Goldeneye 007 släpps till Xbox och Switch redan på fredag

Robot
Goldeneye 007 släpps till Xbox och Switch redan på fredag

Släpps till konsolernas prenumerationstjänster.

#game-pass, #goldeneye-007, #microsoft, #nintendo, #rare


Medlem

Najs. Odd-job ftw


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Spelar man May Day i HL-modden är man osynlig om man står i lightmapskugga...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Najs. Odd-job ftw

Jaha, du var den ungen i kompisgänget…


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Trevligt, trevligt. Ska spela det på Switchen och hoppas några i vänlistan kör det on-line. Ska spela MP som Boris Banan, precis som jag alltid gjorde på det glada 90-talet
Kommer bli sjukt knepigt dock misstänker jag att spela Goldeneye med vanlig kontroll. Surt att Nintendo aldrig har den förbenade N64-kontrollen på lager...

Inaktiv

Då måste man googla alla gömmor som man använde som liten. Polarna förstod verkligen inte hur man bara kunde försvinna helt plötsligt

Medlem

Men fan går det inte bara att köpa spelet bara? Sämst.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Redaktör
Ponny

Gillar Microsofts lilla flirt med Nintendo. Banjo och Kazooie till Super Smash Bros, Ori-spelen och nu detta.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ser ju skarpare ut, hoppas bara frameraten är fixad. Kan ju alltid hoppas efter den fina versionen av Pilotwings 64.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Gillar Microsofts lilla flirt med Nintendo. Banjo och Kazooie till Super Smash Bros, Ori-spelen och nu detta.

Skönt att det äntligen löste sig. Tråkigt att inte remaken släpps, som läckte ut för några år sedan. Sen var ju Nintendo producent för Goldeneye, så det måste varit en ömsesidig beslut.

Skribent
Skrivet av PGR1985:

Ser ju skarpare ut, hoppas bara frameraten är fixad. Kan ju alltid hoppas efter den fina versionen av Pilotwings 64.

Dålig framrate hör ju till! Mina reflexer är inställda för lagg när jag spelar Golden Eye, annars är upplevelsen inte genuin! haha


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Känns som nått som borde stanna som ett bra minne.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Känns som nått som borde stanna som ett bra minne.

Spelade det senast runt 2010, det var fortfarande kul och ett av de gamla N64-spelen som åldrats helt OK, tycker jag.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Dålig framrate hör ju till! Mina reflexer är inställda för lagg när jag spelar Golden Eye, annars är upplevelsen inte genuin! haha

Haha - 🤣

Såg nu att gameplayet är från Xbox-versionen, och när jag tittar på den officiella trailern för Switch-versionen så ser det inte lika bra ut. Eller?

Medlem

Ägde inte ett nintendo 64 men vet några vänner som hade detta. Minns att det var kul och avancerat för sin tid (särskilt på hårdvaran som n64 har). Har ju charm om inte annat


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Majoren:

Spelade det senast runt 2010, det var fortfarande kul och ett av de gamla N64-spelen som åldrats helt OK, tycker jag.

Ja, jag håller med. Spelar N64 med jämna mellanrum och det har åldrats utmärkt.

Inte snygg, men charmig och nostalgisk 3D.

Medlem

3D blev acceptabelt först under Gamecube-eran imho. Detta är ju dock en klassiker så kommer nog spela igenom om jag skaffar Switch igen.

Ambassadör
Xbox

Läggs också till i Rare Replay utan extra kostnad!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Ja, jag håller med. Spelar N64 med jämna mellanrum och det har åldrats utmärkt.

Inte snygg, men charmig och nostalgisk 3D.

Och musiken är lika bra idag som då, grymt bra soundtrack


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Vilken helg det kommer bli!
Goldeneye och Dead Space, woop!

Medlem

Här är Nintendos trailer för spelet (med onlinestöd):

https://www.youtube.com/watch?v=iwoE9sXGd_U&ab_channel=Ninten...

Skönt att wide-screen är inkluderat för Switch-versionen med, då "4K"-stödet i Xbox-verren verkar bara göra det aningen mindre pixlikt i kanterna. Ingen stor deal för mig

Skrivet av G4ruda:

Ja, jag håller med. Spelar N64 med jämna mellanrum och det har åldrats utmärkt.

Inte snygg, men charmig och nostalgisk 3D.

Jo, det är väldigt underhållande att skjuta i Goldeneye, inget modernt FPS som imiterat den där halvt "på räls"-röjiga skjutandet från Goldeneye. Det underhåller fortfarande

Skrivet av FejkFejksson:

Och musiken är lika bra idag som då, grymt bra soundtrack

Bästa är under en MP-match när det blir helt tyst. Den enda "musik" är en märklig ljudeffekt av en kortlek som blandas. Genialt.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Här är Nintendos trailer för spelet (med onlinestöd):

https://www.youtube.com/watch?v=iwoE9sXGd_U&ab_channel=Ninten...

