Assassin's Creed Valhalla får inga achievements på Steam - eller?

Robot
Assassin's Creed Valhalla får inga achievements på Steam - eller?

Ubisoft säger först nej, säger sedan... kanske?

#assassins-creed-valhalla, #steam


Medlem

Har sett en del negativa omdömen på Steam där det enda fokus var avsaknaden av Achievments. Ibland förstår man ärligt talat inte hur folk tänker.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Har sett en del negativa omdömen på Steam där det enda fokus var avsaknaden av Achievments. Ibland förstår man ärligt talat inte hur folk tänker.

Jag tycker achievements ökar känslan av att spela ännu roligare, för belöningen att du har klarat av och får det bekräftat.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Achievements/trophy's är sämst, tack än en gång Microsoft. "Duktig du är som spelar spelet"


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Har sett en del negativa omdömen på Steam där det enda fokus var avsaknaden av Achievments. Ibland förstår man ärligt talat inte hur folk tänker.

En del letar minsta småsak att få gnälla över.

ZF
Medlem
Skrivet av kebbe:

Har sett en del negativa omdömen på Steam där det enda fokus var avsaknaden av Achievments. Ibland förstår man ärligt talat inte hur folk tänker.

Med tanke på att det på Steam i synnerhet (men även andra plattformar) finns "spel" som enbart handlar om att generera så många achievementar som tillåts med så lite jobb som möjligt, så är det kanske inte så konstigt alls?

Kag ser dem mer som en kul tidsstämpel för när jag spelade nått, och hut bra spelet var. Finns inte på kartan att jag plågar mig genom ett spel som inte roade enbart för 100%. Men det finns säkert många som OCDar hårt över det med.

Medlem

Jag vet att alla inte gillar achievements, men det borde ändå vara standard 2022. Spelet har ju achivements på alla andra plattformar, så varför inte Steam?

Medlem

På tiden den lättjan från Ubisoft får ett slut. Men det var väl ett såntdär "de vill ha achievements, då måste de köpa på våran plattform!"-beslut från första början. Newsflash: ingen bryr sig om achievements på eran plattform.

Far Cry: Blood Dragon, Assassins Creed 2 och Beyond Good & Evil på tur tack.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Avstängd

Tycker achievements som "complete chapter 1" är riktigt onödiga. Har hellre achievements som man kan få genom något speciellt/unikt

1
Skriv svar