"Jag har redan sörjt E3"

Robot
"Jag har redan sörjt E3"

Fredrik om ett E3 som dött men som kanske lever vidare för alltid.

#e3, #e3-2023, #krönika


Moderator | Testpilot

Called it


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det känns som det inte var så längesedan Sony hade några riktigt fina presskonferenser på E3.

Redaktör
Ponny

Uber-medium! 🔮


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av PGR1985:

Det känns som det inte var så längesedan Sony hade några riktigt fina presskonferenser på E3.

Verkligen! Kommer ihåg ett år då jag faktiskt sov och missade: Shenmue III, Final Fantasy VII Remake och The Last Guardian. Har aldrig ångrat en natts sömn så mycket.


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent

Spelbranschen växte ur E3. Ett klassiskt scenario i branscher med växtvärk.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Jag ser mycket fram emot juni. Hoppas på uppesittarkväll med FZ, även om eventet inte heter E3.

E3 är död, och jag tror de kommer få väldigt svårt att återuppliva showen. De kommer aldrig lyckas locka till sig den stora trion igen.

Medlem

Hade som mål att nån gång i livet besöka E3, man får väl hoppas på en revansch helt enkelt

Medlem
Skrivet av B-itta:

Hade som mål att nån gång i livet besöka E3, man får väl hoppas på en revansch helt enkelt

Var väl endast för press-folk? Sen släppte dom kanske på det? Annars finns ju Gamescom.

Medlem

Dooom3 alpha, 2002, behöver jag säga nått mer? Den grafiken, jämfört med konkurrensen, var helt sinnesjuk back in 2002. Eller varför inte 2003, med Half Life 2, med den då galna motorn source. Så många minnen, vila i frid E3.

Redaktör
Skrivet av PGR1985:

Var väl endast för press-folk? Sen släppte dom kanske på det? Annars finns ju Gamescom.

Det har varierat genom åren, tror det öppnade för alla 2017 eller så. Jag var där 2008, då var det enbart press och toklite folk. Hade nog gärna valt ett annat år...


signatur
Avstängd

Fattar inte varför det är så mainstream att "sörja" e3 från ingenstans, det har knappt existerat dom senaste 5 åren.

Medlem

Helt klart end of an era. Synd, inte alls samma bomber som släpps på evenemang som körs när alla har sina egna race med 10 annonseringar om kommande annonsering av en trailer.

Medlem

Orkade inte bry mig nämnvärt om E3 efter 2011-12, men slutade dock helt att titta efter det här fiaskot:

Bästa minnena jag har av E3, var när jag äntligen fick en DVD-spelare runt 2001-02 och köpte SuperPlay som kom med en fullmatad skiva, innehållande trailers och intervjuer (och BOOTH BABES).

Medlem
Skrivet av Razken:

Orkade inte bry mig nämnvärt om E3 efter 2011-12, men slutade dock helt att titta efter det här fiaskot:
https://www.youtube.com/watch?v=KbWgUO-Rqcw

Bästa minnena jag har av E3, var när jag äntligen fick en DVD-spelare runt 2001-02 och köpte SuperPlay som kom med en fullmatad skiva, innehållande trailers och intervjuer (och BOOTH BABES).

Den revealen måste gå till historien som en av de mest tondöva någonsin. Inte ett enda rätt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Den revealen måste gå till historien som en av de mest tondöva någonsin. Inte ett enda rätt.

Att utannonsera Diablo Immortal på Blizzcon till deras mest hardcore-fans var inte heller så rätt.

Men jo, den Microsoft var inget vidare heller!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Xeran:

Att utannonsera Diablo Immortal på Blizzcon till deras mest hardcore-fans var inte heller så rätt.

Men jo, den Microsoft var inget vidare heller!

Oh, ja. Den tänkte jag inte på, den är fan kanske värre. "Do you guys not have phones?" är ju legendarisk. Men tror Microsoft "vinner" då skalan på deras fail är betydligt större.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Redaktör
Skrivet av fejksson:

Fattar inte varför det är så mainstream att "sörja" e3 från ingenstans, det har knappt existerat dom senaste 5 åren.

Covid har ju ställt in den fysiska mässan tre år i rad. Den här gången kom ingen av branschens stora dit, det känns ju betydligt mer som spiken i kistan. Så kanske därför folk känner sig mer sorgsna.


signatur
Ambassadör
Xbox
Skrivet av Razken:

Orkade inte bry mig nämnvärt om E3 efter 2011-12, men slutade dock helt att titta efter det här fiaskot:
https://www.youtube.com/watch?v=KbWgUO-Rqcw

Bästa minnena jag har av E3, var när jag äntligen fick en DVD-spelare runt 2001-02 och köpte SuperPlay som kom med en fullmatad skiva, innehållande trailers och intervjuer (och BOOTH BABES).

Ja jävlar... Det där var vansinnigt hemskt.

Men rätt ska vara rätt, det där var inte på E3 utan tidigare i maj det året.


signatur

Jump in.

Fragtjuv

Jag har många fina minnen från E3! Det började med reportage i Super Power/Super Play och sedan blev det såklart annorlunda när interner tog över allt mer.

De finaste minnena har jag ändå från FZ och alla uppesittarkvällar jag följt genom åren. Det lär man ju fortfarande göra men det var verkligen något speciellt när allt var samlat kring E3!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja jävlar... Det där var vansinnigt hemskt.

Men rätt ska vara rätt, det där var inte på E3 utan tidigare i maj det året.

Juste så var det. Förknippar det alltid med E3 iom att det var så tätt mellanrum.

Medlem

Fan... I miss these guys. Tradea tillbaka de o höj lönerna.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Inaktiv

Bra skrivet!
Man måste inse när en epok är över. Man får ta det som är just nu och det kommer alltid komma något nytt som också kommer kännas när det väl försvinner.
Men E3 är något som man kommer minnas från vår generation. Jag minns det genom DVD filmerna som följde med från E3 i Super Play där man kunde se de senaste trailerna till att det blev mer digitalt och plötsligt kunde man följa det på Youtube.

Medlem

Det är tråkigt och synd. Jag uppskattade uppåtsittarkvällar med kompisar som kastade popcorn på tvskärmen och spillde ut kaffe på mitt bord. Men vad jag tror är att E3 kommer att spawna nåt annat istället och att folket bakom det hittar på nåt annat. Det tror jag på.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Med handen på hjärtat har jag inte följt E3 på många år.

Jag har däremot kollat FZ:s sammanfattningar av liknande events:
https://2game.com/se/community/a-comprehensive-list-of-2022-e...


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Året var 1995 och Juni eller Juli numret av SuperPower (sicket 80-tals namn alltså…. ) hade jag precis varit o köpt….var det första E3 numret jag slukade.

Det jag minns bäst dock var Juni-Juli numret (dubbelnummer) av SuperPlay, 1996!
14 bast och jag hade precis fått hem tidningen. Mario, Sonic o Crash Bandicoot på omslaget med E3 högst upp.

Tror att Final DooM o Twisted Metal 2 var det jag läste mest om men minns absolut inte säkert.
Däremot minns jag att det var hela 14(!) sidor om Final Fantasy 7 vilket irriterade mig så pass att jag ringde upp SuperPlay o klagade 😁

1
Skriv svar