Medlem
Gaming Glasögon

Hej!
Funderar på att skaffa ett par Gaming Glasögon och skulle vilja ha lite tips från er som har ett par.

Det verkar billigare att bara använda skärmens eget blåljusfilter.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Menar du terminalglasögon? Närmaste optiker kan hjälpa.

Får du ont av att titta på skärmen så har du troligtvis en gammal skärm eller för hög ljusstyrka.
Allt över 30% är för mycket om du sitter inomhus.

Det finns även bra program du kan använda som automatiskt ändrar ljusstyrka och färgerna på skärmen för att få en mjukare bild åt ögonen.
F. Lux eller nått tror jag det heter.

Medlem

Gaming-glasögon?

Medlem
Skrivet av ryeshack:

Gaming-glasögon?

Ja. Dom existerar faktiskt

https://www.maxgaming.se/sv/datortillbehor/gaming-glasogon

Jag köpte dessa (för 199:-) för ett gäng år sedan under någon kampanj men används sällan då jag inte riktigt märker någon skillnad. Använder skärmens inbyggda funktioner istället.

Medlem
Skrivet av Bizarre:

Ja. Dom existerar faktiskt
<Uppladdad bildlänk>
https://www.maxgaming.se/sv/datortillbehor/gaming-glasogon

Jag köpte dessa (för 199:-) för ett gäng år sedan under någon kampanj men används sällan då jag inte riktigt märker någon skillnad. Använder skärmens inbyggda funktioner istället.

Men det måste väl vara vanliga terminal-glasögon? Eller kanske inte ens det? Med tanke på dessa gaming-stolar som är skräp jämfört med en riktig kontorstol.

Skrivet av ryeshack:

Men det måste väl vara vanliga terminal-glasögon? Eller kanske inte ens det? Med tanke på dessa gaming-stolar som är skräp jämfört med en riktig kontorstol.

Eller som gaming-handskar. Det gäller att slå mynt på en liten nisch människor som identifierar sig som "gaming".


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Eller som gaming-handskar. Det gäller att slå mynt på en liten nisch människor som identifierar sig som "gaming".

Gaming-handskar? Finns det också? Kanske om jag köper alla dessa gaming-prylar, så får jag tillbaka min precision och reaktionsförmåga i fps-spel som när jag var 16

Skrivet av ryeshack:

Gaming-handskar? Finns det också? Kanske om jag köper alla dessa gaming-prylar, så får jag tillbaka min precision och reaktionsförmåga i fps-spel som när jag var 16

Jajjemän! Fast du måste söka på särskrivet Gaming Handskar för att komma till tråden här på FZ.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

NATTLÄGE - WINDOWS 10 och 11

1. Tryck Windows-knapp
2. Skriv Natt och tryck Enter
3. Aktivera
4. …
5. Spara 599 spänn och din värdighet.

F.lux behövs inte i Windows 10 och framåt.
Glöm inte att avaktivera när du jobbar med färg.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av ryeshack:

Gaming-handskar? Finns det också? Kanske om jag köper alla dessa gaming-prylar, så får jag tillbaka min precision och reaktionsförmåga i fps-spel som när jag var 16

Gaming-strumpor, för riktiga spelare som vill maxa sin reaktionsförmåga!

Inaktiv

Jag använder Gunnars glasögon på kvällarna om jag haft svårt att sova eller irriterade ögon. Eftersom många LED lampor har en annorlunda färgskala där den toppar med blått ljus (varma LED är dock bättre) och mindre orange färg jämfört med gammaldags glödlampor som liknar en solnedgång i färgskala. Det funkar även mot TVn.

Sedan påstås det att blåljus glasögon reflekterar mer än F.lux men det är inget jag kan vidimera.

Medlem

Gamingglasögon, är det den sorten som ofta har kattöron inbyggda? Eller det kanske är hörlurarna?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar