Microsoft vinner domstolsstrid – Activsion Blizzard-köpet godkänt i USA

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det är ju subjektivt så klart vad man tycker är bra och inte men rent objektivt betygsmässigt (även om Metacritic och dylikt har sina brister) så bör alla de spel vi räknat upp anses som bra. Forza Horizon 5 med över 30 miljoner spelare är nischat? Jäkligt stor nisch i alla fall, haha.

Nä du, hittills har de flesta studior växlat upp och levererat efter uppgången i Xbox.

30 miljoner lmao fett tvek. Forza är större än Mario kart? Typ större än call of duty, fifa?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Flakmonkey

Skönt att det är över så man slipper läsa om det, även om det sista ordet nog inte är sagt, men som konsument har jag svårt att se det positiva på lång sikt i att allt mer kontrolleras av ett fåtal spelare på marknaden.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Finns väl en risk att Sony nu kanske kommer/tvingas göra uppköp även dom av större grad.

Hade väl varit bättre om Microsoft med dessa 69 miljarder dollar startat upp nya studios/stöttat mindre studios att bli stora då alla dessa spel oavsett hade hamnat på microsofts platform.

Absolut! Det håller jag med om. Men nu blev det inte så. Då hoppas jag att båda jättarna kommer kämpa för att ge ut dom bästa spelen dom kan. Och det gynnar oss gamers med

Redaktör
Skrivet av FejkFejksson:

30 miljoner lmao fett tvek. Forza är större än Mario kart? Typ större än call of duty, fifa?

Mario Kart är större, har sålt över 53 miljoner ex. (Vilket är helt sjukt mycket.) Det dök upp en skärmdump från FH5 som sa att 30 miljoner hade spelat det. Känns väl inte omöjligt då det var 1,5 år gammalt och finns på GP för typ 100 kr/mån.


signatur
Avstängd
Skrivet av hoppalängdhopp:

Finns väl en risk att Sony nu kanske kommer/tvingas göra uppköp även dom av större grad.

Hade väl varit bättre om Microsoft med dessa 69 miljarder dollar startat upp nya studios/stöttat mindre studios att bli stora då alla dessa spel oavsett hade hamnat på microsofts platform.

Tyvärr inte med Sonys modell dom köper så det inte ska hamna på Gamepass Pass. Sony ej har lika mycket pengar så Microsoft lär köpa fler studios som resan kommit ut. Sony vill forsätta betala för att blockera på Game Pass och 1år exklusivt på PlayStation.

Medlem

Eftersom ingen verkar gilla varken Blizzard eller Activision så kan det väl inte bli sämre?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd

https://youtu.be/WTdYmauCQDo

Kolla här blir 4 nya IP från Activision dom jobbar på. Tror don kan bli exklusiva till Xbox då avtalet på 10år bara lär vara en mycket liten del av alla spelen. Ska bli något skräck spel sedan något likt Spiderman. Kan det nya likt spuderman bli bättre tro? Eller lever Spiderman på sitt namn och fortfarande kommer vara störst?

Tor
Medlem
Avstängd
Skrivet av Hipshot:

Eftersom ingen verkar gilla varken Blizzard eller Activision så kan det väl inte bli sämre?

Stämmer inte eftersom massor spelar Activision och Blizzard spel. Så vad folk skriver och säger stämmer inte i förhållande till antal spelare och pengar som dom tjänar.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Varför? Det är bra.

Nej för "inget" blir bättre av att mindre företag köps upp av gigantiska megaföretag.

Kan även säga att som utvecklare, så äcklar det mig hur gamers vurmar för Game Pass.

Medlem

Så frukterna av den här affären är MINST 5 år bort?

Ska vi gå efter vad dom förvärvat hittills så är kvalitén inte direkt en amerikansk hangarstridsgrupp efter 42 utan snarare slagskeppet Yamamoto dvs, stort, dyrt och i princip verkningslöst. ( Se Redfall, Grounded etc)

Medlem
Skrivet av jontebula:

Stämmer inte eftersom massor spelar Activision och Blizzard spel. Så vad folk skriver och säger stämmer inte i förhållande till antal spelare och pengar som dom tjänar.

No shit =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Mario Kart är större, har sålt över 53 miljoner ex. (Vilket är helt sjukt mycket.) Det dök upp en skärmdump från FH5 som sa att 30 miljoner hade spelat det. Känns väl inte omöjligt då det var 1,5 år gammalt och finns på GP för typ 100 kr/mån.

Ah imponerande. Trodde inte så många hade game pass faktiskt.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Avstängd
Skrivet av Alexraptor:

Nej för "inget" blir bättre av att mindre företag köps upp av gigantiska megaföretag.

Kan även säga att som utvecklare, så äcklar det mig hur gamers vurmar för Game Pass.

Nu går ju speltillverkare med på att släppa på Game Pass samt att Microsoft får köpa dom. Dom skulle ju inte gå med på något som ger sämre vinst eller +-0

Medlem

Jag undrar hur en Microsoft studio ska kunna göra ett Call of duty som ska vara 1 till 1 med Xbox versionen när de inte kommer få några PS5 dev kits.

Och jag undrar vem Sony kommer köpa upp nu.
För jag tror ju tyvärr detta kommer leda till att vi kommer ha det som under 8 och 16-bits eran med två giganter som delar upp marknaden och så Nintendo som kör sin egen grej med Mario, Link, Samus och så nu COD i några år.

Medlem

Kul för de som gillar Activision/Blizzard och spelar på Xbox i guess. För egen del så kunde nog inte MS valt en tråkigare publisher. Finns knappt nåt av värde i deras portfölj ;-P.

Det som jag tycker blir spännande å se framöver är ju dock vad skillnaden nu kommer bli för Xbox och vad för mervärde det ger Xbox-spelare.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Nu går ju speltillverkare med på att släppa på Game Pass samt att Microsoft får köpa dom. Dom skulle ju inte gå med på något som ger sämre vinst eller +-0

Speltillverkare =/= Spelutvecklare.

Det är ju knappast så att de som faktiskt skapar spelen har något att säga om saken, generellt sett. Det är bara en frithet som indieutvecklare brukar ha, nuförtiden.

Avstängd

Sony som jag skrev tidigare vill ju forsätta med sitt nuvarande system att blockera Game Pass genom att spendera pengar och sedan 1år exklusivt. Så dom lär inte köpa så mycket då Microsoft nu har fördel och då kan forsätta köpa och pengarna som inte Sony har.

Sony och Microsoft har asså 2 olika modeller forsätter Microsoft som dom gör lär inte Sony ha så många spel att kunna blockera från Game Pass utan då bestämmer Microsoft om PlayStation ska få tillgång till spelen eller inte.

Jag gissar på att Microsoft kär en liten % som blir den katalog som PlayStation får tillgång till på Activision blizzard och framtida företag Microsoft köper är ju redan så idag med Bethesda en liten del bara som PlayStation får.

Däremot kommer det gynna andra molntjänster och Nintendo som får tillgång till spel dom annars inte hade fått eller har råd ta in. Se bara på Activision Blizzard nu när både andra molntjänster och Nintendo får tillgång vilket dom aldrig haft utan Microsoft.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det var länge sen man brydde sig om spel från Activision Blizzard

Då ställer man sig frågan: Varför är du i denna tråd isåfall?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Avstängd
Skrivet av Alexraptor:

Speltillverkare =/= Spelutvecklare.

Det är ju knappast så att de som faktiskt skapar spelen har något att säga om saken, generellt sett. Det är bara en frithet som indieutvecklare brukar ha, nuförtiden.

Tror inte dom förlorar utan går fortfarande med vinst inte minus och förlorar pengar på att lägga sina spel på Game Pass

Att bli uppköpt gör då att man får mer pengar mot att endast lägga dom på Game Pass

Älskar Gamepass, har sparat mig mycket tid och pengar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Nej för "inget" blir bättre av att mindre företag köps upp av gigantiska megaföretag.

