Supersnyggt grafikdemo inspelat på en Xbox Series X

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Remake av första Unreal (och 2?)

Nä nu får det vara nog av remakes.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Nej, det finns verkliga skillnader i SSD-hastigheterna mellan konsolerna. Vi behöver ju inte ljuga rätt upp-och-ner här för skojs skull när Digital Foundry och liknande redan förklarat skillnaderna. Jag ser fram emot hur de två konsolerna skiljer sig ifrån varandra och är glad att de inte är kopior av varandra. Jag tycker det är mer intressant med en betydligt snabbare SSD men ser ändå fram emot när Microsoft lyckas tänja på sin grafiska kapacitet bättre än Sony kan med PS5.

Nu skrev jag att det sitter en kompetent lösning i båda plattformar. Inte att de är likvärdiga.

Medlem
Skrivet av Novdid:

Nu skrev jag att det sitter en kompetent lösning i båda plattformar. Inte att de är likvärdiga.

Ah. Så du anspelade inte på att de skulle kunna skapa unika spel utan att de faktiskt har olika förmågor att producera olika spel som inte funkar lika bra på den andra.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Ah. Så du anspelade inte på att de skulle kunna skapa unika spel utan att de faktiskt har olika förmågor att producera olika spel som inte funkar lika bra på den andra.

Jag menade helt enkelt att "bottennivån" som utvecklare nu kan sikta på är enormt kraftigt förhöjd från förra generationen oavsett plattform.

Om det är möjligt att skapa upplevelser på PS5 som är "omöjliga" på andra plattformar får tiden utvisa.

Medlem
Skrivet av Novdid:

Jag menade helt enkelt att "bottennivån" som utvecklare nu kan sikta på är enormt kraftigt förhöjd från förra generationen oavsett plattform.

Om det är möjligt att skapa upplevelser på PS5 som är "omöjliga" på andra plattformar får tiden utvisa.

Man får ju hoppas det i alla fall med tanke på hur mycket pengar de lade ner på just den delen av konsolen. Att bottennivån är kraftigt höjd stämmer så klart, tycker den legat på i stort samma nivå för Xbox One och PS4 egentligen, mest att de haft olika sätt att arbeta med spelproduktionen och vart de lagt fokus. Största och egentligen mest påtagliga skillnaden var nog mellan PS3 och Xbox 360 eftersom det var då multiplayer och cross-platform blev något som verkligen blev vanligt.

I vilket fall, det låter som att vi instämmer i att det blir en spännande generation. Snackade precis med ett par polare om att det inte blir något köp förrän de uppgraderade versionerna kommer oavsett.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Nej, det finns verkliga skillnader i SSD-hastigheterna mellan konsolerna. Vi behöver ju inte ljuga rätt upp-och-ner här för skojs skull när Digital Foundry och liknande redan förklarat skillnaderna. Jag ser fram emot hur de två konsolerna skiljer sig ifrån varandra och är glad att de inte är kopior av varandra. Jag tycker det är mer intressant med en betydligt snabbare SSD men ser ändå fram emot när Microsoft lyckas tänja på sin grafiska kapacitet bättre än Sony kan med PS5.

Anledningen till att krysslådan laddar långsammare är ju att DirectStorage inte var/är aktiverat ännu dock. Kommer säkert inte vara lika snabb som Sonys, men snabb nog för att man inte ska märka någon direkt skillnad.

12
Skriv svar