Rapport: Perfect Dark-rebooten är åratal bort och kan bli episodisk

Robot
Rapport: Perfect Dark-rebooten är åratal bort och kan bli episodisk
Skribent

Hade fan glömt bort den här...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Antar att de kommer att köra med helt annan karaktärsdesign än sist:

Medlem

Jag har haft kul med det som kom till 64 samt remastern till 360 och gillar men det är nog mest av nostalgiska skäl. Del 2 som kom till 360 har jag försökt spela flera gånger men gett upp efter någon timme varje gång. Man får väl hoppas de får till något kul med detta men gissar på att det blir ett 3 av 5 spel.

Skrivet av Alexraptor:

Antar att de kommer att köra med helt annan karaktärsdesign än sist:

https://www.wired.com/images_blogs/photos/uncategorized/2007/...

Är väl inga konstigheter med att använda den designen? Drar de igen dragkedjan så är det bara en vanlig tjusig kvinna?

Skribent
Skrivet av Alexraptor:

Antar att de kommer att köra med helt annan karaktärsdesign än sist:

https://www.wired.com/images_blogs/photos/uncategorized/2007/...

De kan ju gå tillbaka till N64-designen. Gillade Joanna ändå mer med kort hår.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Antar att de kommer att köra med helt annan karaktärsdesign än sist:

https://www.wired.com/images_blogs/photos/uncategorized/2007/...

Det beror väl bland annat på hur många dimensioner hon får ("tre? det är väl 3D hö hö"). Många antar att man inte längre "har lov" att skapa kvinnliga karaktärer som är sexiga, men det stämmer ju inte. Progressivitet och feminism betyder inte att man måste gömma kvinnor bakom påsiga heltäckande kläder, utan det handlar mer om att skapa karaktärer vars personligheter och motivationer går djupare än en trådgårdsdamm

Medlem

Känns som att det är dags att dom skrotar det där spelet nu.

Skrivet av Kyraal:

Det beror väl bland annat på hur många dimensioner hon får ("tre? det är väl 3D hö hö"). Många antar att man inte längre "har lov" att skapa kvinnliga karaktärer som är sexiga, men det stämmer ju inte. Progressivitet och feminism betyder inte att man måste gömma kvinnor bakom påsiga heltäckande kläder, utan det handlar mer om att skapa karaktärer vars personligheter och motivationer går djupare än en trådgårdsdamm

Joanna Dark var väl aldrig "sexigt" designad vad jag kan minnas, eller snarare parodi-sexig alá Lara Croft. Däremot så var hon väl "snygg" och normalviktig, det kan nog mycket riktigt ses som fel och omoraliskt idag när man istället vill lyfta fram sjuklig fetma som positivt (plus size!/body positiv)

Medlem
Skrivet av Majoren:

Känns som att det är dags att dom skrotar det där spelet nu.

Joanna Dark var väl aldrig "sexigt" designad vad jag kan minnas, eller snarare parodi-sexig alá Lara Croft. Däremot så var hon väl "snygg" och normalviktig, det kan nog mycket riktigt ses som fel och omoraliskt idag när man istället vill lyfta fram sjuklig fetma som positivt (plus size!/body positiv)

Lara Croft var väl dock aldrig medvetet parodi-sexig? Elexis Sinclaire i SiN å andra sidan hade väl lite mer glimten i ögat där.

Medlem

Synd att det går så långsamt, och verkar vara så pass lågt prioriterat... Har varit hype på en reboot i på tok för många år nu


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Blir inte förvånad. Man hör aldrig något om detta och det är väl för att dem inte kommer någonvart i utvecklingen.

Trist.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Joanna Dark var väl aldrig "sexigt" designad vad jag kan minnas, eller snarare parodi-sexig alá Lara Croft. Däremot så var hon väl "snygg" och normalviktig, det kan nog mycket riktigt ses som fel och omoraliskt idag när man istället vill lyfta fram sjuklig fetma som positivt (plus size!/body positiv)

Ja precis, det var mer eller mindre det som jag anspelade på. Finns ju tyvärr en trend, i den västerländska tripel-A spelindustrin, just nu med att skapa oattraktiva eller rentav förfula kvinnliga karaktärer.

