Berättelsen om en remake - Se dokumentären om hur Black Mesa växte fram

Robot
Berättelsen om en remake - Se dokumentären om hur Black Mesa växte fram

16 år för att göra en Half-Life-återgivning trogen originalet. Hur gick det till?

#black-mesa, #dokumentär, #half-life, #nyhetstips


Medlem

Riktigt intressant, alltid mysigt med Noclips dokumentärer!

Medlem

Nostaaalgiiiiii

Medlem
Skribent

Påminner mig om att jag måste spela sista delen av spelet. Har inte hunnit det än.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd
Skrivet av Johan Lorentzon:

Påminner mig om att jag måste spela sista delen av spelet. Har inte hunnit det än.

Det är också den längsta delen, den är bra mycket längre än Xen originalet. Lirade själv igenom det rätt nyligen, var rätt bra!

Skribent
Skrivet av General White:

Det är också den längsta delen, den är bra mycket längre än Xen originalet. Lirade själv igenom det rätt nyligen, var rätt bra!

Ja som de går igenom i dokumentären verkar de verkligen också ha tänkt till och förbättrat. Ett fascinerande projekt, men det är nog ingen annan än Valve som hade låtit detta fortgår.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja som de går igenom i dokumentären verkar de verkligen också ha tänkt till och förbättrat. Ett fascinerande projekt, men det är nog ingen annan än Valve som hade låtit detta fortgår.

Jag blev väldigt imponerad över hur mycket tanke som låg bakom Black Mesa och speciellt Xen. Jag tyckte det var en trevlig spelupplevelse på många sätt. Som du säger du säger ett unik projekt och unikt att det fick välsignelse från Valve. Tänk om fler företag hade samma band till modscenen.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja som de går igenom i dokumentären verkar de verkligen också ha tänkt till och förbättrat. Ett fascinerande projekt, men det är nog ingen annan än Valve som hade låtit detta fortgår.

Det jag ofta tänkt på, kunde inte Valve ha gett dom en peng för det här, eller dom tjänade kanske lite på försäljningen, men ändå. De kunde ha öppnat en systerstudio som fixade till alla deras gamla spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det jag ofta tänkt på, kunde inte Valve ha gett dom en peng för det här, eller dom tjänade kanske lite på försäljningen, men ändå. De kunde ha öppnat en systerstudio som fixade till alla deras gamla spel.

I och med att de startade en spelstudio så tror jag de tjänat pengar. Men ska inte svära på det. Dock som du säger. Valve borde anställt dem för att putsa upp andra spel. Men att de ens fick en välsignelse att fortsätta är ju rätt unikt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det jag ofta tänkt på, kunde inte Valve ha gett dom en peng för det här, eller dom tjänade kanske lite på försäljningen, men ändå. De kunde ha öppnat en systerstudio som fixade till alla deras gamla spel.

Och det skulle ta 16 år per spel då eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Och det skulle ta 16 år per spel då eller?

Prova att göra ett AAA spel själv medans du har heltidsjobb och studier, det tar nog 16 år för dom flesta

Medlem
Skrivet av citric:

Prova att göra ett AAA spel själv medans du har heltidsjobb och studier, det tar nog 16 år för dom flesta

Jag antar att det är därför inte GTA6 kommit.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Fantastiskt spel. NoClip är dessutom bland det bästa på tuben.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

1
Skriv svar