"Retro är min snuttefilt"

Medlem

Härlig läsning !
Visste inte ens att Suikoden skulle komma som remastered, brukar inte vara mycket för sånt. Men när det gäller Suikoden så är det mer än ok för min del. Riktiga pärlor (snuttefiltar)

Medlem

"När världen brinner och näsan rinner finns de alltid kvar"

Helt fantastiskt skriven rad som jag verkligen också verkligen håller med om! även om de specifika "comfort-food" spelen är andra för mig.

Medlem

Retro är underbart, GC eller Snes på en gammal tjock-tv. Gamla färgglada spel med pixelgrafik.

It's not a lake, it's an ocean

Jag är mer så här när det kommer till film. Ser väldigt ofta om filmer jag nästan kan utantill just för att jag inte orkar sätta mig in i en ny historia just där och då. Men visst spelar jag även om gamla spel. Rayman Legends äger jag till fem olika format, och det återvänder jag till då och då. De gamla Sonic-spelen från 90-talet likaså, spel som dessutom är kopplade till nostalgiska barndomsminnen som är mysiga att suga lite på emellanåt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Redaktör
Ponny
Skrivet av ActualAir:

Ny här på forumet efter att länge ha smygläst. Tack för en trevlig krönika Fredrik.

För mig har ett antal remakes varit retro-njutbara på senaste tiden. Tänker framför allt på Resident Evil 2, 3 och 4, Final Fantasy 7, The Last Of Us Part 1. Älskar hur remaken gör att spelen känns lika mäktiga och vackra som de gjorde 1997, 1998, 2005 eller 2013. Både tryggt bekant och nytt och fräsch på samma gång, det bästa av två världar.

Sen har jag spelat mycket Quake på Series X, Ps5 och Switch 😃 Så oslagbart bra fortfarande!

Välkommen! Kul att du tog steget. Ja, jag håller med. Remakes kan vara en snuttefilt-deluxe. Som du säger: det bästa av två världar. Man vet ungefär vad som väntar men man vet inte hur det blir i remake-form.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av spruce76:

"När världen brinner och näsan rinner finns de alltid kvar"

Helt fantastiskt skriven rad som jag verkligen också verkligen håller med om! även om de specifika "comfort-food" spelen är andra för mig.

Tack! ❤️


signatur

En Bamseponny av folket

12
Skriv svar