Skämtsam film/serie-kritiker med en rejäl skopa sarkasm

Medlem
Skämtsam film/serie-kritiker med en rejäl skopa sarkasm

Skämtsam film/serie-kritiker med en rejäl skopa sarkasm, som totalt sågar sönder Marvel, Disney, Amazon, Star Wars m m på YT "The Critial Drinker"

Rek en titt!

https://www.youtube.com/c/TheCriticalDrinker

Medlem

Oj det är verkligen inne att vara negativ nu. Märks verkligen när det kommer till kanaler som den här.

Skrollar igenom kanalen och ser mest Marvel, Rings of Power, Disney remakes och lite Star Wars. Väldigt enkla saker att göra negativa videos om för man vet att det kommer dra tittare.

Medlem
Skrivet av Thane:

Oj det är verkligen inne att vara negativ nu. Märks verkligen när det kommer till kanaler som den här.

Tja dessvärre är ju inte allt POSITIVT. Därav behövs folk som visar oss just det negativa

Medlem

Äntligen en sur snubbe på Youtube som klagar på att Hollywood är oorginellt och woke.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av DreaZ:

Tja dessvärre är ju inte allt POSITIVT. Därav behövs folk som visar oss just det negativa

Problemet jag tänker är mer när man bygger upp en kanal eller image på att vara negativ. Känns som det då blir att personen bara är negativa för att vara negativ. Annars trillar inte tittarna in och pengarna uteblir.

Medlem
Skrivet av Thane:

Problemet jag tänker är mer när man bygger upp en kanal eller image på att vara negativ. Känns som det då blir att personen bara är negativa för att vara negativ. Annars trillar inte tittarna in och pengarna uteblir.

Så kan det vara ja (vilket är med störst sannolikhet), eller så trashar han filmer och serier han helt enkelt inte tycker om. För mig spelar det ingen roll. Tyckte det var smått roligt. Givetvis är det extra kryddat... Gäller att ta det med en nypa salt och inte så allvarligt.

Kunde dock varit avsevärt kortare videos.

Geeks Gaming

Inte min kopp te då jag föredrar lite mer nyans över kritiken men kul att han underhåller iaf

Det ser ju ut att gå hem hos många

Medlem
ZF
Medlem

För mycket reaktionism ich raljerande är det allt, men han är bra på att plocka sönder plothål och trasiga Hollywood-konventioner.

Undrar hur det gick med hans egna film.

Det brukar ju sägas att recensenter oftast är misslyckande "vartenda medium som finns"-skapare, eller i resterande fall bara önskar att de var det. Så en recensent lever för sågning riskerar ett kortare men hårdare fall.

Skrivet av anon_332911:

"Nu och nu," negativiteten drar alltid mer uppmärksamhet (och i i sin följd pengar).

Universum strävar alltid efter balans, därför kattvideor.

Medlem

Personligen gillar jag Jeremy. Känns som han brukar ge befogad kritik. Och beröm för den delen. Sen har han ganska korta recensioner vilket jag också gillar. Sen är det lite kul att han kör ungefär samma koncept nu som när han började för 12 år sen.


signatur

PSN: OAKTHYR

Moderator | Testpilot
Skrivet av OAKTHYR:

Personligen gillar jag Jeremy. Känns som han brukar ge befogad kritik. Och beröm för den delen. Sen har han ganska korta recensioner vilket jag också gillar. Sen är det lite kul att han kör ungefär samma koncept nu som när han började för 12 år sen.
https://www.youtube.com/watch?v=lutYwPDTdh8

Föredrar detta också. Det som länkades i trådstarten känns mest som att man är överdrivet negativ för att få klicks, och sådant innehåll är inte intressant för mig.

Någon enstaka video i ett humoristiskt syfte är okej, men att bygga hela sin kanal på det gör det mest bara till skräp för egen del.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Quake-konnässsör

Elvis the Alien är också rätt underhållande.

Mer underhållande på folk som skiter på filmer / serier blir bättre helt enkelt. Om man gillar filmen / serien sen ändå är väl saksamma, alla behöver inte tycka om samma skit

Va tycker ni de är långa, då kan jag rekommendera MauLer, han gör rätt korta också....

Avstängd

Tycker det är bra att det finns någon som Critical Drinker som verkligen trashar moderna filmer och serier då det behövs eftersom nästan allt suger röv.

Men annars är nog Angry Joe min favorit både för spel och för nördfilmer. Lättsam och genuin.

Roger Ebert var såklart den bästa filmkritikern innan han dog.

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Tycker det är bra att det finns någon som Critical Drinker som verkligen trashar moderna filmer och serier då det behövs eftersom nästan allt suger röv.

Men annars är nog Angry Joe min favorit både för spel och för nördfilmer. Lättsam och genuin.

Roger Ebert var såklart den bästa filmkritikern innan han dog.

Jag gillar också Angry Joe!
Med glimten i ögat och överspelad ilska levererar han ändå tänkvärda fakta när han recenserar spel. En årlig höjdpunkt är när Madden NFL släpps och recenseras

Men...Jag saknar TotalBiscuit...Så mycket...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Critical Drinker brukar vara så jäkla skrikig. Orkar inte.

Medlem

Jobbig röst, palla lyssna.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Will använder ju YouTube som en framgångsrik kanal att sälja och göra reklam för sina böcker. Det mesta är med skämtsam ton. Han och ett gäng andra (Disparu, Nerdrotic m.fl), stångar sina huvuden blodiga över Hollywoods inkompetens. De har ju helt rätt. Hela filmindustrin där är ett skämt.

Betänk, efter WOKE, "RE-VOKE", då får vi se vad som händer. Jag tror vi kan uppleva en actionvåg inte helt olika 1980-talets glada dagar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

FM-guru
F.d. Sisyr

Han är duktig på narrativa analyser men det är lite för mycket negative Nancy med fokus på blockbusters (eftersom det genererar flest visningar, antar jag) för att vara en kanal jag skulle orka följa. Hans rekommendation-videor är de jag ser ibland.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Will använder ju YouTube som en framgångsrik kanal att sälja och göra reklam för sina böcker. Det mesta är med skämtsam ton. Han och ett gäng andra (Disparu, Nerdrotic m.fl), stångar sina huvuden blodiga över Hollywoods inkompetens. De har ju helt rätt. Hela filmindustrin där är ett skämt.

Betänk, efter WOKE, "RE-VOKE", då får vi se vad som händer. Jag tror vi kan uppleva en actionvåg inte helt olika 1980-talets glada dagar.

Hänger man med den där sexistiska, rasistiska och antihomo losern Nerdrotic så kanske man är av samma skrot och korn.

Cringe brukar kidsen säga.


signatur

IDKFA

Medlem

Gillar red letter media speciellt deras recensioner "half in the bag". Där har vi ett antal personer som kan något om film. Deras recensioner är ofta bättre än filmerna själva (tyvärr). De äldre svidande recensionerna på star wars när Disney tog över ligger varmt om hjärtat.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Hänger man med den där sexistiska, rasistiska och antihomo losern Nerdrotic så kanske man är av samma skrot och korn.

Cringe brukar kidsen säga.

Många anklagelser i ett och samma andetag. Jag känner till men har inte kikat på någon av dessa så du får gärna länka till innehåll som stärker dina anklagelser så jag vet att dessa kan ignoreras i framtiden.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Många anklagelser i ett och samma andetag. Jag känner till men har inte kikat på någon av dessa så du får gärna länka till innehåll som stärker dina anklagelser så jag vet att dessa kan ignoreras i framtiden.

Google is your friend


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Google is your friend

Tänkte att den som lägger fram en anklagelse kanske också kan tillhandahålla bevis eller skäl till det?

Vet inget om dessa kanaler men det fanns några andra som för många år sedan fick en massa liknande anklagelser riktade mot sig angående deras kritik av den senaste Star Wars trilogin, och när jag såg videorna fanns där inget vare sig rasistiskt eller sexistiskt. I viss mån gnälligt och omoget, men mestadels väl framförd kritik.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Google is your friend

Googlade, hittade endast anklagelser där man kallade honom rasist och sexist för att han inte gillade Rings of Power. Ganska säkert att anta att din kommentar var struntprat med andra ord.

1
Skriv svar