Amerikanska FTC har överklagat beslutet i Activision-affären

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Förmodligen hade det varit samma uppståndelse om Nintendo köpt upp stora multiplatformspublishers så som Bethesda och Activision Blizzard med syfte att inskränka marknaden och stänga ute konkurrenter.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Detta handlar mer om storleken på Activision Blizzard. Det hade varit samma rubriker och snack om Nintendo eller Sony hade försökt köpa dem.

Skrivet av TheConsul:

Min gissning är att folk hade tyckt exakt samma sak, åven om det hade varit PS. Det handlar inte om låsta system eller exklusiva spel skapade i sin egna koncern, utan om att köpa massiva multiplatforms studios/utgivare och låsa in det.

Skrivet av Ribcage:

För att MS är ett stort företag med större plånbok än de andra. När Tencent och Amazon börjar shoppa spelföretag kanske vi ser samma retorik igen dock. Att Nintendo och Sony är marknadsledande verkar inte spela roll.

Skrivet av Therant:

Jag personligen tror att det beror på att Nintendo inte riktigt är med i det så kallade ”konsolkriget”. Sony och Microsoft är det folk bråkar om, som om det är något viktigt som sker runt dessa superbolag. Medan Nintendo kör lite sin grej och verkar bry sig föga om de andra.

Skrivet av kebbe:

Missat det ramaskri som sker varje gång Tencent storshoppar? Eller Embracer? Ingen bryr sig om att Nintendo eller Sony skulle köpa enskilda utvecklare, är en helt annan sak när Microsoft försöker köpa hela branschen med uttalat syfte att låsa ute konkurrenterna.

Vi får se vart det här landar till slut men jag räknar kallt med minst några svängar till.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Avstängd

Kommer inte hända att domstolen säger ja så 00:00 idag kan Microsoft göra vad som krävs för att stänga affären så på måndag den 17 komner det stängas och vi sedan får Activision/Blizzard spel på Game Pass och Xcloud 👍🏻❤️

Skribent
Skrivet av magma:

Vi får se vart det här landar till slut men jag räknar kallt med minst några svängar till.

Vi vet om några timmar.

Om inte överklagan går igenom så lär ju köpet vara i princip klart gissar jag.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av magma:

Vi får se vart det här landar till slut men jag räknar kallt med minst några svängar till.

Det verkar bli klart på måndag. Det finns redan en ersättare för AB på börsen.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Det verkar bli klart på måndag. Det finns redan en ersättare för AB på börsen.

Kan vi se spelen redan på måndag i Xcloud och Game Pass eller måste vi vänta tills Tisdag?

Medlem
Skrivet av jontebula:

Kan vi se spelen redan på måndag i Xcloud och Game Pass eller måste vi vänta tills Tisdag?

När vi kan se spelen tror jag är en helt annan fråga. Rättigheter, marknadsföring med mer.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

När vi kan se spelen tror jag är en helt annan fråga. Rättigheter, marknadsföring med mer.

Redan avklarat sedan länge ju med Activision och Call Of Duty m.fl spel tittlar

Medlem

Advokaterna har snart tagit alla pengar

Medlem

Läste en nyhet på gr igår att ftc inte har en chans.

Avstängd
Skrivet av Guld:

Läste en nyhet på gr igår att ftc inte har en chans.

Jippi! 👍🏻❤️

Medlem
Skrivet av jontebula:

Jippi! 👍🏻❤️

Reuters heter dom som säger att ftc kommer nog få det väldigt svårt att vinna.

Medlem

Nu anklagas FTC för att slösa skattebetalarnas pengar med sin överklagan.

https://nordic.ign.com/policy/69452/news/ftc-boss-accused-of-...

Medlem
Skrivet av blackidus:

Nu anklagas FTC för att slösa skattebetalarnas pengar med sin överklagan.

https://nordic.ign.com/policy/69452/news/ftc-boss-accused-of-...

Den attacken kan vara det dummaste jag hört på länge. Tror det var Bobby som började den? FTC kostar inte ens en Piggelin i jämförelse med vad det landet bränner på trams. Men nu hakar alla på och anfaller en av mycket få myndigheter i det skitlandet som försöker skydda arbetare.