Kan även säga att som utvecklare, så äcklar det mig hur gamers vurmar för Game Pass.

Vad är problemet? Det är en tuff bransch och spelen är ej gratis att tillverka. Att ha rygg från en större aktör bör göra det säkrare och bekvämare för utvecklarna.

Och som konsument är det en no-brainer. Spel kostar skjortan idag.

Tycker du har en dålig take.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Vad är problemet? Det är en tuff bransch och spelen är ej gratis att tillverka. Att ha rygg från en större aktör bör göra det säkrare och bekvämare för utvecklarna.

Och som konsument är det en no-brainer. Spel kostar skjortan idag.

Tycker du har en dålig take.

För Activision Blizzard hade så stora problem med att tjäna pengar till sina utvecklingskostnader. Skönt att Microsoft kom och räddade dem.

Medlem
Skrivet av Meurik:

Då ställer man sig frågan: Varför är du i denna tråd isåfall?

För att frambringa ett annat perspektiv från sidan som ser detta som det bästa som hänt eller värsra som hänt. Det finns en "sida" son ger blanka faen. Xbox lyckas inte frambringa nått intressant endå 😂
Det är ingen tråd, det är "nyhetskommentarer".


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Älskar Gamepass, har sparat mig mycket tid och pengar.

Samma här fast använder bara Xcloud på min Samsung TV och har ingen konsol. Dessutom dessa rewards så har fått ihop poäng för 5mån gratis Game Pass. Vet du om man kan köpa presentkort och sedan köpa 1 spel för säg 300kr om man lyckas få ihop till 10 presentkort?

Medlem

YEEEEESSSSS! Mindre makt till oss konsumenter Men nu kan alla ni som älskar detta spela era 2 timmar i COD 4 för att sedan aldrig röra spelet igen. Om några år är ni här och klagar på att Game Pass är för dyrt.

Avstängd
Skrivet av Thane:

För Activision Blizzard hade så stora problem med att tjäna pengar till sina utvecklingskostnader. Skönt att Microsoft kom och räddade dem.

Riktigt härligt så får alla gamers spelen billigt i Game Pass 👍🏻❤️

Fler % av spelarna på Xbox som älskar mot dom som är emot.

Avstängd
Skrivet av strangelove:

YEEEEESSSSS! Mindre makt till oss konsumenter Men nu kan alla ni som älskar detta spela era 2 timmar i COD 4 för att sedan aldrig röra spelet igen. Om några år är ni här och klagar på att Game Pass är för dyrt.

Varför skulle det vara för dyrt när vi får all rewards och poäng som vi kan köpa Game Pass Ultimate för? Har 5mån gratis nu så totalt på 1år blir det billigt och bra 👍🏻❤️

Det är samma system McDonalds kör med och dom har alltid hålet lägsta pris även om dom höjt under åren.

Blir inte 200 eller 230kr/mån om dom höjer till det då man får ihop lätt 4-5 gratis månader av alla poäng man tjänar. Folk ser bara priset och att det kan höjas till dessa summor i framtiden och glömmer bort dessa poäng man får 4-5 gratis mån varje år minst om man använder dom till det.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Riktigt härligt så får alla gamers spelen billigt i Game Pass 👍🏻❤️

Fler % av spelarna på Xbox som älskar mot dom som är emot.

Du vet att spelet flest spelar redan är gratis på Xbox?

Skrivet av jontebula:

Det är samma system McDonalds kör med och dom har alltid hålet lägsta pris även om dom höjt under åren.

Det är inget positivt att jämföra Gamepass med McDonalds.

Medlem

Haha, man måste bara älska alla dessa små gråtande fanboys på båda sidorna Som att gå förbi ett dagis och höra småttingarna skryta om vems pappa som är starkast.

Skriv svar