Fanns ju nyligen en riktigt sjuk kampanj som Dove körde tillsammans med Womens in Game och Epic, där de pushade att kroppar med bra fysik är dåliga, och fetma är vackert.

Skribent
Skrivet av Kyraal:

Lara Croft var väl dock aldrig medvetet parodi-sexig? Elexis Sinclaire i SiN å andra sidan hade väl lite mer glimten i ögat där.

Påtal om Elexis, SiN kom ju tillbaka i epsiodformat men blev väl nedlagt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Finns det ett enda Xbox Game Studios-spel som inte omges av rykten om "problematisk utveckling"? Tycker det är allt man hör om gällande deras spel (vilket kanske förklarar varför 90% av dem helt saknar datum).

Medlem

Det är alltid intressant när det görs lite journalistiskt arbete inom spelmedia och man får kika in lite bakom kulisserna.

En hel del MS-studior verkar ha haft problem med styrning och/eller att behålla viktig personal de senaste åren.

Avstängd
Skrivet av Kyraal:

Det beror väl bland annat på hur många dimensioner hon får ("tre? det är väl 3D hö hö"). Många antar att man inte längre "har lov" att skapa kvinnliga karaktärer som är sexiga, men det stämmer ju inte. Progressivitet och feminism betyder inte att man måste gömma kvinnor bakom påsiga heltäckande kläder, utan det handlar mer om att skapa karaktärer vars personligheter och motivationer går djupare än en trådgårdsdamm

Det är bara asiatiska spelutvecklare som vågar göra sexiga kvinnomodeller nu eftersom de fortfarande inte har smittats av den västerländska "progressiviteten".

Kotaku skulle bojkotta spelet med 100 artiklar som avhandlar hur hennes utstyrsel är ett hot mot demokratin, och Resetera skulle få lägga ner sitt forum i ren febrig panik om den kvinnliga karaktären såg ut sådär .

Avstängd
Skrivet av Alexraptor:

Ja precis, det var mer eller mindre det som jag anspelade på. Finns ju tyvärr en trend, i den västerländska tripel-A spelindustrin, just nu med att skapa oattraktiva eller rentav förfula kvinnliga karaktärer.

Fanns ju nyligen en riktigt sjuk kampanj som Dove körde tillsammans med Womens in Game och Epic, där de pushade att kroppar med bra fysik är dåliga, och fetma är vackert.

Vi har kommit till en punkt där man hånar män och kvinnor som går till ett gym och uppmuntrar kvinnor som äter sig till döds.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Finns det ett enda Xbox Game Studios-spel som inte omges av rykten om "problematisk utveckling"? Tycker det är allt man hör om gällande deras spel (vilket kanske förklarar varför 90% av dem helt saknar datum).

Viva pinata

Iofs inte den nya game studios-satsningen, utan förra gången.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Hade fan glömt bort den här...

Rätt sjukt egentligen, då det är Xbox största spel från deras flaggskepps studio vilket var deras stora försök till egenutvecklad mastodont studio.

Extremt tråkigt för Xbox framtid(eller hela spelindustrin) och de är förmodligen ännu mer desperata att köpa upp redan fungerande studios än att starta egna projekt framöver.

Fruktansvärt tråkigt, PD hade kunnat bli ett riktigt bra IP och säkert kunnat bli Uncharted fast med agent tema i framtiden.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Vi har kommit till en punkt där man hånar män och kvinnor som går till ett gym och uppmuntrar kvinnor som äter sig till döds.

Är det så?
Det har jag inte märkt, tycker man överallt uppmuntras att vara hälsosam.
Själv pumpar jag på gymmet nör man har tid


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Är det så?
Det har jag inte märkt, tycker man överallt uppmuntras att vara hälsosam.
Själv pumpar jag på gymmet nör man har tid

Det är nog främst i USA, där fetma epedmin är som värst, som man särskilt driver en social agenda för att normalisera det, vilket är tvärr också var den större delen av den västerländska spelindustrin ligger.

