Diablo IV:s första säsong avtäcks i morgon kväll

Medlem
Skrivet av Gurg:

Gäller detta även seasons? I D3 seasons var du tvungen att låsa upp allt igen då en season räknades som ett helt "nytt" spel.

Så är det inte lägre i d3 och i d4 finns det en del saker som följer med till säsongerna. Hästen är en av dem. Story completion med. Lillith statyer och kartan(inte waypoints)

Medlem

Som en Barb main så hoppas jag på mer nerfs /s

Medlem
Skrivet av Govein:

Du behöver bara göra den en gång och en playthrough prioriterad på main story tar 15-20h. Slå ner diff till lägsta för att bli klar lite snabbare. Det är fortfarande lite utmaning men går snabbare.

BP är för säsongen dock.

Edit: läste dina andra meddelanden. Du har mkt felinfo. Lillith statyer följer med samt deras bonus och renown mellan säsonger. Även fog of war samt renown belöning från det. Storyn behöver du aldrig göra om i säsonger.

Ah, tack, det hade jag missat...dvs. det med att man fick behålla vissa framgångar som statyer, mount och renown-belöningar även i seasons. Det hjälper ju en hel del ial. Det är säkert fler saker jag irriterar mig på i onödan. Det la sig bara på hög och svämmade över igår...beslut som känns så jäkla knepiga.
Igår tog jag iaf Lilith och fick min första unika, så det var kul, men den här takten är bara för seg.

Diablo 4 har ju liksom sådan potential att vara fantastiskt...därför blir jag så frustrerad över sådana konstiga saker som 4 kistor för stash, inga set-items etc. Jag har mina idéer kring sådant, som att fler kistor kommer i battle pass eller store framöver, att set-items kommer komma ihop med första expansionen etc. Fan, jag vill ju bara spela och ha kul, inte logga in för att känna mig frustrerad.

Är det förövrigt någon som tycker att 4 kistor uppdelat på samtliga karaktärer är det perfekta antalet, eller som välkomnar att man tagit bort set-items? Det kanske bara är jag, hur otroligt det nu känns.

Medlem

Har kört igenom spelet storyn var bra, är runt lvl 80, kommer nog skita i seasons.
Vet inte hur mycket mer jag kommer spela öht, spelet är ju bara en evighets grind, nm dungeons, helltide, world boss, rince and repeat. Och såklart, rng, rng, rng.

Eliterna har samma tråkiga upplägg som i d3,
åh nej en till typ av pöl på backen man ska akta sig för, kolla nu har den fyra olika typer av pölar. whooo.
Tycker klasserna är lite väl begränsade, man kan liksom inte göra något särskilt unikt med sin karaktär, den delen jag brukar gilla mest i rpg genren.

Allt för mycket påminner om d3 with some extra steps, vilket i min mening var det sämsta hittills.

Okej spel, men jag kan inte rekomendera det för 800 nånting det kostar.
Är man nyfrälst i hela a-rpg grejen kanske det är världens bästa spel, men jag känner mest meh. Själva spelglädjen av gameloopen är bara inte tillräckligt hög för mig.

Kanske är för gammal bara hehh.

Baldurs gate 3 nästa.

Medlem

Tycker att istället för att betala ytterligare 100-300kr för varje säsong (beroende på season pass) efter att man redan spenderat minst 800kr, så borde de som faktiskt orkar spela igenom main storyn ytterligare en gång till snarare få betalt av Blizzard.

Medlem
Skrivet av Ender:

Ah, tack, det hade jag missat...dvs. det med att man fick behålla vissa framgångar som statyer, mount och renown-belöningar även i seasons. Det hjälper ju en hel del ial. Det är säkert fler saker jag irriterar mig på i onödan. Det la sig bara på hög och svämmade över igår...beslut som känns så jäkla knepiga.
Igår tog jag iaf Lilith och fick min första unika, så det var kul, men den här takten är bara för seg.

Diablo 4 har ju liksom sådan potential att vara fantastiskt...därför blir jag så frustrerad över sådana konstiga saker som 4 kistor för stash, inga set-items etc. Jag har mina idéer kring sådant, som att fler kistor kommer i battle pass eller store framöver, att set-items kommer komma ihop med första expansionen etc. Fan, jag vill ju bara spela och ha kul, inte logga in för att känna mig frustrerad.

Är det förövrigt någon som tycker att 4 kistor uppdelat på samtliga karaktärer är det perfekta antalet, eller som välkomnar att man tagit bort set-items? Det kanske bara är jag, hur otroligt det nu känns.

personligen har jag inte haft några problem med att det är för lite kistor ännu, men jag gillar att ha det ganska rent och ordnat, Men dem har också sagt på deras dev streams att det kommer komma förändringar för kistor, exempelvis att gems kommer bli ett "material" och inte vara i kistor alls som en del i det.

Set items är heller inget jag saknar, finns så mycket nya kul saker att leka med. Men som du skriver, det kanske kommer senare. Eller som en del i en season kanske med.

Om det är något jag vill se förbättring på är det hur Aspects sorteras, för dem sorteras inte i den ordning jag vill, så tar lite tid att leta bland alla jag har.

12
Skriv svar