Skönt att wide-screen är inkluderat för Switch-versionen med, då "4K"-stödet i Xbox-verren verkar bara göra det aningen mindre pixlikt i kanterna. Ingen stor deal för mig

Jo, det är väldigt underhållande att skjuta i Goldeneye, inget modernt FPS som imiterat den där halvt "på räls"-röjiga skjutandet från Goldeneye. Det underhåller fortfarande

Bästa är under en MP-match när det blir helt tyst. Den enda "musik" är en märklig ljudeffekt av en kortlek som blandas. Genialt.

Hoppas bara nu det är 60 fps på Nintendo Switch och att frameraten är någorlunda stabil. Ett 4K-läge kan jag nog leva utan, men om det är 30 fps på Switchen så blir det nog Xbox-versionen för min del.

Har du sett på både Microsoft och Nintendos release-videos? Tycker nog det skiljer mer än bara 4K-upplösning. Eller vad tycker du?

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Hoppas bara nu det är 60 fps på Nintendo Switch och att frameraten är någorlunda stabil. Ett 4K-läge kan jag nog leva utan, men om det är 30 fps på Switchen så blir det nog Xbox-versionen för min del.

Har du sett på både Microsoft och Nintendos release-videos? Tycker nog det skiljer mer än bara 4K-upplösning. Eller vad tycker du?

Får jag gissa fritt så tror jag på 30fps i båda versionerna då trailern från Xbox-versionen fortfarande "hackar" fram i introt och att de dessutom inte verkar vilja specificera att det är 60fps, vilket annars borde varit en viktig poäng att lyfta för Xbox ( de anger bara "smoother frame rate"). Säger mig att Xbox-versionen kommer att köra en jämnare framerate som dock fortfarande är 30fps, medan Switch-versionen kommer köra mer som N64-originalet där det i splitscreen snarare var 20fps och ännu lägre om någon detonerade ett gäng minor...

Tycker båda versionerna ser identiska ut på releasedatum-trailern, minus att Switch versionen tydligare hackar i sekvenserna från 4-spelare på splitscreen. Och att Xbox-versionen verkar ha skalats upp mer tydligt.

Medlem

Trodde det var den rare-remaken :/ vilken downer ändå.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Majoren:

Får jag gissa fritt så tror jag på 30fps i båda versionerna då trailern från Xbox-versionen fortfarande "hackar" fram i introt och att de dessutom inte verkar vilja specificera att det är 60fps, vilket annars borde varit en viktig poäng att lyfta för Xbox ( de anger bara "smoother frame rate"). Säger mig att Xbox-versionen kommer att köra en jämnare framerate som dock fortfarande är 30fps, medan Switch-versionen kommer köra mer som N64-originalet där det i splitscreen snarare var 20fps och ännu lägre om någon detonerade ett gäng minor...

Tycker båda versionerna ser identiska ut på releasedatum-trailern, minus att Switch versionen tydligare hackar i sekvenserna från 4-spelare på splitscreen. Och att Xbox-versionen verkar ha skalats upp mer tydligt.

Resonemanget låter rimligt. Vet du om kontrollen är förbättrad, som på Xbox-versionen?

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Men fan går det inte bara att köpa spelet bara? Sämst.

Jodå, dom överdriver bara GamePass-marknadsföringen. Håller med om att det är väldigt förvirrande/otydligt.

Men det går lika bra att köpa. Om du dessutom redan äger Rare Replay digitalt så får du spelet utan extra kostnad på fredag.

Medlem

Älskar verkligenGoldeneye, men då spelar jag hellre den läckta versionen till Xbox 360 via Xenia, där dom uppdaterat grafiken en del (men går att switcha mellan) samt att det är 60 fps. Ingen multiplayer dock, vilket hade varit skoj, men jag pallar verkligen inte 20/30 fps längre, oavsett hur sjukt kul jag hade när det begav sig. Synd dom inte gjorde mer med detta.


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Medlem

Blir första gången jag kommer lira igenom hela kampanjen. Spelade Golden Eye en massa back in the days men mest bara i multiplayer 😅

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Resonemanget låter rimligt. Vet du om kontrollen är förbättrad, som på Xbox-versionen?

Nä, alltså jag spekulerar ju bara utifrån samma två trailers som du också sett, så jag gissar ju bara
Men får jag då åter gissa fritt, utifrån att Microsoft inte ger någon specificering om denna "Kontrollförbättring", så misstänker jag att det handlar om något mycket simpelt som gjort att Rare inte behövt pilla i själva spelets programkod, typ mappningsbara knappar eller nått i den stilen. Inget jag personligen skulle kalla för "förbättring" egentligen, likaså tycker jag det är lite av en stretch att kalla uppskalad upplösning för "förbättring av grafiken", det ser utifrån trailern att döma inte ut som att de öht. rört i grafiken alls utöver att skalat upp upplösningen, vilket vart och vartannat N64 spel på Switch online också gör.

Lite trist förstås att Rare/Microsoft/Nintendo inte gjorde mer med Goldeneye med tanke på potentialen. Kul blir det ju att på ett enkelt tillgängligt sätt få spela spelet igen, men det ser ut att bli en strikt N64-upplevelse, förutom onlinestödet och tydligare bild. Hade varit trevligare om de gjort mer, i stil med Turok-remastrarna.

12
Skriv svar