Sätt DITT betyg på Diablo IV!

Robot
Sätt DITT betyg på Diablo IV!

Visa hur bra (eller dåligt) spelet är.

#diablo-iv


Medlem

Jag ger det en 3:a, det är bra men absolut inte över mina förväntningar, jag hade förväntat mig mer av ett ARPG. Spelet har en bra front, men end game är lacking tyvärr, nightmare dungeons är inte roliga, för mycket backtracking för ett ARPG pga objectives samt för lite density enligt mig. Jag vill bara springa i långa korridorer och mörda tusentals monster utan att behöva backtracka eller springa fem sekunder för att hitta nästa pack.

Goda nyheterna är ju docka att Blizzard har en gigantisk patch som kommer snart. Håller tummarna för att dom gör något bättre av det.

Medlem

Hehe har bara kört 10 timmar. Men men det lär spelas från o till i några år så. Det verkar bra.

Medlem

Får en 3a av mig.
Spelet är stabilt så länge storyn pågår.
Endgame så faller det ganska rejält. Tycker att blizzard borde ha kunnat fixat det bra mycket bättre med tanke på deras endgame-erfarenhet från både wow och d3


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Har inte lirat det själv så avstod från att rösta.

Men känner folk som lirar det och det ska enligt dom vara sisådär p.g.a end-gamet och vissa skumma saker med itemization/gear-systemet m.m.

Min gissning är att det inte riktigt var det där 5/5 spelet som många skrev när det släpptes när man väl spelat ett tag. Med det sagt lär väl första expansionen och mängder patchar säkert fixa en del.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

3/5

Bra spel, stabilt som folk säger, men fann att jag snabbt tyckte spelet blev tråkigt och repetitivt. Tror mest det handlar om att jag med tiden tröttnat på denna typ av spel men är knappt halvvägs genom storyn och har gått vidare till andra spel.
Kanske återupptar i sommar.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag ger det en 5'a
En mästerlig upplevelse för mig. Grafik, musik, story, inlevelse, upptäckarglädje, finns så mycket intressant att göra även efter storyn är slut med. Tycker det är bra balans på andrum mellan fighterna.

Lite konstigt att basera betygskala på om det överträffar ens förväntningar. Förväntningarna är ju olika för olika spel.

Medlem

Jag gav det en 4a. Jag har noll koll på spelet men är level 45 nu På något sätt har jag lyckas undvika allt vad spoilers osv är så man har ingen aning om något så det är bra

Gav inte en 5a för jag tycker att det är jävligt svårt att få info om vad saker gör i spelet. Spelat WoW sen -05 typ så man är inte helt borta när det gäller sådana spel. Sen är ju den sociala biten questionable. Verkar som /1 är trasig då ingen säger något, eller svarar när man skriver något. Jag är allergisk mot "Barrens-chat", men i alla fall...

Medlem

4/5 fastande mycket mera för det än jag trodde innan. Giller verkligen semi-MMO inslagen med. Men dras ner av att dom gjort det för krångligt att spela med randoms, fattar inte varför dom inte har en party-Finder… Sedan finns det en känsla av att det kommer bli lite sämre med säsongerna, att splittra spelarbasen på det sättet brukar aldrig slå väl.

Medlem

4:a - över förväntningarna

Jag var ganska taggad inför spelsläppet och har spelat mer eller mindre nästan varje dag sedan release.

Väldigt go känsla när man spelar, tilltalande grafik och varierande miljöer. Vissa dungeons känns repetitiva rent layout-mässigt, men det är helt ok. Musiken tillför mycket och man får lite flashbacks till de tidiga Diablo-spelen. Inte hunnit testa alla klasser än, men vad jag har testat så har spelet en mycket god potential att bli en topp kandidat för Game of the Year.

Tyckte dock att kampanjen var lite kort, men den är bra och bättre det än tvärtom!

Längtar till kommande expansioner!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Jag saknar möjligheten att hitta recept och skapa egna vapen som man gjorde på D3. Gjorde livet lite lättare när man skulle skapa sig en ny gubbe och man kunde få lite bättre vapen i början. Sen vill jag minnas att man kunde använda sig av vilket gem som helst på olika karaktärer och det var inte låst till olika levels.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Jag ger det en 3:a, det är bra men absolut inte över mina förväntningar, jag hade förväntat mig mer av ett ARPG. Spelet har en bra front, men end game är lacking tyvärr, nightmare dungeons är inte roliga, för mycket backtracking för ett ARPG pga objectives samt för lite density enligt mig. Jag vill bara springa i långa korridorer och mörda tusentals monster utan att behöva backtracka eller springa fem sekunder för att hitta nästa pack.

Goda nyheterna är ju docka att Blizzard har en gigantisk patch som kommer snart. Håller tummarna för att dom gör något bättre av det.

Håller med till 100%, level scaling suger också, man får aldrig känna sig ordentligt kraftfull, även om man hittar nån utrustning som gör en OP så gäller det bara några levlar som max, sedan e man tillbaka till grinden.

En annan sak som e urtrist är looten, förutom uniques eller godrolled legendarys, så får man oftast bättre gear genom att hitta en gul grej och slänga på rätt aspect, det gör att man ändå måste kolla igenom allt jävla gult loot iaf. så dom kunde lika gärna skippat rarity liksom.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Att tvinga folk att spela online förtär hela spelet, ingen idé vill jag spela MMO där folk snor mina mobs spelar jag wow. Nä Urk för Blizzard de förstör varje spel sedan Diablo 3.

Medlem

Jag tog mig igenom storyn, och var då lvl52. Känner mig väldigt mätt/klar/utbränd på spelet nu. Får se om man får ny energi senare, men just nu är det inget som ger mig någon sug att gå tillbaka.

Medlem

Kul i 15-20h, sen faller det rejält. Välgjort spel och så, men endgame är ju skittråkigt ;P Jag spelar inte längre iaf. Sen har jag personligen aldrig sett nöjet i för mycket repetition och grinding... Det är precis vad D4 erbjuder efter ett tag.

3/5 får det för att det är snyggt gjort, men inte inspirerar till fler timmar. Endgame känns varken kreativt eller utmanande.

Medlem

4/5 av mig. Väldigt trevligt spel.

Medlem

Svag femma eller stark fyra. Röstade 5. Hade svinkul i kampanjen med några kompisar, tycker det är den starkaste kampanjen hittills i ett diablospel och gillade verkligen Lilith. Längtar redan efter expansionerna.
Har inte hunnit spela endgame supermycket, är bara level 57 än så länge. Fokuserat på renown efter huvudstoryn och kört några nightmare dungeons osv. Gillar paragontänket där ens build verkligen kan bli ens egen. Har riktigt roligt, ser fram mot att spela fler klasser sen. Får se om jag gör det i säsong 1 eller om jag kör på i eternal när jag låst upp grejer till övriga karaktärer, beror nog på hur säsongen låter. Tycker annars känslan i spelet är grymt, gillar grafiken och upplever svårighetsnivån som rimlig. För att vara första versionen är det exakt lika bra jag drömde om innan, men det lovat också gott att Blizzard verkar lyssna på feedback och jag tror det kommer fortsätta växa och hålla sig kul länge!

Medlem

Stabil 4:a. Det finns otroligt mycket mer potential. Vi får se vad som händer framöver, kanske det känns mer som en 5:a om de förbättrar en hel del saker.

Medlem

Inte spelat speciellt mycket efter man blev 70+, som många säger är deras endgame just nu ganska repetitivt. Du gör en dungeon, klart, nästa dungeon, klart, nästa, nästa, nästa osv. Helltide är okej men inte det man levlar mycket på. Men klasserna är lite obalanserade än kan tyckas när man ser dem. Grunden är bra, men väntar ivrigt på mycket mer, man köper ju inte Diablo för bara en spel genomgång och story, man köper det för att köra i 10 år av och till. 4/5.

Medlem

Jag har bara spelat en helg, men tycker det känns bra så här långt. Första intrycket ligger på stark trea. Kanske svag fyra när det är som bäst.