Men även bland den yngre generationen i Sverige så verkar detta sprida sig, då jag ser mer och mer ungdomar i kollektivtrafiken häromkring, som ärligt talat ser ut som badbollar på ben, och det är sjukt skrämmande.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Det är bara asiatiska spelutvecklare som vågar göra sexiga kvinnomodeller nu eftersom de fortfarande inte har smittats av den västerländska "progressiviteten".

Kotaku skulle bojkotta spelet med 100 artiklar som avhandlar hur hennes utstyrsel är ett hot mot demokratin, och Resetera skulle få lägga ner sitt forum i ren febrig panik om den kvinnliga karaktären såg ut sådär .

Skrivet av JohannaBjärred:

Vi har kommit till en punkt där man hånar män och kvinnor som går till ett gym och uppmuntrar kvinnor som äter sig till döds.

Kanske ta det lite piano så du inte blir bannad igen och måste återigen gå igenom hela processen med att skapa nytt konto och bygga upp en ny persona.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Det är nog främst i USA, där fetma epedmin är som värst, som man särskilt driver en social agenda för att normalisera det, vilket är tvärr också var den större delen av den västerländska spelindustrin ligger.

Men även bland den yngre generationen i Sverige så verkar detta sprida sig, då jag ser mer och mer ungdomar i kollektivtrafiken häromkring, som ärligt talat ser ut som badbollar på ben, och det är sjukt skrämmande.

Ja i USA händer mycket knäppa saker.
Säkert smygsponsrat av McDonadls så tjockisarba ska handla mer skräpmat 😂

Att ungdomar i sverige är feta har nog inte med nån agenda att göra utan att folk rör sig generellt mindre. Låter helt osannolikt att nån agenda skulle uppmuntra ungdomar att vara feta.
Det är inte bara unga utan stort sett alla åldersgrupper dessutom.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Fearnox:

Rätt sjukt egentligen, då det är Xbox största spel från deras flaggskepps studio vilket var deras stora försök till egenutvecklad mastodont studio.

Extremt tråkigt för Xbox framtid(eller hela spelindustrin) och de är förmodligen ännu mer desperata att köpa upp redan fungerande studios än att starta egna projekt framöver.

Fruktansvärt tråkigt, PD hade kunnat bli ett riktigt bra IP och säkert kunnat bli Uncharted fast med agent tema i framtiden.

De borde sätta Obsidian på det och gör ett PD med rollspelselement likt Alpha Protocol.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

De borde sätta Obsidian på det och gör ett PD med rollspelselement likt Alpha Protocol.

Obsidian borde ta över Bethesda game studios, The Initiative och Machine games och göra Fallout samt PD
Både för att få en stor pool av talang och att få till action/gameplay som jag tror att Machine games kan leverera.

Fast lite mer seriöst och lite mer lätt att hantera vore PD som var storydrivet 3rd person som Uncharted fast i sci-fi miljö med lite gadget och annat man kan hitta på i framtidsmiljö. Gärna konspirationer med såklart, har för mig att även första PD innehöll det.

Skribent
Skrivet av Fearnox:

Obsidian borde ta över Bethesda game studios, The Initiative och Machine games och göra Fallout samt PD
Både för att få en stor pool av talang och att få till action/gameplay som jag tror att Machine games kan leverera.

Fast lite mer seriöst och lite mer lätt att hantera vore PD som var storydrivet 3rd person som Uncharted fast i sci-fi miljö med lite gadget och annat man kan hitta på i framtidsmiljö. Gärna konspirationer med såklart, har för mig att även första PD innehöll det.

PD var ju i princip Goldeneye 2.

Men jag håller med att ett PD med lite Uncharted-tänk hade funkat. Eller att de gör något åt Deus Ex-hållet, om vi då talar om konspirationer och sånt. Joanna hade nästan kunna passa in i den världen om det skulle utspela sig före Deus Ex 1.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

PD var ju i princip Goldeneye 2.

Men jag håller med att ett PD med lite Uncharted-tänk hade funkat. Eller att de gör något åt Deus Ex-hållet, om vi då talar om konspirationer och sånt. Joanna hade nästan kunna passa in i den världen om det skulle utspela sig före Deus Ex 1.

Deus Ex har alltid känts lite stelt på något sätt, men konceptet är ju bra och kan säkert moderniseras för att få ett bättre allmänt flyt.