Medlem
Skrivet av strangelove:

Den attacken kan vara det dummaste jag hört på länge. Tror det var Bobby som började den? FTC kostar inte ens en Piggelin i jämförelse med vad det landet bränner på trams. Men nu hakar alla på och anfaller en av mycket få myndigheter i det skitlandet som försöker skydda arbetare.

Försöker skydda arbetare? Såg några sammandrag från rättegången och FTC brydde sig mycket mer om hur denna affär skulle drabba Sony än hur det skulle drabba konsumenterna. Tom domaren fick ju påpeka detta för dem.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Försöker skydda arbetare? Såg några sammandrag från rättegången och FTC brydde sig mycket mer om hur denna affär skulle drabba Sony än hur det skulle drabba konsumenterna. Tom domaren fick ju påpeka detta för dem.

Utan myndigheter som FTC hade vi blivit totalt överkörda av megaföretag. Den naturliga följden för allt under kapitalism är monopol. Många blir få och till och med en. FTC är egentligen ganska tandlösa och USA är redan företagens lekplats. Detta är det enda lilla som är kvar och folk som egentligen behöver det mest anfaller det nu över fjuttiga konsoler. Precis som i ditt inlägg.

Medlem

Mindre än 18h kvar på TRO.

Avstängd

https://www.theverge.com/2023/7/14/23794707/microsoft-activis...

Sådär då kan Microsoft stänga affären på måndag och föra över pengarna i väntan på CMA. Blev avslag en andra gång för blockering från FTC 🤣🤣🤣🤣

Då borde vi ha spelen på Game Pass och Xcloud senast onsdag inom EU och de länder som godkänt. 👍🏻❤️

Medlem
Skrivet av jontebula:

https://www.theverge.com/2023/7/14/23794707/microsoft-activis...

Sådär då kan Microsoft stänga affären på måndag och föra över pengarna i väntan på CMA. Blev avslag en andra gång för blockering från FTC 🤣🤣🤣🤣

Då borde vi ha spelen på Game Pass och Xcloud senast onsdag inom EU och de länder som godkänt. 👍🏻❤️

Härligt👍

Avstängd
Skrivet av Guld:

Härligt👍

Det kan innebära att sälja av de molnbaserade marknadsrättigheterna för spel i Storbritannien till ett telekommunikations-, spel- eller internetbaserat datorföretag, sa personerna som bad om att inte bli identifierade och diskuterade konfidentiell planering. Ett private equity-bolag kan också vara intresserade, sa en person."

via: Bloomberg

Mer exakt detta är planen så då måste CMA godkänna då inte rättigheterna är hos Microsoft längre. Så då godkänner CMA på måndag 100%

Medlem
Skrivet av jontebula:

Det kan innebära att sälja av de molnbaserade marknadsrättigheterna för spel i Storbritannien till ett telekommunikations-, spel- eller internetbaserat datorföretag, sa personerna som bad om att inte bli identifierade och diskuterade konfidentiell planering. Ett private equity-bolag kan också vara intresserade, sa en person."

via: Bloomberg

Mer exakt detta är planen så då måste CMA godkänna då inte rättigheterna är hos Microsoft längre. Så då godkänner CMA på måndag 100%

Ok👍

Medlem
Medlem

Nu måste jag äta en 🍰

Medlem
Skrivet av strangelove:

Utan myndigheter som FTC hade vi blivit totalt överkörda av megaföretag. Den naturliga följden för allt under kapitalism är monopol. Många blir få och till och med en. FTC är egentligen ganska tandlösa och USA är redan företagens lekplats. Detta är det enda lilla som är kvar och folk som egentligen behöver det mest anfaller det nu över fjuttiga konsoler. Precis som i ditt inlägg.

Det jag menar är att om FTC ska sköta sitt jobb så måste dem vara mycket mer förberedda än vad dem var nu. Dem hade ett år på sig att stoppa detta men kommer när det är en månad kvar och är inte ens förberedda?

Dem brydde sig mer om att försvara Sony än konsumenterna, när dem väl tog upp konsumenterna så brydde dem sig bara om Sony. Hur denna affär drabbar kunder på andra plattformar brydde man sig inte om. Domaren såg detta och det märktes ganska tidigt att MS skulle vinna.

FTC kändes som ett skämt i denna rättegång och förtjänar kritiken i detta fall.

12
Skriv svar