18,5 miljoner Xbox Series sålda, enligt analys

Medlem

Har en PS5 och en Xbox Series S. PS5 går mest medan Series S används för 360-spel och Microsoft Flight Simulator. Förutom MSFS (som knappt är ett spel) och TloU Part1 (som är ett gammalt spel) så äger jag inget konsolexklusivt spel för denna generation än.

Medlem
Skrivet av blomman00:

offtopic, konsolkrigare måste tydligen in i alla xbox trådar...

Det ställs en fråga om vilka konsoler man har, därför nämner folk det i sina inlägg utöver att de kan klicka i det i frågan ovan. Vad sägs om att du läser innan du kommenterar?

Gen
Medlem

Xbox är totalt poänglös för mig som redan har PC.
PS5 köpte jag för de exklusiva spelen men då de börjat släppa mer till PC nu känns den allt mindre relevant.

Medlem
Skrivet av miffot:

PC och xbox, går Inte ihop förmig

Jag har sagt det förut, men det tråkiga svaret att göra Xbox bättre relativt PS5 är att gå tillbaka till hur det var förr. Då hade FH5, Halo Infinite osv inte släppts alls till PC, och Xbox hade uppfattas som mer värd. Hoppas MS inte inser detta, och går tillbaka till det gamla bara för att matcha PS.

Medlem

Ska väll köpa en xbox så småningom mest för elder scrolls om det blir bra!

Medlem

Xsx i vardagsrummet, xox i kontoret, switch bärbart (docka i vardagsrum), ps5 i grabbens rum. Xo hos en kompis så han kan spela med mig ibland. Ps4 i förådet med x360. Gameboy (original grå) i kontoret. Retropie (om det räknas) i vardagsrummet. Och sen pc i kontor och barnens rum. Blir en hel del spelmaskiner när man börjar tänka efter

Medlem

Riktigt sjukt att ps5 har sålt dubbelt så många som xbox series under så kort tid som 27månader. Sjuka siffror för Sony. Men samtidigt är Series Microsofts bäst säljande konsoll genom tiderna. Tror Microsoft kommer sälja fler series än 360 gjorde när väl sagan tar sin slut

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har haft någon mega tur att bara kunnat fortsätta förnya det varje månad för 10 kr. Hållit på sedan Juli typ. Nu går det inte längre

Hur har du kunnat fuska så länge, 10kr. Hur har du gjort för få det så billigt ?

Redaktör
Skrivet av submariner:

Riktigt sjukt att ps5 har sålt dubbelt så många som xbox series under så kort tid som 27månader. Sjuka siffror för Sony. Men samtidigt är Series Microsofts bäst säljande konsoll genom tiderna. Tror Microsoft kommer sälja fler series än 360 gjorde när väl sagan tar sin slut

Dubbla mängden är det inte, mer åt två tredjedelar. Om den siffran stämmer (vi lär aldrig få veta) så är det klart bättre än (den uppskattade) skillnaden mellan PS4 (ca 117 miljoner sålda) och Xbox One (uppskattningsvis 51-58 miljoner). Där ska alltså PS4 ha sålt dubbelt så bra som One (åter: om uppskattningen stämmer, vilket vi inte lär få veta).

Jättesvårt att veta var det kommer sluta. Säkerligen med vinst för PS5 efter denna start, och det är ju först nu den finns lite mer i lager medan Xbox Series funnits att köpa längre tid. Sen får vi se vad som händer med Xbox när Starfield och andra storspel väl släpps - det finns ju fortfarande inte jättemånga bra storspel att köpa till Xbox Series.


signatur
Medlem

Skaffade precis en Xbox Series X och det är sjukt skönt när man bara vill lägga sig i soffan och spela. Visserligen kan man koppla upp datorn till TV:n och hålla på och mecka, men det är värt varenda krona att det bara är plug and play


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Moderator | Testpilot
Skrivet av submariner:

Hur har du kunnat fuska så länge, 10kr. Hur har du gjort för få det så billigt ?

Vet inte. Brukade alltid se till så abonnemanget stängde av sig när månaden var slut, och då gick det att förnya för 10 kr igen, och igen, och igen.

Nu fungerar det inte för mig längre dock


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

MS sade nyligen indirekt att man sålt runt 64-65 miljoner Xbox One och Series S/X. Dra bort det antal man tror att One sålde så får man antalet S/X.

12
Skriv svar