till Game pass.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Hur fungerar det här med moddar?
Eller kommer det inte att gå att modda pc-gamepassversionen?

Skrivet av uberpwnage2.0:

Nog sistnämnda skulle jag tro. Har för mig det är bökigt att pilla med sparfiler och annat när det kommer till Game pass.

Det var väl meckigt förr, men nu kan man oftast välja var man vill installera spelen (via inställningarna i appen). Bara installera till nån vanlig mapp och lägga in moddarna som vanligt alltså förutsatt att de inte låser det för just Starfield men det skulle förvåna mig starkt med tanke på hur viktigt moddar är just för Bethesdas spel. Det borde vi veta så fort preload öppnar i så fall 👍

Edit: Tidigare spel hade lite problem med script extenders för gamepass-versioner pga nåt med det DRM som xbox-appen använder, vilket innebär att vissa mods inte funkar. Det kan vara samma här men det vet vi nog inte förrän spelet släppts.

Medlem

Finns inte en chans i världen att jag köper "xbox versionen" av spelet, Usel App.
Det blir vad som helst förutom det. Förmodligen blir det Steam.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Ponny

Hade märkligt nog glömt bort att Xbox Play Anywhere-grejen fanns. I alla fall inte tänkt på den på väldigt lång tid.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Medlem

Verkligen smidigt, ifall man inte har GamePass 4life.

Medlem

Undrar hur många ex som säljs på Microsoft Store jämfört med Steam? Känns som att det är en väldigt liten del.

Medlem

Sitter med Game Pass så kommer väl primärt lira där. Av det jag minns från min senaste Skyrim-resa så var det väldigt meckigt, om det ens gick att få moddar att fungera på de platfromen vilket är oroväckande då jag förväntar mig en bugg-fest i klassisk Bethesta anda.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Finns inte en chans i världen att jag köper "xbox versionen" av spelet, Usel App.
Det blir vad som helst förutom det. Förmodligen blir det Steam.

Håller med om dess uselhet! Däremot är det rätt nice att då man primärt spelar på PC och Gamepass, så kan jag bara ta min XSX under armen och dra till stugan och fortsätta där jag var.

Medlem

Det är klart att man kan köpa en version en gång, sedan kanske en gång till på en annan plattform. Men det är bättre att köpa en gång få två versioner, en PC och en på Xbox. Men det finns ju dem som gillar att spendera pengar, lite i onödan. Personligen kommer jag att köpa en gång men få på dem 2 format som jag spelar på.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Finns inte en chans i världen att jag köper "xbox versionen" av spelet, Usel App.
Det blir vad som helst förutom det. Förmodligen blir det Steam.

Trots att jag har Game Pass Ultimate till tidigt 2025 ("uppgraderade" billigt Gold så fick 32 månader för 600:-) så har jag valt att köpa spelet från Steam istället. Xbox-appen har varit en jävla huvudvärk alltför många ggr för att jag ens ska idas försöka ladda ner och spela Starfield där.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Hur fungerar det här med moddar?
Eller kommer det inte att gå att modda pc-gamepassversionen?

Både Skyrim och Fallout 4 går att modda på Xbox, så det blir nog inget större problem. Det som kan bli problematiskt är väl tungdrivna grafikmoddar som kräver mer hårdvara än vad Xbox har att erbjuda.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Både Skyrim och Fallout 4 går att modda på Xbox, så det blir nog inget större problem. Det som kan bli problematiskt är väl tungdrivna grafikmoddar som kräver mer hårdvara än vad Xbox har att erbjuda.

Vad finns det gör moddar?
Content moddar endast?
Mycket av moddande imo i dessa spel är olika QoL funktioner och som får spelen att tekniskt fungera bättre


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad finns det gör moddar?
Content moddar endast?
Mycket av moddande imo i dessa spel är olika QoL funktioner och som får spelen att tekniskt fungera bättre

Finns allt från QoL till grafik och ljud.
https://mods.bethesda.net/en/skyrim?number_results=20&order=d...

https://mods.bethesda.net/en/fallout4?number_results=20&order...

Medlem

Det var mer än vad jag trodde fanns för konsol. Trodde det typ var av typen "horse armor" 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar