GTA IV och andra spel som förtjänar en remake

Medlem

Interplanetary Strategic Alliance, de bryr sig inte så mycket om länder på Vekta och Helghan
Tror dock att Killzone 2 skulle hålla rätt bra med högre upplösning och framerate bara

Medlem

En remake av Diddy Kong Racing hade jag kunnat donera en njure för, till och med en av mina egna.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

GTA IV
Tänk en fullfjädrad, noggrann remaster av det istället för skräpet GTA Trilogy. Hade varit guld och gröna skogar..

Medlem

Hade gärna sett en remake på Freedom Fighters. Riktigt trevligt spel.

Medlem

Bra lista!

Jag skulle lägga till Beyond Good and Evil, Age of Mythology och Operation Flashpoint: Cold War Crisis.

Medlem
Skrivet av alex_ceci:

Bra lista!

Jag skulle lägga till Beyond Good and Evil, Age of Mythology och Operation Flashpoint: Cold War Crisis.

Håller med om Beyond Good & Evil!


signatur

Kunskapsförmedlare.

Skribent
Skrivet av anon_328705:

Hade gärna sett en remake på Freedom Fighters. Riktigt trevligt spel.

Jag har bra minnen om det spelet. Det var kul och lite annorlunda på sin tid.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Jag skulle personligen vilja se thief dark project och metal age, även star wars dark forces 1 och 2

Medlem

Red dead redemtion 1 !

Medlem

Jag vill ha officiellt VR stöd/remake till många spel.
Tänk typ Resident evil.
Det blir inte bara ett annat sätt att spela det blir en annan uppöevelse.
Respekt till alla som skapar och designar världarna, vissa är helt fantastiska.
Att få uppleva dom genom att vara inne i dom kan man ibland förundras av detaljer man upptäcker som annars helt går en förbi eller knappt syns annars.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Nomman:

Morrowind. Sedan är jag nöjd.

Faktiskt, lägger min röst på detta spel också.

Medlem

Förstår väl inte riktigt kritiken till remakes. Nu har det nog inte hänt mig än, men om det kommer en bra remake av ett spel jag spelade mycket för 15-20 år sedan så hade det varit skitcoolt och en ordentlig nostalgitripp. Jag skiter i om det är en ”enkel” kassako för utvecklaren, så länge det ger mig nöje och är välgjort.

Medlem

När jag spelar Cyberpunk 2077 tänker jag ofta tillbaka på Bullfrogs Syndicate från 1993. En modern variant av Syndicate skulle vara kul.

Medlem

Det enda jag kommer på är Just Cause 2 ^^. Hade skitkul i otaliga timmar när det begav sig. Kanske inte behövs egentligen med tanke på att det inte är speciellt gammalt men hade gärna sett top notch grafik och extremt maffiga explosioner. Underbar atmosfär i det spelet.

Medlem

Gamla Illusion Softworks spel. De gjorde ju nyss en remake av Mafia 1 så jag tycker de kan göra nyversioner av Vietcong och Hidden & Dangerous spelen också. Tänk att smyga runt i djungeln och bajsa ner sig när man faller ner i en fälla, allt gjort dagens teknik och ljussättning. Eller kanske köra fyra player Co-op kampanj som SAS och behöver tänka på vad man ska ha med sig och täcka olika vinklar.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Kings Quest VII - hade mått bra av att slippa alla begränsningar från den tiden
The Legend of Zelda: A Link to the Past - eller njae, det är ju så bra som det är. Jag kanske hellre vill ha ett nytt A Link Between Worlds fast utan hyr-systemet.
Guitar Hero - Dags för en återkomst

Medlem

Total Annihilation och C&C Generals

Medlem

Zone of enders skulle jag gärna vilja ha en remake av eller remaster., Helst remake =D

Medlem
Skrivet av starcraft1:

Red dead redemtion 1 !

Jo just det, den var väl på väg enligt rykten men är väl nerlagd efter GTA 3 trilogins fiasko. Hade gärna sett den annars.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Command and conquer red alert 2 och tiberian sun och operation flashpoint cold war crisis.
Battlefield 2142.

Medlem

Metroid Prime, men det gick jag ju nyss och vilken härlig känsla det var att spela igenom det igen! Får säga 2:an då. En inte allt för vild gissning är väl att det dyker upp i höst, eller?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

C&C: Tiberium Sun
C&C: Generals
Moonstone: A hard days knight
Soldier of Fortune 1 och 2
Syndicate
Syndicate Wars

Medlem

Jag vill gärna slå ett slag för det vi faktiskt har fått under åren, dels av utvecklare som släpper en patch till gamla spel, och dels av dedikerade entusiaster som släpper mods som i princip fräschar upp hela spelupplevelsen och gör att man kan spela gamla spel till moderna datorer med högre upplösning och allt vad det kan vara. På rak arm kommer jag på:

- Quake 1 & 2, gratis patch av utvecklarna för att lägga till RTX (bla)
- Skyblivion/Morroblivion, mods för att erbjuda TES 3/4 i modern skrud (inte officiellt släppt än men ser bra ut)
- Augustus/Julius, mod för att spela Caesar III på modern PC, riktigt ambitiöst och har gjort det svårt att gå tillbaka till "vanilla" Caesar III

Tipsa gärna om fler (gratis) uppdateringar och mods som fräschar upp gamla spel och som inte är remakes till fullpris. 🙂

Medlem

Ge mig en remake av Red faction guerrilla med ännu mer förstörelse!!!

Medlem

Delta Force. Spelt kom ju t.o.m med en paff overlay för tangentbordet.
C&C spelen kommer väl antagligen att remakas för det har ju gjort de två första redan.

Skribent
Skrivet av perihelion74:

Ge mig en remake av Red faction guerrilla med ännu mer förstörelse!!!

Eller bara ett Red Faction III där Alec Mason fortsätter kampen mot EDF. Som har ännu mera förstörelse!


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Jag vill gärna slå ett slag för det vi faktiskt har fått under åren, dels av utvecklare som släpper en patch till gamla spel, och dels av dedikerade entusiaster som släpper mods som i princip fräschar upp hela spelupplevelsen och gör att man kan spela gamla spel till moderna datorer med högre upplösning och allt vad det kan vara.

Håller med! Spelar Black Mesa just nu och det är verkligen fantastiskt.

12
Skriv svar