FTC påstås pausa process mot Microsofts Activision Blizzard-affär

Robot
FTC påstås pausa process mot Microsofts Activision Blizzard-affär

Och därmed öppna upp för förhandlingar.

#activision-blizzard, #microsoft


Avstängd

Trevligt men ännu trevligare är att efter dommen mot Microsoft har USA valt att FTC får -25% i bidrag 🤣🤣🤣🤣👍🏻❤️

Medlem

Som förväntat alltså. Allt rullar på som vanligt.

Inaktiv
Skrivet av jontebula:

Trevligt men ännu trevligare är att efter dommen mot Microsoft har USA valt att FTC får -25% i bidrag 🤣🤣🤣🤣👍🏻❤️

Har du massa aktier i Microsoft eller? Förstår annars inte din kärlek till att de tjänar pengar.

Edit: Absolut detta var FTC får -25% mindre.. Men du har skrivit att du spelar extra mycket för att Microsoft "tjänar" pengar när du spelar mer. Jag undrar bara hur dina tankar går där, har du massa aktier i Microsoft? Du försöker även göra väldigt mycket reklam för dem.

Medlem
Skrivet av HompiStompi:

Har du massa aktier i Microsoft eller? Förstår annars inte din kärlek till att de tjänar pengar.

Edit: Absolut detta var FTC får -25% mindre.. Men du har skrivit att du spelar extra mycket för att Microsoft "tjänar" pengar när du spelar mer. Jag undrar bara hur dina tankar går där, har du massa aktier i Microsoft? Du försöker även göra väldigt mycket reklam för dem.

Det finns människor som slåss och vandaliserar för sitt fotbollslags "ära". Antar att det är samma mindset här.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Well, FTC har förlorat två gånger och har inte mycket förhandlingsläge. Detta är bara ett patetiskt skådespel för att verka ha någonting att säga till om. Maktspel. Men som jag förstått kan MS bara hänvisa till tidigare domar och stå över vad FTC än kommer fram till.

Avstängd
Skrivet av HompiStompi:

Har du massa aktier i Microsoft eller? Förstår annars inte din kärlek till att de tjänar pengar.

Edit: Absolut detta var FTC får -25% mindre.. Men du har skrivit att du spelar extra mycket för att Microsoft "tjänar" pengar när du spelar mer. Jag undrar bara hur dina tankar går där, har du massa aktier i Microsoft? Du försöker även göra väldigt mycket reklam för dem.

När vi använder Microsoft servrar får Microsoft pengar är deras program fungerar har jag hört. Borde då även gälla Xcloud eftersom vi använder Microsoft servrar när vi spelar.

Avstängd
Skrivet av Gertzy:

Well, FTC har förlorat två gånger och har inte mycket förhandlingsläge. Detta är bara ett patetiskt skådespel för att verka ha någonting att säga till om. Maktspel. Men som jag förstått kan MS bara hänvisa till tidigare domar och stå över vad FTC än kommer fram till.

Stämmer! 👍🏻❤️

Inaktiv
Skrivet av jontebula:

När vi använder Microsoft servrar får Microsoft pengar är deras program fungerar har jag hört. Borde då även gälla Xcloud eftersom vi använder Microsoft servrar när vi spelar.

Läste du alls vad jag skrev ? Vad svarar du på egentligen ?

Inaktiv
Skrivet av Freakon:

Det finns människor som slåss och vandaliserar för sitt fotbollslags "ära". Antar att det är samma mindset här.

Kunde inte hålla med mer. Saken är den att jag älskar verkligen spel, oavsett platform de släpps på. Men har så otroligt svårt för personer som är så ensidiga.

Medlem
Skrivet av jontebula:

När vi använder Microsoft servrar får Microsoft pengar är deras program fungerar har jag hört. Borde då även gälla Xcloud eftersom vi använder Microsoft servrar när vi spelar.

Som flera har sagt tidigare, det är inte så det fungerar.

Medlem
Skrivet av jontebula:

När vi använder Microsoft servrar får Microsoft pengar är deras program fungerar har jag hört. Borde då även gälla Xcloud eftersom vi använder Microsoft servrar när vi spelar.

Det verkar dock som att MS till stor del (helt och hållet?) hyr in sig hos andra aktörer för att kunna streama spel.

Medlem
Skrivet av HompiStompi:

Läste du alls vad jag skrev ? Vad svarar du på egentligen ?

Snubben är som en A.I. från MS, som spammar sönder varje tråd om GP och xcloud. Förstår varken sarkasm eller skämt, och många gånger så får man helt andra svar än det man frågade efter. Väldigt märkligt beteende.

Medlem
Skrivet av jontebula:

När vi använder Microsoft servrar får Microsoft pengar är deras program fungerar har jag hört. Borde då även gälla Xcloud eftersom vi använder Microsoft servrar när vi spelar.

Så Microsoft ger sig själv pengar menar du?
Då går pengarna bara runt och dom tjänar inget.

