Ubisoft pratar The Divisions framtid ikväll, och du får vara med

Robot
Ubisoft pratar The Divisions framtid ikväll, och du får vara med
Medlem

Är det något mer klockan 20 i morgon? För nu är det två saker som krockar med varandra


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Redaktör
Skrivet av Managor:

Är det något mer klockan 20 i morgon? För nu är det två saker som krockar med varandra

Olyckligt. Känns som at den ena krockar lite hårdare än den andra.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Olyckligt. Känns som at den ena krockar lite hårdare än den andra.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Olyckligt. Känns som at den ena krockar lite hårdare än den andra.

Får försöka med att se båda samtidigt helt enkelt! Bara de inte annonserar allt samtidigt så


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Inaktiv

Oj. Är det bara jag som hellre bänkar mig framför Division. Enda looter shootern jag spelat längre än 50h.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Oj. Är det bara jag som hellre bänkar mig framför Division. Enda looter shootern jag spelat längre än 50h.

Samma här. Har dock lagt ner 900 timmar på PS-versionen.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Oj. Är det bara jag som hellre bänkar mig framför Division. Enda looter shootern jag spelat längre än 50h.

The Division 1 var magiskt, tvåan ett riktigt magplask.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Oj. Är det bara jag som hellre bänkar mig framför Division. Enda looter shootern jag spelat längre än 50h.

Jo, vet inte hur många timmar för mig men långt mer än 50 iallafall.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

The Division 1 var magiskt, tvåan ett riktigt magplask.

Ett snöigt new york var rätt så coolt ja, tvåan sög ju,...

Medlem

Kan inte Ubi släppa sina spela på Steam...

Medlem

Jag vill att de lägger till 3st dator styrda spelare typ Ghost Recon Wildlands eller Breakpoint.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Kan inte Ubi släppa sina spela på Steam...

Som dom här eller ?
https://store.steampowered.com/developer/ubisoft/#browse

Inaktiv

Tycker båda spelen var bra, hade också liknande livshistoria.
Vettigt i början, sen skulle de in och pilla på balansering och grejer och sabbade allt, sen precis innan slutet blev det närapå perfekt.
Men mjo, 1ans miljöer är svårslagna. Minns fortfarande när man drog igång strömmen på Times Square.

Medlem

Ja precis

Dom länkar väl bara till UbiSoft, eller?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Trist att The Division inte utvecklas (evolverar och expanderar) till att ha så mycket mer som det skulle kunna.
Bara en sån sak som att ge spelarna ett NPC community att styra över (tänk State of Decay), se till att de har mat, el och säkerhet. Skicka ut NPC patruller, beväpna dem och se till att de har resurcer för att producera ammunition. Skicka NPC'er på räder. Diplomati med andra mindre samhällen. Det finns så mycket de skulle kunna klämma in för att ge spelet nya aspekter och intressen för dem som tröttnat på det ständiga skjutandet.
Sist jag kollade hade de inte ens med ett survivor läge, det enda som fick mig att återvända till Division 1.

Det är ett kul spel, men efter över 100 timmar så blir det allt för enformigt och mer pangande är det sista jag vill att de fortsätter mata in när de skulle kunna lägga till så mycket annat för att kittla mina andra spelområden.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Dom länkar väl bara till UbiSoft, eller?

Stämmer, man behöver fortfarande Ubisoft launchern om man startar ett spel.

Ubisoft tog ett beslut för några år sedan att ta sluta sälja sina spel från Steam då dom storsatsade på sin egna launcher, men i slutet på förra året så beslutade Ubisoft att sälja sina spel på Steam igen (money talks).

Min poäng till Rozem var bara att visa att Ubisoft visst säljer sina spel på Steam, med några enstaka undantag...Far Cry 6 är den jag kommer på på rak arm.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Dom länkar väl bara till UbiSoft, eller?

Yes, du kan köpa spelen på Steam, men startar du spelet kommer den boota upp Ubisoft-launchern.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Även om 2:an inte kommer upp i 1:ans standard så har jag haft kul med spelet ändå. Så jag ser iaf fram emot "year 5". Hoppas det inte blir en buggfest igen bara.

Medlem
Skrivet av Teagan76:

Även om 2:an inte kommer upp i 1:ans standard så har jag haft kul med spelet ändå. Så jag ser iaf fram emot "year 5". Hoppas det inte blir en buggfest igen bara.

Det jag tycker är mest synd är hur matchmaking fungerade betydligt sämre i 2an. I det första spelet hamnade jag alltid snabbt med andra för att klara uppdrag medan jag i uppföljaren ofta tyckte att det var lönlöst.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Det jag tycker är mest synd är hur matchmaking fungerade betydligt sämre i 2an. I det första spelet hamnade jag alltid snabbt med andra för att klara uppdrag medan jag i uppföljaren ofta tyckte att det var lönlöst.

Håller helt med dig där. Testade det några gånger sedan har jag aldrig kört det igen.

Medlem
Skrivet av Teagan76:

Håller helt med dig där. Testade det några gånger sedan har jag aldrig kört det igen.

Annars tycker jag mycket om det. Som bäst med tre kompisar, fast det är väl de flesta spel.

Medlem

Så vad sa dom på streamen?

Medlem

@Teagan76 & @Ribcage Sluta matchmaka och använd Call for backup funktionen istället så ska ni se att det trillar in folk betydligt snabbare.

Medlem
Skrivet av Decado:

@Teagan76 & @Ribcage Sluta matchmaka och använd Call for backup funktionen istället så ska ni se att det trillar in folk betydligt snabbare.

Vill ju ofta ha specifikt för uppdraget man har tänkt köra. Men håller med, call for backup funkar bättre. Answer the call kan ju vara kul om jag vill hjälpa någon tex.

Medlem

Han som är community snubbe där på ubisoft, vsr inte han på gamespot eller ign innan?

Medlem

Kollade (med snabbspoolning) nu på morgonen, och , meh, jag vet inte.

  • Division 2: Descent - kanske spännande? Låter lite som D1 Underground, eller ngt snodd från Death Stranding Directors Cut... resterande verkade bara som ett skin försäjlning.

  • D Heartland - lite sugen på mobilspel variant är jag, men jag brukar inte spelar mera än 5 minuter ngt puzzle spel, om alls...

  • D Resurgence - känns åt ena sidan som ett bättre sätt att baka ihop "DarkZone PVP" med PVE, men åt andra sidan blir detta alltså "Division 3", antagligen också mycket mera med monetization (Division har ju redan lootbox system på plats). Man kan också vara lite elak och säger att Ubi vill hoppa på online-survival-hype (som om D1/2 aldrig existerade?) Jag testar antagligen, men vet redan nu för min del från annan online PVP(VE) att det är bara kul med kompisar.

Jag tror jag bootar upp D1 igen. Den är fortfarande min favorit. Och som jag ser det, kommer förbli det. Man blir gammal, tror jag...

1
Skriv svar