Jag tänker mer gadgets än augmentations, men det kanske skulle fungera ifall de inte gick all in på augmentations förutom för vissa specifika individer eller att det blir en tvist längre fram att någon eller några använder detta eller är androider.

Xbox behöver ju fler 3dje persons äventyr också.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Deus Ex har alltid känts lite stelt på något sätt, men konceptet är ju bra och kan säkert moderniseras för att få ett bättre allmänt flyt.

Jag tänker mer gadgets än augmentations, men det kanske skulle fungera ifall de inte gick all in på augmentations förutom för vissa specifika individer eller att det blir en tvist längre fram att någon eller några använder detta eller är androider.

Xbox behöver ju fler 3dje persons äventyr också.

Jag hoppas istället de fortsätter på spåret med aliens osv, särskilt nu när konceptet med augmentering redan är gjort i både deus ex och cyberpunk.
En riktig fortsättning på det första, helt enkelt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skribent
Skrivet av Fearnox:

Deus Ex har alltid känts lite stelt på något sätt, men konceptet är ju bra och kan säkert moderniseras för att få ett bättre allmänt flyt.

Jag tänker mer gadgets än augmentations, men det kanske skulle fungera ifall de inte gick all in på augmentations förutom för vissa specifika individer eller att det blir en tvist längre fram att någon eller några använder detta eller är androider.

Xbox behöver ju fler 3dje persons äventyr också.

Ja jag tänker att det i så fall utspelar sig som en spinoff innan augmentatoner blir populära. Cyberpunk-settingen i Deus Ex och PD känns ändå rätt nära varandra men skulle kunna vara olika tidsperioder.

Men allt detta är önsketänkande. Känns otroligt slarvigt av Xbox hur de hanterat PD. De har en cool kvinnlig karaktär som de inte alls förvaltar. Perfect Dark och Joanna hade kunnat vara den perfekta (pun intended) motpolen till Gears of Wars testo-muskler.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag hoppas istället de fortsätter på spåret med aliens osv, särskilt nu när konceptet med augmentering redan är gjort i både deus ex och cyberpunk.
En riktig fortsättning på det första, helt enkelt.

Tror inte att story var ett story fokus i första spelet utan det var nog främst gameplay eller speldesign.
Jag upplever i alla fall inte att storyn är något som nämnts genom åren utan känns mer generic och anpassad till hur resten av media var på den tiden. Jag kollade ganska nyligen på en video där de gick igenom storyn och jag kan ändå inte komma ihåg knappt någonting ifrån den.

Jag gillar nog mer temat med en kvinnlig agent som jobbar för en större enhet men med inflyttande av konspirationer.
Ser helst då alltså att dem inspireras av Uncharted/Tomb raider, Alias, Ghost in the shell, James Bond, Metal Gear solid etc än Half-Life och Arkiv X.

Jag föredrar också att kunna se karaktären och att den är akrobatisk.
Kanske lite mer åt Daniel Craig James Bond fast med futuristiska inslag.

Hade du hellre sett Joanna Dark goes to space istället?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Tror inte att story var ett story fokus i första spelet utan det var nog främst gameplay eller speldesign.
Jag upplever i alla fall inte att storyn är något som nämnts genom åren utan känns mer generic och anpassad till hur resten av media var på den tiden. Jag kollade ganska nyligen på en video där de gick igenom storyn och jag kan ändå inte komma ihåg knappt någonting ifrån den.

Jag gillar nog mer temat med en kvinnlig agent som jobbar för en större enhet men med inflyttande av konspirationer.
Ser helst då alltså att dem inspireras av Uncharted/Tomb raider, Alias, Ghost in the shell, James Bond, Metal Gear solid etc än Half-Life och Arkiv X.

Jag föredrar också att kunna se karaktären och att den är akrobatisk.
Kanske lite mer åt Daniel Craig James Bond fast med futuristiska inslag.

Hade du hellre sett Joanna Dark goes to space istället?

Både gameplay och speldesign var taget i princip rakt av från Golden Eye. Jag tyckte tvärtom att story:n hade stort fokus, och faktiskt var intressant.

Oklart varför man skulle "go to space" när det handlade om aliens på hemmaplan?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar