Inga granat skins?

Medlem
Inga granat skins?

Funderat och undrat på detta länge. Varför finns det inga skins till handgranater i typ call of duty spelen eller liknande?

Vi vet att dom gärna säljer skins, så varför inte en handgranat som ser ut som en tennis boll eller liknande? någon som vet varför? Tror soffiles hade skins för den flambara granaten (vars namn jag tappat helt).

Det är ju inte så att dom tänker att det skadar spelets seriösa image för det har dom gett upp på sedan länge. någon som har en teori?
edit: delade upp inlägget så det går att läsa mer sömlöst


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Problemet med skins på granater är granater slängs.

Det innebär att de endast syns när man använder dem vilket oftast är en betydligt kortare tid jämfört med andra vapen och då är värdet av ett skin lägre.

Det andra är att det blir svårare att identifera granaten vilken även påverkar motståndaren.
Är tennisbollen: En spränggranat? En flashbang? Eller helt enkelt en tennisboll?
Blir konsekvenser om man identiferar den fel.

Medlem

Nog för att det är en hyfsad fråga, men vet inte om det är bekvämt att du gått runt och funderat på detta länge XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det skulle ju bara vara en tidsfråga innan det dök upp granater som såg ut som en viss Samsung telefon.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Ni har alla rätt. men omgponies tror inte cod bryr sig om det. soulless ibland sysselsätter man sig med att fundera på sådana saker då man kanske väntar på något eller sitter på toa eller är lite rastlös :D.
YmerXE threw out an samsung smartphone, popcorn. double kill.
Men det är väl inte en så dum fråga ändå?


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

1
Skriv svar