Final Fantasy XVI får många höga betyg, men också några mellanmjölkiga

Robot
Final Fantasy XVI får många höga betyg, men också några mellanmjölkiga

Är en liten bit bakom Zelda betygsmässigt.

#final-fantasy-xvi


Medlem

Fenomenalt! Men inte bra.

Medlem

Själv så känner jag inte igen FF längre. Och är mer sugen på FFIX remaken. Personligen så gillar jag inte stilen som är i FFXII XV och XVI mm.

Medlem

Hade också hellre sett ett "sago"-fantasy igen.
Samtidigt så är många delar, även äldre, mer åt riddarhållet. Demot till FF16 var dock riktigt bra, och fantasy-känslan har fått ganska härlig tyngd i spelet!

Får bli efter Zelda!

Medlem

Noll intresse för spelet när de slaktat allt som gör det till ett FF spel IMO.

Medlem

Ännu ett storspel tydligen, tyvärr för mig så är det för tätt inpå Diablo 4.

Ett garanterat köp längre fram och kul att FF visar musklerna igen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Nu har jag noll intresse av att spela detta spel men ska 88/100 verkligen bara tolkas som "bra"? Inte konstigt att barn i skolan har betygsångest.

Redaktör
Skrivet av Sillgam:

Nu har jag noll intresse av att spela detta spel men ska 88/100 verkligen bara tolkas som "bra"? Inte konstigt att barn i skolan har betygsångest.

Du har rätt, "bra" är fel ordval här. Ändrar till "högt". Bra feedback, tack.


signatur
Medlem
Skrivet av Sillgam:

Nu har jag noll intresse av att spela detta spel men ska 88/100 verkligen bara tolkas som "bra"? Inte konstigt att barn i skolan har betygsångest.

Skrivet av Tomas Helenius:

Du har rätt, "bra" är fel ordval här. Ändrar till "högt". Bra feedback, tack.

Mycket bra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Var det inte Eurogamer som sänkte betyget på spelet för de gillade inte att det bara var vita karaktärer med i spelet?
Finns några sådana rejäla klavertramp där ute.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Har läst igenom endel av de ”lägre” reviewsen och det är många konstiga klagomål faktiskt. En jag reagerade på var ”inte så mycket RPG val” men de har ju gång på gång sagt att det är ett action spel först. DmC har inte så himla mycket RPG val heller.

Tror faktiskt att detta spelet är bättre än vad Open/MetaCritic säger. Men det blir att se! Ska spela idag så!

Medlem
Skrivet av RegularOriginal:

Har läst igenom endel av de ”lägre” reviewsen och det är många konstiga klagomål faktiskt. En jag reagerade på var ”inte så mycket RPG val” men de har ju gång på gång sagt att det är ett action spel först. DmC har inte så himla mycket RPG val heller.

Tror faktiskt att detta spelet är bättre än vad Open/MetaCritic säger. Men det blir att se! Ska spela idag så!

Vad är din intryck?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skrivet av Freakon:

Vad är din intryck?

Riktigt bra om du gillar tungt story-drivna spel!

Medlem
Skrivet av RegularOriginal:

Riktigt bra om du gillar tungt story-drivna spel!

Härligt att läsa. Är bra sugen, men håller mig ett tag till.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar