PS5-streamingenheten Project Q ska kosta "under 300 dollar"

Robot
PS5-streamingenheten Project Q ska kosta "under 300 dollar"
Medlem

Måste man ha ett ps5 för den eller kan man streama från playstation now eller vad det heter ?:)

Medlem
Skrivet av dummle112:

Måste man ha ett ps5 för den eller kan man streama från playstation now eller vad det heter ?:)

Som jag förstår det funkar den precis som en Wii U kontroll, alltså en kontroll med en skärm mellan.
Den verkar bara funka lokalt med en Ps5 så inget man kan ta med sig och spela på.

jag skulle säga inte över $150

Medlem

Lär kosta i runda slängar 3000-4000 SEK när den släpps i Svedala county. Värt? Knappast men jag köper nog en ändå 😜

Medlem
Skrivet av apanbajs:

Som jag förstår det funkar den precis som en Wii U kontroll, alltså en kontroll med en skärm mellan.
Den verkar bara funka lokalt med en Ps5 så inget man kan ta med sig och spela på.

jag skulle säga inte över $150

Där har du nog missförstått det helt. PS5 har ingen regelrätt Wii U-funktionalitet. Wii U streamade spelet direkt från konsolen till kontrollen, utan att det gick via ditt eget Wi-Fi. Räckvidden var sådär, om man säger så. Men latensen var (är) riktigt bra.

Projekt Q kommer att fungera överallt där du har internetuppkoppling. Wi-Fi på ett kafé/hotell/hemma eller internetdela från din telefon.

Men såklart, ju bättre uppkoppling desto bättre streaming-upplevelse. Uppkopplingen din PS5 har till din router hemma (och hur ”bra internet” du har) spelar förstås också in.

PS5:an måste vara i standby-mode/sleep också, förstås.

Så rent krasst så kan du sitta i en djungel i Brasilien och streama till Project Q från din konsol hemma i Sverige (upplevelsen lär dock bli därefter, kanske ett extremt exempel 😅).

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Där har du nog missförstått det helt...

Ah ok, trode bara att den funkade lokalt hemma, det är ju nice.

Medlem

Tror att den måste hamna under Switch i pris för att ha en chans.

Medlem

Det är väl tänkt att Sony ska erbjuda cloud streaming i framtiden, så då lär project Q bli mer "bärbar" alltså att du inte måste äga ett ps5.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

"Playstation Q"...låter ungefär som Wii U.
Årets mest onödiga pryl, för övrigt. Skulle inte förvåna mig om den kommer kosta mer än en Switch

Medlem

Sony brukar ha lite sidoprojekt som ofta glöms bort efter ett tag. Det här blir bara ännu ett på listan tillsammans med Pocketstation och den där GPS´n till PSP.
Letar jag så kan jag nog hitta situationer när den kan vara användbar, t.om oumbärlig men nä det här är bara tråkigt och slappt av Sony och jag hoppas den floppar så Sony går tillbaka till ritbordet med den här.

Medlem
Skrivet av Cortex:

Lär kosta i runda slängar 3000-4000 SEK när den släpps i Svedala county. Värt? Knappast men jag köper nog en ändå 😜

But why though?
Har man en telefon (som förmodligen alla har) så är det bara en hållare till den som man sätter på sin DualSense som fattas, så är man ju "hemma" och kan köra RemotePlay redan nu.

Fattar verkligen inte syftet med ProjectQ... och om priset blir vad som spekuleras, så är det bara skrattretande.

Medlem
Skrivet av Razken:

But why though?
Har man en telefon (som förmodligen alla har) så är det bara en hållare till den som man sätter på sin DualSense som fattas, så är man ju "hemma" och kan köra RemotePlay redan nu.

Fattar verkligen inte syftet med ProjectQ... och om priset blir vad som spekuleras, så är det bara skrattretande.

Håller med, väldigt märklig produkt. Hållare på Elgiganten kostar typ 200Kr.

Mobiler har oftast bättre skärmar än vad denna kommer ha också.

Medlem
Skrivet av Razken:

But why though?
Har man en telefon (som förmodligen alla har) så är det bara en hållare till den som man sätter på sin DualSense som fattas, så är man ju "hemma" och kan köra RemotePlay redan nu.

Fattar verkligen inte syftet med ProjectQ... och om priset blir vad som spekuleras, så är det bara skrattretande.

Skrivet av Fearnox:

Håller med, väldigt märklig produkt. Hållare på Elgiganten kostar typ 200Kr.

Mobiler har oftast bättre skärmar än vad denna kommer ha också.

En del vill ha en dedikerad handhållen enhet att streama spel på, men jag förstår eran kritik.
Jag köpte en retro-handled (retroid pocket 3+) av just den anledningen att jag ville ha en separerat handheld konsol istället för mobilen. Sedan gillar jag inte "clip-on" kontroller på sidan av mobilen eller att köra med hållare för gamepads för den delen heller.

Medlem

Ska den här vara intressant för mig så får nog priset hamna en bit under 300 dollar... Kommer den enbart klara av att streama spel så känns den ju väldigt begränsad om det inte är så att det finns någon funktionalitet som Sony inte avslöjat ännu. Hade den kunnat spela PS1/PS2-spel lokalt t.ex. hade den varit mer intressant.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Kan någon förklara detta Q projektet här. Med game pass ultimate kan jag streama de flesta spel jag har installerade på min xbox, genom mobiltelefon med bra flyt, och jag behöver inte köpa någon handhållen grej förutom en handkontroll då, som är kopplad till telefonen. Är drnna handhållna enhet bra för mig om kanske vill spela ps spel eftersom jag inte har en ps5.

Har inte sony redan streaming eller är jsg helt ute och cyklar?

1
Skriv svar