värderings samt vad har jag för nått hjälp

Medlem
värderings samt vad har jag för nått hjälp

Hej! är ingen retrospelare och har egentligen inget intresse av det. skulle behöva hjälp med värdering och vad grejerna är till. OBS inget är stulet eller på något sett olagligt, jag äger varken spel, konsoler eller tillbehör utan de tillhör flickvän.
lite osäker på vart jag ska läggas tråden. tyckte inte köp/sälj passade så bra, flytta den gärna om den ligger fel

Gameboy

Gameboyspel

Wii tillbehör.?

Nintendo 64 Kontroller (joystick nes?)

Nintendo64 tillbehör?

l

Medlem

fortsättning

nintendo 64 spel

tack för hjälpen i förhand!

Kan göra ett försök. har inte stenkoll men kan peka ut lite.
Bild 1:
Röd Game Boy: Runt 500kr kanske
Game Boy Camera, officiellt till gameboy, kompatibelt med vissa spel: Osäker, några hundralappar i alla fall.

Bild 2: Harvest Moon kanske nån hundralapp. Annars rätt lågt värde: 50-200 kanske

Bild 3:
Guitar Hero Gitarr: Samma gitarr verkar gå för över 500kr just nu på tradera: https://www.tradera.com/item/302516/603048114/guitar-hero-git...
DJ Hero turntable till DJ Hero: Typ 300kr

Bild 4: Nintendo 64 och orginalkontoll (den ljusgrå): kanske 500-700kr
Ratt till N64: Ingen aning men cool.
Joystick och kontrollen längst ner: Ser inte ut att vara till Nintendo 64 i all fall. Ser ut som tredjepart tillbehör, så antagligen inget högre värde.
Resten av kontrollerna: Tredjepartskontroller, antagligen inget högre värde.

Bild 5:
Ett transefer pak: Används för att koppla ihop Game Boy-spel med Nintendo 64-spel, tex Pokemon.
2 st Minneskort
3 st Rumble Paks
Typ 100-200 kr styck

Ang spelen så är det inte många som Nintendo 64-spel som högt värde idag, speciellt utan kartong. Så majoriteten går säkert bara för 50-250kr. om, du ens får det sålt. Men jag kan peka ut lite guldklimpar (kan dock finnas obskyra saker som jag inte känner till):

Bild 6:
Super Samsh Bros är antagligen ett av de värdefullare spelen i samlingen
1080 och Blast Corp är någorlunda eftertraktade, men ligger nog ändå rätt lågt i värde.

Bild 7:
Mario Party-spelen brukar ha rätt högt värde,
Mario 64, Banjo Kazooie, Pokemon Stadium, Mario Golf är eftertraktade.

Bild 8
Zelda-spelen är eftertraktade. Donkey Kong 64 också men långt ifrån lika mycket.

Bild 9: Pokemon Snap och Diddy Kong Racing är eftertraktade.

Riktigt bra Nintendo 64-samling! Har det mesta.:)


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Tack snälla för svar!

Är som sagt var inte intresserad eller rättare sagt insatt så kul att få en inblick. Har aldrig vart speciellt inne i Nintendo grejer överhuvudtaget även om jag har en switch nu och haft NES för länge sen🙂

Medlem

Om man orkar kan ni lägga upp allt styckvis på tradera, får nog mest ut av det där. Har själv köpt en hel del därifrån.

Skribent

Ja, det var en bra samling

Håller med om det som @fader konungen säger om vad som är värt några slantar och @seggallions tips om separata försäljningar på Tradera för att få ut max. Är det så att ni bestämmer er för att sälja av allting så kanske man kan få första tjing på Mario Party 1 och 2 . Dra ett PM i så fall.

Medlem
Skrivet av Seggallion:

Om man orkar kan ni lägga upp allt styckvis på tradera, får nog mest ut av det där. Har själv köpt en hel del därifrån.

Tanken är som sagt var inte att sälja.. mest nyfiken på vad det är för ”skatt” hon sitter på.
Och i sann antikrundan-anda är ju priset det mest intressanta oavsett vad de säger🤣

Medlem
Skrivet av Shadee:

Ja, det var en bra samling

Håller med om det som @fader konungen säger om vad som är värt några slantar och @seggallions tips om separata försäljningar på Tradera för att få ut max. Är det så att ni bestämmer er för att sälja av allting så kanske man kan få första tjing på Mario Party 1 och 2 . Dra ett PM i så fall.

Absolut! Tror inte det är aktuellt. Är ju som sagt var inte mina spel.. men har det i åtanke och nämner det för henne

Skribent
Skrivet av bjornfobi:

Absolut! Tror inte det är aktuellt. Är ju som sagt var inte mina spel.. men har det i åtanke och nämner det för henne

Nej, sånt där är skjut kul att ha kvar så jag skulle inte rekommendera att sälja - men man kan ju alltid fråga.

Själv var jag en SEGA-kille när jag växte upp så har en del sådana skatter som jag aldrig skulle sälja. Fick tag på en N64 för många år sedan på Tradera till sjukt bra pris, sprang på den i början på semestern när jag rotade i förrådet. Plockade fram och lirade lite Golden Eye och annat så började fundera vad jag skulle komplettera med för spel och Mario Party 1 och 2 är helt enkelt högst upp på listan p.g.a. gamla minnen.

Pröva att koppla in och lira lite Mario Party, om ni är 3-4 d.v.s. Inge kul på 2. Risken är att förhållandet spricker dock för det är nog det spelet där man kan bli mest irriterad/förbannad på varandra.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Nej, sånt där är skjut kul att ha kvar så jag skulle inte rekommendera att sälja - men man kan ju alltid fråga.

Själv var jag en SEGA-kille när jag växte upp så har en del sådana skatter som jag aldrig skulle sälja. Fick tag på en N64 för många år sedan på Tradera till sjukt bra pris, sprang på den i början på semestern när jag rotade i förrådet. Plockade fram och lirade lite Golden Eye och annat så började fundera vad jag skulle komplettera med för spel och Mario Party 1 och 2 är helt enkelt högst upp på listan p.g.a. gamla minnen.

Pröva att koppla in och lira lite Mario Party, om ni är 3-4 d.v.s. Inge kul på 2. Risken är att förhållandet spricker dock för det är nog det spelet där man kan bli mest irriterad/förbannad på varandra.

Kul historia!! Själv hade jag NES sen hade jag egentligen inget annat förens Playstation1.. minns fortfarande när jag pluggade i det och körde FIFA.. tyckte verkligen det var vrålsnyggt.. måste vart 97-98 kanske. Väldigt osäker.. inte lika säker på att jag skulle tycka det idag🙂

Minns att jag i första matchen spelade som AIK och fick stryk med 5-0 mot datorn! Då var jag extrem tävlingsmänniska och har nog fortfarande inte riktigt smällt den🤣

Är sugen på att koppla in den.. meb tror i ärlighetens namn att det inte är något för mig…tyvärr

1
Skriv svar