Rapport: Perfect Dark-rebooten är åratal bort och kan bli episodisk

Medlem

Det finns väl all möjlighet att revitalisera FPS-single player-genren med PD:s recept om sidouppdrag som skiljer sig mellan svårighetsgrader och att skjutandet inte bara ska vara "coolt" hela tiden.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Det finns väl all möjlighet att revitalisera FPS-single player-genren med PD:s recept om sidouppdrag som skiljer sig mellan svårighetsgrader och att skjutandet inte bara ska vara "coolt" hela tiden.

Med nyare teknik så är det mycket lättare att bygga världar som hänger ihop istället för begränsade zoner såsom tidigare FPS var.
Jag ser helst att de drar nytta av modern speldesign och de tekniska möjligheterna som de har nu.

Jag gillar inte att spelet utspelar sig på olika sätt beroende på svårighetsgrad och att man missar delar av spelet bara för att man inte kör på svåraste svårighetsgraden tillexempel.

Svårighetsgrader där fiender tål mer stryk inte heller så värst kul, bara segt att möta en boss som tål 1000 träffar.
Att man själv har mindre liv eller ammo eller att fienderna tål något mer(inte överdrivet, headshot utan armor borde leda till död, ifall man inte möter en demon eller en robot typ) är jag dock helt ok med.

12
Skriv svar