Medlem

Blir 3/5 här.

Bra spel i helhet men tråkigt end game. Blev bara sugen på att återgå till D2R där jag känner mig mäktig och har mycket roligare item-system. Legendariska känns unika och alla karaktärer kan dela dessa sinsemellan. Jag slutade spela vid lvl 56 på grund av tristess. Hade det inte varit för att spelet haft diablo i namnet så hade det troligen dött ut inom någon månad. Kanske blir d4 inte riktigt bra förrän efter några säsonger eller expansioner?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Hade fått en 4:a om det gått att spela. Nu blev det en 3:a
Fruktansvärd Rubber banding och krascher. Vet inte hur många sigiller jag förlorat pga det.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Hade varit en 4 om det inte varit för hur dåligt dom gjort online delen de tvingar på en så blir en 3a. Känns tyvärr som ett gäng amatörer kodat online delen med hur dåligt det funkar.

Medlem

3a än så länge

Medlem

JAg återkommer med betyget lite senare. Även ifall jag är lvl 55 så har jag inte kört klart main storyn än. Det är inget snack om att vissa delar är rent mästerliga medan andra är rätt "mäh".
Dialoger, världen...jag orkar inte lista allt som är topp just nu, men de saker som sänker betyget rejält är på rak hand:
1. Fyra kistor fördelat på alla karaktärer. Det är så värdelöst att jag inte riktigt kan hantera det än, men jag skulle kunna sätta pengar på att det kommer mer senare...genom butiken eller BP, vilket bara gör saken 100 gånger värre.
2. "Legendariska" föremål suger getpung. Även ifall systemet med Codex/Aspects har potential att vara helt lysande så har legendariska föremål förvandlats till Rare 2.0, fast utan unika skills, bara fler stats som kan vara helt random...dvs. större chans att vara rent skräp, eller vad sägs om: Jaaa, en bra orange wand med med både fire och ice dmg fast med en aspect för lightning build.

Det finns mer, men att bara nämna dessa två dränerade mig på livslusten. Skulle vilja skriva något om en för tidig start av säsonger samtidigt som att de inte släpper Battle Pass på dag 1 så man får se vad det är. Svårt att inte anta att de vill att så många som möjligt ska köpa spelet innan de drar fram fiskespöna med sikte på whales.

Medlem

Stark 3'a :). Spelet kommer bara bli bättre och inom ett år är det säkert en 4'a

Upplevde kampanjen i överlag som ett riktigt sömnpiller men de sista två timmarna var bra faktiskt. (Riktigt fet cinematic)

Medlem

en 4:a får det vara.
Helhetsintryck - stabilitet, story, accessibility, väldigt nöjd och ingen disaster som D3.
Det som stör mig mest är leveling grind, fast det är på ngt sätt ändå bra att det finns incitament att upptäcka saker. Samtidigt blir det efter ett tag lite monotont. på gott och ont. Levling är i för sig del av Diablo så, jag vet inte om kommentaren räknas.
det andra aspekten är forcerat online, även om man kör solo. nu under söndagen är deras servrar överbelastatde pga av ddos attacker och det var onödigt svårt att komma in i spelet.
Clan organisation är också "si-så-där", kunde vara lite enklare med översikt och sånt.
med tankte på $$$ för battlepass för säsongerna, så är jag dock nära att drar ner betyget till en 3:a.

Medlem

Jag kände mig ovanligt givmild och gav det en femma. Jag tror anledningen är att det är så långt över mina förväntningar. Trodde inte längre Blizzard hade det i sig att kunna skapa ett spel där varje detalj av världen osar passion.

Medlem

Blir en 4/5 av mig tycker det är riktigt bra men föredrar fortfarande Diablo 2 och Path Of Exile. Tror definitivt att de kommer bli en 5a sen efter några expansions och patchar

Medlem

Får bli 4/5, mycket bra... tycker kampanjen var otroligt skoj och miljöerna riktigt detaljrika. Sådant där med "endgame" och liknande befattar jag mig inte med


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Skriv svar