Köp råd för dator som ska kunna spela crpg spel

Medlem
Köp råd för dator som ska kunna spela crpg spel

Tänker köpa en dator som ska kunna spela crpg spel typ Pillars of eternity 2 Deadfire och Divinity original sin 1 och 2 och baldurs gate 3 när det kommer så behöver ingen värsting dator,vad behöves det för hård var tror ni,jag har ingen koll på sånt. Tack på förhand

Medlem

Du behöver nog inte spendera över typ 12k. Jag har spelat exakt dom spelen du vill spela och det är inte svindyrt. 10000 (svinbilligt?)
inte mer än så. Jag har ett 1660. 16 gb ram. Just nu spelar jag pathfinder, men har baldurs gate 3 i mitt steam också och det flyter bra som fan. nyckeln är att aldrig gå över till 4k på pc.


signatur

Allätare

Medlem

Ok . Tack för svaret.vilken processor har du och grafikkort bara så jag har nått att gå efter.
12000 kr är ok men inte mer måste köpa skärm och så åxå.
Just nu spelar jag pillars of eternity 2 Deadfire på ps5 det funkar rätt bra med turn based men
Det är inte detsamma som att spela på pc. Vad tycker du om path finder då? Har hört det ska vara en timer på spelet blir det inte stressigt.

Medlem
Releasehästryttare
Skrivet av micke52:

Den där äv väldigt overkill till de spelen.

Medlem

Oj ok tack för svaret

Medlem
Skrivet av micke52:

Den där kommer att fungera alldelles utmärkt, den klarar av alla spelen på marknaden utan problem.

Medlem

För just dessa spel skulle jag först kolla om du kan hitta en begagnad speldator för några tusenlappar.

https://www.sweclockers.com/marknad

Medlem

Kan bara instämma med Sapiens... Priserna på nya grafikkort är fortfarande väldigt skeva och då drar ett bygge fort iväg...
Sweclockers.com är ett bra ställe att handla begagnat på. Man kan göra fynd på blocket.se också, MEN man får vara lite mer försiktig då det finns en del skojare i farten där.

Det spel som kräver mest av de du listat är BG3, rekommenderad hårdvara:
Processor: Intel i7 8700K / AMD r5 3600.
Minne: 16 GB RAM.
Grafik: Nvidia 2060 Super / RX 5700 XT (8GB+ of VRAM).

Så där har du väl din gräns, sett till de titlar du listat.

1
Skriv svar