Amerikanska FTC har överklagat beslutet i Activision-affären

Robot
Amerikanska FTC har överklagat beslutet i Activision-affären

Och apellationsdomstolen måste fatta ett beslut innan helgen.

#Activision, #Microsoft


Skribent

Det här drivs verkligen ända in i kaklet


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det här drivs verkligen ända in i kaklet

Sjukt segt att detta kommer upp hela tiden - det är värre än köpet i sig.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Sjukt segt att detta kommer upp hela tiden - det är värre än köpet i sig.

Jag tycker ändå det är lite intressant i mån att folk som normalt inte pratar om spel nu pratar om det. Min 100-åriga mormor har följt affären liksom. När jag är där så är det Ukraina och detta hon pratar om. XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Man undrar lite hur mycket tid, pengar och övriga resurser som egentligen gått åt för att utreda huruvida ett amerikanskt bolag får köpa ett annat amerikanskt bolag som i sin tur vill säljas till dem. Jag kan inte komma ifrån känslan av att vi människor emellanåt har en tendens att komplicera saker och ting.

Redaktör
Skrivet av Ugly_Bob:

Man undrar lite hur mycket tid, pengar och övriga resurser som egentligen gått åt för att utreda huruvida ett amerikanskt bolag får köpa ett annat amerikanskt bolag som i sin tur vill säljas till dem. Jag kan inte komma ifrån känslan av att vi människor emellanåt har en tendens att komplicera saker och ting.

USA gillar det där med juridik och advokater.


signatur
Medlem

Var det lika många turer kring Disneys alla uppköp?


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

USA gillar det där med juridik och advokater.

Jo, det verkar onekligen så. Det finns säkerligen goda intentioner i botten av det hela men för en utomstående ser det mest ut som absurda mängder byråkrati.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

USA gillar det där med juridik och advokater.

USAs rättssystem är en absurditet i sig. Men utan det hade det inte funnits en sådan lukrativ marknad för alla jurister

I det är fallet så har en myndighet ett satt datum för att pröva affären i domstol i Augusti, på vad myndigheterna anser är goda grunder för landet i stort. Då går bolagen till en annan domstol för att försöka genomföra affären före myndigheten kan pröva frågan i domstol i Augusti.

Profit går före det allmännas bästa.

Medlem

Activision Blizzard kommer plockas bort från Nasdaq på måndag, så det är på måndag det händer?

https://www.globenewswire.com/news-release/2023/07/13/2704032...

Tor
Medlem

Vilken jäkla skräll! Blir dyrt att hålla sig med popcorn under denna processen

Medlem

Åh nej


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Varför blir det sådan uppståndelse när MS ska köpa upp studios? Ingen säger något om Nintendo och hur de beter sig? Nintendo har så många exklusiviteter och låst system, priser på spel som är mer än 10 år gamla har samma pris som när de släpptes. Jag undrar vad folk tyckt om Nintendo öppnat plånboken och köpt upp massa studior?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Varför blir det sådan uppståndelse när MS ska köpa upp studios? Ingenting säger något om Nintendo och hur de beter sig? Nintendo har så många exklusiviteter och låst system, priser på spel som är mer än 10 år gamla har samma pris som när de släpptes. Jag undrar vad folk tyckt om Nintendo öppnat plånboken och köpt upp massa studior?

Förmodligen hade det varit samma uppståndelse om Nintendo köpt upp stora multiplatformspublishers så som Bethesda och Activision Blizzard med syfte att inskränka marknaden och stänga ute konkurrenter.

Skribent
Skrivet av Tor:

Vilken jäkla skräll! Blir dyrt att hålla sig med popcorn under denna processen

https://media.tenor.com/HJTXKCtOYwgAAAAM/perfect-popcorn.gif

Kanske värt att köpa upp något företag som gör popcorn?


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av magma:

Varför blir det sådan uppståndelse när MS ska köpa upp studios? Ingen säger något om Nintendo och hur de beter sig? Nintendo har så många exklusiviteter och låst system, priser på spel som är mer än 10 år gamla har samma pris som när de släpptes. Jag undrar vad folk tyckt om Nintendo öppnat plånboken och köpt upp massa studior?

Detta handlar mer om storleken på Activision Blizzard. Det hade varit samma rubriker och snack om Nintendo eller Sony hade försökt köpa dem.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av magma:

Varför blir det sådan uppståndelse när MS ska köpa upp studios? Ingenting säger något om Nintendo och hur de beter sig? Nintendo har så många exklusiviteter och låst system, priser på spel som är mer än 10 år gamla har samma pris som när de släpptes. Jag undrar vad folk tyckt om Nintendo öppnat plånboken och köpt upp massa studior?

Min gissning är att folk hade tyckt exakt samma sak, åven om det hade varit PS. Det handlar inte om låsta system eller exklusiva spel skapade i sin egna koncern, utan om att köpa massiva multiplatforms studios/utgivare och låsa in det.

Tor
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kanske värt att köpa upp något företag som gör popcorn?

Absolut, popcorn för 69 miljarder känns rätt lukrativt i detta läget 🚀🚀🚀

Medlem
Skrivet av magma:

Varför blir det sådan uppståndelse när MS ska köpa upp studios?

För att MS är ett stort företag med större plånbok än de andra. När Tencent och Amazon börjar shoppa spelföretag kanske vi ser samma retorik igen dock. Att Nintendo och Sony är marknadsledande verkar inte spela roll.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

För att MS är ett stort företag med större plånbok än de andra. När Tencent och Amazon börjar shoppa spelföretag kanske vi ser samma retorik igen dock. Att Nintendo och Sony är marknadsledande verkar inte spela roll.

I det här fallet är det ju ganska solklar myndighetsaktivism från FTCs sida. Khan blev politiskt tillsatt med uppgiften att stoppa "big techs" framfart. MS räknas som ett av de bolagen. Sen att lagen inte håller för det är en annan sak. Tror överklagan är ett spel för galleriet. Khan har ju blivit uppkallad till kongressen på förhör idag pga hur märkligt hon sköter FTC.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av magma:

Varför blir det sådan uppståndelse när MS ska köpa upp studios? Ingen säger något om Nintendo och hur de beter sig? Nintendo har så många exklusiviteter och låst system, priser på spel som är mer än 10 år gamla har samma pris som när de släpptes. Jag undrar vad folk tyckt om Nintendo öppnat plånboken och köpt upp massa studior?

Jag personligen tror att det beror på att Nintendo inte riktigt är med i det så kallade ”konsolkriget”. Sony och Microsoft är det folk bråkar om, som om det är något viktigt som sker runt dessa superbolag. Medan Nintendo kör lite sin grej och verkar bry sig föga om de andra.

Medlem

Vart är jontebula?

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

I det här fallet är det ju ganska solklar myndighetsaktivism från FTCs sida. Khan blev politiskt tillsatt med uppgiften att stoppa "big techs" framfart. MS räknas som ett av de bolagen. Sen att lagen inte håller för det är en annan sak. Tror överklagan är ett spel för galleriet. Khan har ju blivit uppkallad till kongressen på förhör idag pga hur märkligt hon sköter FTC.

Ja i så fall gör de ju sitt jobb ändå får man säga. Även om de mer verkar jobba för konkurrenter än för konsumenterna, vilket blev bevisat i rättegång.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Vart är jontebula?

dont feed him!!

Medlem

Kul att de kan bränna skattepengar på något annat än vapen.

Tor
Medlem
Skrivet av Kyrre:

Vart är jontebula?

NuZ
Testpilot

Alltså wow! Jänkare gillar verkligen byråkrati 🤣


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Det där är väl ändå inte en xbox handkontroll?


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Tor
Medlem
Skrivet av Issue:

Det där är väl ändå inte en xbox handkontroll?

Jodå till xstation playbox 840

Medlem
Skrivet av magma:

Varför blir det sådan uppståndelse när MS ska köpa upp studios? Ingen säger något om Nintendo och hur de beter sig? Nintendo har så många exklusiviteter och låst system, priser på spel som är mer än 10 år gamla har samma pris som när de släpptes. Jag undrar vad folk tyckt om Nintendo öppnat plånboken och köpt upp massa studior?

Missat det ramaskri som sker varje gång Tencent storshoppar? Eller Embracer? Ingen bryr sig om att Nintendo eller Sony skulle köpa enskilda utvecklare, är en helt annan sak när Microsoft försöker köpa hela branschen med uttalat syfte att låsa ute konkurrenterna.

12
Skriv svar