Medlem
Skrivet av jontebula:

När vi använder Microsoft servrar får Microsoft pengar är deras program fungerar har jag hört. Borde då även gälla Xcloud eftersom vi använder Microsoft servrar när vi spelar.

Precis så det funkar, licens pengar. Azure driver det, Xbox Network med Game Pass och så vidare. Amazon har sin egen tjänst, twitch använder det nätet till exempel. Google har också sin egen med.

Medlem

Mata inte trollen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Freeman79a:

Precis så det funkar, licens pengar. Azure driver det, Xbox Network med Game Pass och så vidare. Amazon har sin egen tjänst, twitch använder det nätet till exempel. Google har också sin egen med.

Ju mer vi använder Microsoft servrar ju mer pengar tjänar Microsoft?

Inaktiv
Skrivet av jontebula:

Ju mer vi använder Microsoft servrar ju mer pengar tjänar Microsoft?

Nu trollar du va ?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Mata inte trollen.

Lite sent för det. Dem matas, skyddas och har tagit över FZs nyhetstrådar sedan en ganska lång tid tillbaka. Lagom tröttsamt när admins inte har något intresse att moderera detta spam av dravel.

Ooooh kan inte detta köp bli färdigt snart så man slipper tjatet om denna affär 😂


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Är helt för att staten (d.v.s förlängningen av folket) reglerar saker och ting däremot har jag svårt att se hur den här affären skulle göra det sämre för oss konsumenter.

M$ har sedan årtioden haft monopol på OS sidan för out-of-the-box PCs. Och visst vi kanske skulle kunde fått saker billigare om vi inte hade Mac att välja mellan. Men där är vi.

Så de köper upp candy-crush det är trist? Andra varumärken de köpt vad kommer de göra där, inget som vanligt kanske lite bättre management vad vet jag.

Är det verkligen någon som tycker det är här är dåligt som vet något om varumärket?


signatur

^Katten, idle extreme.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Lite sent för det. Dem matas, skyddas och har tagit över FZs nyhetstrådar sedan en ganska lång tid tillbaka. Lagom tröttsamt när admins inte har något intresse att moderera detta spam av dravel.

Tycker man ser att de blir avstängda lite då och då. Så något gör ju ”geeks” åt skiten. Men är väl inte så svårt för dom att bara skapa ett nytt konto.
Trådarna om denna affären har på senare tid blivit värdelösa håller jag med om bara en massa tjafs.

Avstängd
Skrivet av Lilagröt:

Tycker man ser att de blir avstängda lite då och då. Så något gör ju ”geeks” åt skiten. Men är väl inte så svårt för dom att bara skapa ett nytt konto.
Trådarna om denna affären har på senare tid blivit värdelösa håller jag med om bara en massa tjafs.

Blir bra när det är över då har ingen tid att skriva då vi får så många bra spel på Game Pass och Xcloud 🤣

Medlem
Skrivet av jontebula:

Blir bra när det är över då har ingen tid att skriva då vi får så många bra spel på Game Pass och Xcloud 🤣

Kan du inte sluta redan nu? Det blir liksom inget skönt debattklimat här som det är nu.

Avstängd
Skrivet av lasselason:

Kan du inte sluta redan nu? Det blir liksom inget skönt debattklimat här som det är nu.

Är inte du med taggad och kommer spela massa när Game Pass och Xcloud får Activision Blizzard spel?

Inaktiv
Skrivet av Fearnox:

Lite sent för det. Dem matas, skyddas och har tagit över FZs nyhetstrådar sedan en ganska lång tid tillbaka. Lagom tröttsamt när admins inte har något intresse att moderera detta spam av dravel.

Fattar inte heller varför admin låter detta fortgå.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Är inte du med taggad och kommer spela massa när Game Pass och Xcloud får Activision Blizzard spel?

Nä det kan jag inte påstå, jag spelar redan mycket, Game Pass och framförallt Xcloud påverkar mig inte alls. Jag vet att du är peppad som fan och det är kul för dig, det är bara detta ständiga malande du kör i varje tråd, samma sak om och om igen, det är lite segt alltså. Ha det gott.

Avstängd
Skrivet av lasselason:

Nä det kan jag inte påstå, jag spelar redan mycket, Game Pass och framförallt Xcloud påverkar mig inte alls. Jag vet att du är peppad som fan och det är kul för dig, det är bara detta ständiga malande du kör i varje tråd, samma sak om och om igen, det är lite segt alltså. Ha det gott.

Varför använder du inte Game Pass?

Medlem
Skrivet av jontebula:

Varför använder du inte Game Pass?

Jag köper mina spel plus att de spel jag spelat senaste tiden inte finns på GPass. Jag har en Xbox men den används inte mycket av mig.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det finns människor som slåss och vandaliserar för sitt fotbollslags "ära". Antar att det är samma mindset här.

På ett sätt är det nästan bättre med fotbollshuliganer (när de inte förstör en hel match), för de brukar träffas och göra upp på parkering nånstans, nån av dem får stryk men det var de ju beredda på, och ingen annan påverkas.

123
Skriv svar