Sony råkar avslöja spelbudgetar och annat på grund av dålig märkpenna

Robot
Sony råkar avslöja spelbudgetar och annat på grund av dålig märkpenna

Inklusive vad TLOU2 och Horizon Forbidden West kostade samt vad de tjänat på Call of Duty.

#Call-of-duty, #Horizon-forbidden-west, #The-last-of-us-2, #nyhetstips


Medlem

Detta är lögn, spel är nästan gratis att utveckla med tanke på utvecklingen (finns många modeller i unity som är gratis) och har man väl gjort ett spel så kan ju alla processen så då går det med blixtens hastighet och smörsäljer som mjölk. 2 miljarder och 5 år för ett spel luktar cashgrab lång väg... hur kan de förvänta oss att vi ska betala för mjölksmöret?

Lägger MAX 150 kr för ett spel och då ska det vara exklusivt gjort för mig, grafiken ska vara maxoptimerat för mitt 4090 (inga lökiga texturer osv) samt komma på platinaskiva och en downloadkod till PS5 och Xbox Series X (inte S, vill inte bidra till den töntmaskinen) samt möjligheten att installera tredjepartsbutiker på konsolerna (ex. Steam). Annars får det vara / Gamern

Medlem

Scanningspraktikanten fick sparken sedan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av kingzla:

Detta är lögn, spel är nästan gratis att utveckla med tanke på utvecklingen (finns många modeller i unity som är gratis) och har man väl gjort ett spel så kan ju alla processen så då går det med blixtens hastighet och smörsäljer som mjölk. 2 miljarder och 5 år för ett spel luktar cashgrab lång väg... hur kan de förvänta oss att vi ska betala för mjölksmöret?

Lägger MAX 150 kr för ett spel och då ska det vara exklusivt gjort för mig, grafiken ska vara maxoptimerat för mitt 4090 (inga lökiga texturer osv) samt komma på platinaskiva och en downloadkod till PS5 och Xbox Series X (inte S, vill inte bidra till den töntmaskinen) samt möjligheten att installera tredjepartsbutiker på konsolerna (ex. Steam). Annars får det vara / Gamern

Troll?

Medlem
Skrivet av robbis:

Ett skämt snarare.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Ett skämt snarare.

Var isåfall ett väldigt dåligt skämt. För jag skrattade inte, jag log inte ens...

Medlem
Skrivet av robbis:

Personen skriver bara sarkastiskt det som skrivs om spel i olika forum

Många gamers har väldigt låg verklighetsförankring

Medlem
Skrivet av robbis:

Var isåfall ett väldigt dåligt skämt. För jag skrattade inte, jag log inte ens...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Skicka gärna den som ifyllbar pdf, blir kränkt annars

Inaktiv
Skrivet av kingzla:

Detta är lögn, spel är nästan gratis att utveckla med tanke på utvecklingen (finns många modeller i unity som är gratis) och har man väl gjort ett spel så kan ju alla processen så då går det med blixtens hastighet och smörsäljer som mjölk. 2 miljarder och 5 år för ett spel luktar cashgrab lång väg... hur kan de förvänta oss att vi ska betala för mjölksmöret?

Lägger MAX 150 kr för ett spel och då ska det vara exklusivt gjort för mig, grafiken ska vara maxoptimerat för mitt 4090 (inga lökiga texturer osv) samt komma på platinaskiva och en downloadkod till PS5 och Xbox Series X (inte S, vill inte bidra till den töntmaskinen) samt möjligheten att installera tredjepartsbutiker på konsolerna (ex. Steam). Annars får det vara / Gamern

Osäkerheten är ju tyvärr det som leder till att de blir allt mer giriga och ibland försöker kränga spel som inte är färdiga, som på ett pytte litet sätt förståeligt. Nu är detta extrema exempel och spel från serier de vet att kommer få en bra ROI.

Medlem
Skrivet av robbis:

Skicka gärna den som ifyllbar pdf, blir kränkt annars

Hahaha 😄
Tack för dagens garv.
När sarkasm möter ironi så blir det humor på hög nivå.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Vilka klåpare! Verkar göra bort sig ordentligt med FTC.

Medlem
Skrivet av robbis:

Skicka gärna den som ifyllbar pdf, blir kränkt annars

Tyvärr tror jag inte blanketten finns online då polisen fick ta ner den då folk blev kränkta bara av att se den. Men jag fyllde i den åt dig.

Det blev lite konstigt, en kraftig cpskada gör att jag inte kan rita så bra snett, och annars.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

"Ooops". De försöker väl själva läcka detta och använda som argument att såhär mycket förlorar vi om inte CoD finns tillgängligt på vårt format?

ZF
Medlem

Är det ett hejdlöst spenderande på IGP i COD eller?

Förstår knappt varför de ens vill ha serien kvar med såna användare annars. De verkar ju ungefär lika illa som FIFA-gänget.

Medlem

Likt Epic vs. Apple så är det kul att domstolarna har lite svårt att hålla "känslig" information från att slinka ut.

Jag undrar om dessa budgetar inkluderar marknadsföring eller inte?

1
Skriv svar