Payday 3 ser ut att kräva internetuppkoppling även för singleplayer

Robot
Payday 3 ser ut att kräva internetuppkoppling även för singleplayer

På grund av cross progression och cross play.

#Payday-3, #Starbreeze


Quake-konnässsör

Ännu spel som kommer dö när de tar bort servrarna vid ett senare tillfälle... Förstår att de vill komma åt piratkopiering / fuskar, men kom igen. Känns konstigt att motorn som spelet använder ska vara tvunget att vara online hela tiden.

Vad är huvudanledningen för internetuppkopplingskraven, att få kontroll över användarna? förmodligen det ända svaret som är logiskt kanske. Det är väl så att ingen riktigt äger spel numera idag, vi har den i x-antal år för att sedan glömmas bort och tas bort från både fysiskt och logiskt minne.

Medlem
Skrivet av almblad:

Ännu spel som kommer dö när de tar bort servrarna vid ett senare tillfälle... Förstår att de vill komma åt piratkopiering / fuskar, men kom igen. Känns konstigt att motorn som spelet använder ska vara tvunget att vara online hela tiden.

Vad är huvudanledningen för internetuppkopplingskraven, att få kontroll över användarna? förmodligen det ända svaret som är logiskt kanske. Det är väl så att ingen riktigt äger spel numera idag, vi har den i x-antal år för att sedan glömmas bort och tas bort från både fysiskt och logiskt minne.

En av anledningarna är väl att samla in statistik vilket är guldvärt.

Medlem

Huh, visste inte att det fanns sp i de här spelen 😯 värt att spela igenom sp i de tidigare?

It's not a lake, it's an ocean

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Känns som ett icke problem då Payday är ett multiplayer spel

Medlem

Snacka om att skapa ett problem där inget finns.

Ånej! jag kommer inte kunna spela Payday 3 om 15 år när servrarna går ner, o ty min gud hur ingen kunde göra privatservrar på gamla spel.. aaaaayyyarghh!

Medlem

Ja Payday 3 har ju Xbox 360 grafik så det är passande!

Medlem
Skrivet av almblad:

Ännu spel som kommer dö när de tar bort servrarna vid ett senare tillfälle... Förstår att de vill komma åt piratkopiering / fuskar, men kom igen. Känns konstigt att motorn som spelet använder ska vara tvunget att vara online hela tiden.

Vad är huvudanledningen för internetuppkopplingskraven, att få kontroll över användarna? förmodligen det ända svaret som är logiskt kanske. Det är väl så att ingen riktigt äger spel numera idag, vi har den i x-antal år för att sedan glömmas bort och tas bort från både fysiskt och logiskt minne.

Det har inget med piratkopiering att göra det där, det är bara att det blir så sjukt mycket lättare att pusha DLCs och samla information om vad folk vill ha om man inte kommer undan online.

Men visst, det är dåligt, i princip så kommer inte spelet vara spelbart om sbz konkar om något år om ingen annan vill driva servers eller det går att hacka runt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Alla spel kommer tvinga online framöver vi går mot digitala samhällen där inget ska kunna göras offline.

Medlem

Är detta ärligt talat fortfarande ett problem för folk? Jag kan komma på mig själv med att vara bitter på publishers och utvecklares tråkiga val ibland (DRM bl.a.) men detta? På sin höjd kan det vara irriterande om utvecklarna har strul med servrarna under några timmar men annars är det ju absolut inga problem. Vi har ju knappast problem med bandwith caps eller slött internet som man hade på tidigt 2000-tal.

Tor
Medlem

Att detta skulle vara ett stort problem och att allt kommer behöva vara online är riktigt överdrivet. Payday 3 är i främsta läget ett multiplayerspel online, poängen med att spela det offline är tveksam. Det är inte ett särskilt kontroversiellt beslut som att till exempel sätta always online på Zelda, Mario, Elder Scrolls eller Final fantasy... ibland tror jag att gamers behöver klaga av ren princip, gillar man inte något så är man fri att rösta med plånboken.

