Lista! 10 stjärnklara Star Wars-spel – och 3 svarta hål

Robot
Lista! 10 stjärnklara Star Wars-spel – och 3 svarta hål

Inför Star Wars Jedi: Survivor listar FZ tretton Star Wars-spel värda att minnas.

#star-wars


Medlem

Jag vill ha remakes (eller uppföljare) på Dark Forces och Jedi Knight

Medlem

Dark Forces 2 var så jävla bra. Speciellt när man valde den mörka sidan och skoningslös dödade sin egen partner. Skräcken i hennes ögon var så jävla bra gjort av skådisen, vill jag minnas

Empire at War saknas i listan, riktigt kul strategispel för sin tid!


signatur

I drank what?

Medlem

Jag var tio bast när Dark Forces kom ut och lyckades tjata till mig det av morsan
Älskade verkligen spelet! Sen är ju Star Wars till NES ett fint minne också.

Avstängd

Jedi knight-spelen var så otroligt jäkla bra för sin tid. Man måste göra en uppföljare eller en remake av alla de spelen i den tidsåldern.

Medlem

Jag spelade igenom Knights of the Old Republic 1 och 2 för tre-fyra år sen, och tycker till största delen att de håller bra än idag.

Medlem

Jag älskade verkligen Shadow of the empire till N64 när det begav sig!

Medlem

Jedi Knight 2 håller än idag, så otroligt bra spel.

Skribent
Skrivet av Kitongo:

Jag älskade verkligen Shadow of the empire till N64 när det begav sig!

Det var bra på sin tid. Och fick nästan en plats på listan.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Spelade Battlefront massor när det begav sig, men förutom dom där två titlarna så har jag inte lirat särskilt mycket Star Wars. Älskade universumet som liten, men tappat det lite och nu känns det mest tröttkört av att Disney mjölkar precis allt ur det.

Men! Ett spel som jag minns med värme är Mysteries of The Sith! Jag var runt 9-10år när jag spelade sönder det här spelet, tror dock att det inte håller upp riktigt lika bra idag...

Medlem

Trots att jag inte är ett Star Wars-fan har jag spelat 3 Star Wars-spel genom åren men dock bara klarat ett om jag inte missminner mig; Fallen order. Helt klart ett bra spel men kunde för egen del varit aningen kortare. Shadows of the empire till N64 och The force unleashed till Ps3 är de andra och var faktiskt ganska impad av båda när det väl begav sig.

Medlem

När släpps recensionen?

Medlem

Obi Wan var ju det coolaste någonsin när man var liten! Älskade spakstyrda fäktningen!

Kan för övrigt rekommendera movie battles 2-modden till jedi academy för den som gillade jedi outcast. Helt galet att den fortfarande utvecklas efter 20 år.

Medlem

Star wars episode 1 racer känns som det saknas på listan. Motsvarigheten till need for speed kan man säga:


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Pro tip

Jedi Outcast går idag att spela i VR på Quest 2 och Pico 4. Släpptes för nån vecka sen av mästermoddarna hos Team Beef.

https://sidequestvr.com/app/15472/jk-xr-jedi-knight2-meta


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jedi Outcast, Jedi Academy, KotOR och Battlefront II är absoluta mästerverk som fullkomligt uppslukade min barndom.

Masters of Teräs Käsi har jag inte spelat, men det sticker i ögonen då Teräs Käsi är finska och betyder "Stål Hand" med särskrivning och allt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Och ni fick inte Star Wars: The Old Republic att rymmas med?! Med 57 miljoner skapade karaktärer under de 3 första åren så har spelet åtminstone lämnat ett avtryck hos några.

Edit. Skönt att det inte hamnade i ett svart hål.

Medlem

Jag har inte spelat något Starwars spel alls och bara sätt originalfilmerna (säger man så?)
Vart tror ni det skulle vara ett bra ställe att doppa tårna i om man är lite sugen att testa något?

Medlem
Skrivet av bjornfobi:

Jag har inte spelat något Starwars spel alls och bara sätt originalfilmerna (säger man så?)
Vart tror ni det skulle vara ett bra ställe att doppa tårna i om man är lite sugen att testa något?

Vill du ha otroligt mycket lore gratis så skulle jag inte låta det här vara orört...
https://www.swtor.com/free
8 class storyn och det ska man också spela solo.

Medlem
Citat:

10 Star Wars-spel så bra att en Mandalorian skulle ta av sig hjälmen

Mandalorians tar ofta av sig sina hjälmar. Det är bara Din Djarins grupp, Children of the Watch, som inte har lov att göra det framför andra 🤓

Medlem

Star Wars Racer, Knights of the Old Republic, Dark Forces och Jedi Academy toppar Star Wars speluniversum.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Redaktör
Ponny
Skrivet av Daven:

När släpps recensionen?

Onsdag eftermiddag! ⭐


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny

Jocke Kilman påminde mig om den här "godingen" nyligen. Ett fruktansvärt spel.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag blir fan i mig inte ofta upprörd; men var i h*lvete är Jedi Knight Dark Forces 2 på listan?
Det och expansionen Mysteries of the Sith är ju klart bästa som hänt star wars. Det säger iaf 13-åriga jag.

Medlem

Som många redan sagt så spelades det mycket Dark Forces, Jedi Knight - Dark Forces II samt expansionen Mysteries of the Sith.

Spelade även Rebel Assault spelen. Tvåan hade det första filmade Star Wars materialet man sett på 10 år (om man även räknar Ewok-filmerna) så det kändes storslaget även om spelen var ganska mediokra.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jocke Kilman påminde mig om den här "godingen" nyligen. Ett fruktansvärt spel.

https://youtu.be/OZpa-Nro0hc

Minns fortfarande en av recensionerna som beskrev det som "muppdocka skickar vattenskalle på uppdrag". Det var ju andra spelet i serien då de även gjorde ett med Indiana Jones.

Medlem

Ett riktigt kul Star Wars spel som ofta glöms bort är "Star Wars: Pit Droids".

https://www.ign.com/games/star-wars-pit-droids

Medlem

Kotor 2 är absoluta favoriten. Fallen Order är inte illa pinkat. Däremot The Old Republic har jag nog sänkt alla mest timmar på och DICE Battlefront-titlar gillade jag mer än de gamla varianterna.

Empire at War förtjänar absolut ett omnämnande, speciellt som den strategi-nörden jag är.

Lightsaber Duals till Wii är det sämsta Star Wars-spelet jag kört, The Force Unleashed 2 den största besvikelsen, och min mest kontroversiella pick är att Dark Forces 2 Jedi Knight är det sämst åldrande spelet med horribel gameplay som gjort att jag aldrig tagit mig igenom spelet.

Medlem

Två spel som ofta blir bortglömda jag minns att jag hade väldigt roligt med var Star Wars: Episode I: The Phantom Menace och Star Wars Episode I: Jedi Power Battles, båda till PS1. Dom är säkert urusla nu(den kantiga PS1-grafiken hjälper inte direkt, urk), men på den tiden var dom grymma!

Jedi Power Battles var som roligast i co-op, vill minnas att det var ganska(väldigt?) svårt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Två spel som ofta blir bortglömda jag minns att jag hade väldigt roligt med var Star Wars: Episode I: The Phantom Menace och Star Wars Episode I: Jedi Power Battles, båda till PS1. Dom är säkert urusla nu(den kantiga PS1-grafiken hjälper inte direkt, urk), men på den tiden var dom grymma!

Jedi Power Battles var som roligast i co-op, vill minnas att det var ganska(väldigt?) svårt.
https://www.starwarsnewsnet.com/wp-content/uploads/2020/04/JP...

https://www.youtube.com/watch?v=HRqRohv2Itc

Jag köpte The Phantom Menace till PS1 med mina födelsedagspengar.
Kom till Gungan-City och virrade bort mig totalt när man skulle leta efter Jar-jar Binks(må han aldrig dyka upp i en SW film eller spel igen)
När jag väl hittade honom så tryckte ja på fel knapp på kontrollen och högg ner honom… Retry?
Frustrationen var total och jag startade aldrig spelet igen.

Medlem
Skrivet av Lookis:

Jag köpte The Phantom Menace till PS1 med mina födelsedagspengar.
Kom till Gungan-City och virrade bort mig totalt när man skulle leta efter Jar-jar Binks(må han aldrig dyka upp i en SW film eller spel igen)
När jag väl hittade honom så tryckte ja på fel knapp på kontrollen och högg ner honom… Retry?
Frustrationen var total och jag startade aldrig spelet igen.

"Tryckte på fel knapp" säkert du. ;P Jag tror nog den mörka sidan kom över dig lite.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

12
Skriv svar