Next-gen-uppdateringen till The Witcher 3 är här, liksom patch-noteringarna

Medlem

Testade spelet och Ray tracing ser väldigt bra ut men gör spelet ospelbart. Så raderade det igen tills de fixar det.

Avstängd
Skrivet av SeniorGamer:

Laddat ner både till Series X och PS5, reagerade på att versionen till PS5:an känns snäppet bättre. Mkt mer pop-in på xbox-versionen. Går man ut på balkongen precis i början på spelet så kommer och försvinner molnen i bakgrunden när man flyttar kameran. På PS5 är det helt stabilt.
Kör i Performance-läget.
Förstår inte hur någon kan köra i raytracing-läget med 30 fps. Blir fina stillbilder, men orsakar kraftig huvudvärk vid minsta förflyttning.

Spelförstörande pop-ins händer på alla versioner. Testar inte spelutvecklarna spelen längre eller? Helt ofattbart att detta händer om och om igen.

Gen
Medlem

Det krävdes en ominstallation, borttagning av d3d11on12.dll och att stänga av Low Latency Mode för att få spelet att sluta stuttra. Nu fungerar det riktigt bra med full RT även om jag bara gjort några få quester än så länge. Pop-in gällande skuggor och lite DLSS3 mot HUD artefakter är väl det som är kvar just nu. Hade också problem med att moln/himmel blinkade men det verkar ha löst sig efter ominstallationen.

Skrivet av gonzo247:

Jag har mitt på gog. Behövde bara tanka ner min goty, funkade dirr 😇😇

Lät spelet uppdatera och mitt save var där utan problem (Steam)

Skrivet av gorbatjov:

Jag har bara snabbtestat som hastigast men en googling senare förklarade det så iaf. Ska göra ett nytt försök ikväll.

Som tur var räckte det att starta spelet och allt var på sin plats

Skrivet av gorbatjov:

Njae jag hade nog lite fel där. Det finns en ps5-version att ladda ner såg jag nu. Jag hade förberett dagarna innan genom att ladda ner ps4-versionen eftersom jag trodde att man bara kunde uppdatera den, vilket faktiskt gick men ändå inte. Det står version 4.0 inne i spelet men jag kan inte välja några grafikinställningar så jag får helt enkelt tanka ps5-versionen🤢.

Sitter på PC och det var som tur var inga konstigheter

Skrivet av Metroid:

För mig startar inte spelet. Blir bara svart skärm och kollar jag task manager står det bara "not responding". Kan man starta det utan nya uppdateringen?

Om du har Steam så ska det gå att köra "beta" versionen vilket är 1.32 om jag förstod det rätt. Har inte testat själv så kan inte förklara närmare.

Geeks Gaming
Skrivet av Metroid:

För mig startar inte spelet. Blir bara svart skärm och kollar jag task manager står det bara "not responding". Kan man starta det utan nya uppdateringen?

Kör du på steam kan du starta i dx11 så kör den som vanligt.
Annars brukar det hjälpa att verifiera installationen så rättar den till det som är fel

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Kör du på steam kan du starta i dx11 så kör den som vanligt.
Annars brukar det hjälpa att verifiera installationen så rättar den till det som är fel

Jag fick igång det till slut. Tyvärr är prestandan urusel så jag får vänta med att fortsätta spela.


signatur

Jätteintressant information.

12
Skriv svar