Skrivet av duchovny:

Är detta ärligt talat fortfarande ett problem för folk? Jag kan komma på mig själv med att vara bitter på publishers och utvecklares tråkiga val ibland (DRM bl.a.) men detta? På sin höjd kan det vara irriterande om utvecklarna har strul med servrarna under några timmar men annars är det ju absolut inga problem. Vi har ju knappast problem med bandwith caps eller slött internet som man hade på tidigt 2000-tal.

Problemen kommer dagen då servrarna stängs av och ditt spel inte funkar längre.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

Problemen kommer dagen då servrarna stängs av och ditt spel inte funkar längre.

Och då finns säkert Payday 4 och Payday 5 ute. Alternativt 20 spelare kvar som spelar och spelet dött.

Ser fortfarande ej problemet.

Quake-konnässsör
Skrivet av Hipshot:

Det har inget med piratkopiering att göra det där, det är bara att det blir så sjukt mycket lättare att pusha DLCs och samla information om vad folk vill ha om man inte kommer undan online.

Men visst, det är dåligt, i princip så kommer inte spelet vara spelbart om sbz konkar om något år om ingen annan vill driva servers eller det går att hacka runt.

Är väl ingen som spelar gamla "moderna" spel längre heller, folk spelar hellre nyare spel.

"Don't Ask Questions, Just Consume Product and Then Get Excited for Next Products"

Men ja, underlättar det för utvecklarna så är det väl skitsamma, dåligt för framtiden dock. De brukar trycka ut mycket statistik på hur många poliser etc som spelarna har dödat så

Medlem

online för singleplayer? då ditchar jag skiten direkt. vägrar acceptera deras försök att kontrollera mig


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

online för singleplayer? då ditchar jag skiten direkt. vägrar acceptera deras försök att kontrollera mig

Ljug inte nu... du hade aldrig spelat spelat ändå! Låtsas inte som om detta är en orsak till att du inte tänker köpa spelet

Avstängd

Skit samma. Bättre dom kör imternet uppkoppling på allt istället och gör spel bättre även i campaign m.m

Sedan börja erbjuda rewards i spelen eller på Game Pass när dom erbjuder det för att få sälja din information.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Ljug inte nu... du hade aldrig spelat spelat ändå! Låtsas inte som om detta är en orsak till att du inte tänker köpa spelet

jo ärligt talat vill jag ha det spelet som fan men hatar när dom kräver connection bara för sin egen vinnings skull


signatur

//monster

Avstängd
Skrivet av monsterbenke:

jo ärligt talat vill jag ha det spelet som fan men hatar när dom kräver connection bara för sin egen vinnings skull

Hade du velat "ha det spelet som fan" så hade du vetat att det är ett renodlat multiplayer spel, och något onlinekrav för att spela single player är trams då det är meningslöst att spela solo.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

Problemen kommer dagen då servrarna stängs av och ditt spel inte funkar längre.

Som någon annan skrev, förutom i några extrema fall så händer ju sånt typ aldrig. Möjligtvis 10-15år senare. Om jag får ett mail som säger att PD3 servrarna stängs ner medans jag sitter och spelar PD5 så kommer jag inte ens rynka på pannan. Jag vet att jag "kan" vara grinig över det om jag väljer att vara det men jag hade inte ens brytt mig.

Finns mycket skit i spelvärlden som irriterar mig, always online kravet är absolut inte ett av dom, det va irriterande i början av 00-talet, inget mer.

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

Hade du velat "ha det spelet som fan" så hade du vetat att det är ett renodlat multiplayer spel, och något onlinekrav för att spela single player är trams då det är meningslöst att spela solo.

ja iofs, men är emot att dom gör så, hatar när spel gör så. låt oss säga att chansen är 50/50 då =D


signatur

//monster

Medlem

Är det någon som på riktigt haft sina senaste två konsoller offline någon gång? Frågar seriöst. Känns som en ickefråga men jag kan ha fel. Min PC är på riktigt värdelös utan en internetuppkoppling då alla spel är digitala

1
Skriv svar