Spana in alla förändringar och förbättringar som kommer med nya Cyberpunk 2077-patchen

Robot
Spana in alla förändringar och förbättringar som kommer med nya Cyberpunk 2077-patchen

1.5 har en rejält fet change log.

#change-log, #cyberpunk, #patch


Medlem

Mja vet inte direkt om "Hairdressing Mirror" är det största problemet som behövde lösas.

Hur som, kul med uppdateringar!

Medlem

Satt och hovrade över köpknappen till PC idag, men inte riktigt bestämt mig. Är det värt det nu efter alla kontroverser? Lite småbuggar stör jag mig inte så mycket på.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Satt och hovrade över köpknappen till PC idag, men inte riktigt bestämt mig. Är det värt det nu efter alla kontroverser? Lite småbuggar stör jag mig inte så mycket på.

Jag skulle säga att det är värt det för halva priset. Speciellt om du ska spela på en PC med hyfsade specs. I övrigt vill jag även slå ett slag för alla moddar som finns tillgängliga, exempelvis på Nexusmods. Ska kanske inte behövas, men det finns en hel del som ger dig en överlag bättre spelupplevelse.

Själv körde jag när spelet var hyfsat nytt, Patch 1.04 och det var trots sina buggar ett helt okej spel. Spelets AI är fortfarande ganska basic, och poliserna likaså. Men för 29€ tycker jag nog att det är helt värt det.

Hade varit trevligt med ett Demo även till PC dock.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Jag byggde en monsterdator specifikt för att kunna lira Cyberpunk på maxade inställningar, men det blev aldrig av. Har istället spelat spel som Fallout 1 och 2, Synthetik, och Pillars of Eternity. Ni vet, såna där superkrävande spel.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Mja vet inte direkt om "Hairdressing Mirror" är det största problemet som behövde lösas.

Hur som, kul med uppdateringar!

Faktiskt högt upp på min lista ändå. Känns som en så enkel sak att ha med och med tanke på hur svårt det är att förstå utseendet i editorn kontra in-game så blir det än mer irriterande. Men men, de finns ju hundratals andra fixar så känns knappast fel att äntligen lägga till.

Detta är ju första stora patchen som tar tag i flera efterfrågade funktioner så som världen och hur bilarna beter sig, alltså inte bara buggfixar. Change-loggen är lovande så hoppas det håller!

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Satt och hovrade över köpknappen till PC idag, men inte riktigt bestämt mig. Är det värt det nu efter alla kontroverser? Lite småbuggar stör jag mig inte så mycket på.

Om du gillar bra singleplayer-spel så är det värt fullpris. Inte så kontroversiellt egentligen.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Satt och hovrade över köpknappen till PC idag, men inte riktigt bestämt mig. Är det värt det nu efter alla kontroverser? Lite småbuggar stör jag mig inte så mycket på.

Xbox pass har ett 5h prova på Cyberpunk demo, vet inte om det funkar på pc med.

Spelade själv i 10 min, starka Bladerunner vibbar och UI känns igen från the Witcher 3, possitivt. Får se om man får tid att spela det, en jätte lång backlog redan.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av cybo:

Xbox pass har ett 5h prova på Cyberpunk demo, vet inte om det funkar på pc med.

Spelade själv i 10 min, starka Bladerunner vibbar och UI känns igen från the Witcher 3, possitivt. Får se om man får tid att spela det, en jätte lång backlog redan.

Gillar ju såklart Bladerunner (vem gör inte det). Inte spelat Witcher 3 kanske blir att trycka på köpknappen till helgen då.


signatur

IDKFA

Medlem

Jag spelade ut spelet när det var nytt.
Buggar fanns det gott om och de har arbetat hårt med dem har jag märkt.
Väldigt glad att de tar tag i bilkörande och den enkla grejen att kunna byta utseende. Hoppas de lägger till plastikkirurg så man kan tweaka utseendet ännu mer.

Jag har dock en fråga.
Har de förbättrat craftingen? Den var så sjukt dålig? Jag ficl visserligen fin DPS men att sitta i en timma eller två och glo på youtube medan man samtidigt craftade ett gevär åt gången var döden.
Och då nådde jag aldrig ens till bästa gearet.

Så. Har de balanserat / förbättrat crafting nått senaste året?

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Jag byggde en monsterdator specifikt för att kunna lira Cyberpunk på maxade inställningar, men det blev aldrig av. Har istället spelat spel som Fallout 1 och 2, Synthetik, och Pillars of Eternity. Ni vet, såna där superkrävande spel.

Kan rekommendera Metro Exodus Enhanced Edition om du vill maxa ett vackert spel med rt.
Otroligt bra spel. Top 3 SP spel jag spelat på PC.

Kan ju även rekommendera att du köper CP 2077. Väntade till patch 1.3 eller något innan jag köpte det. Hade kul i ca 50h sen kändes det som jag gjort allt. Men ett varningens finger, det är fortfarande inte det spel man utlovade under utvecklingsfasen.

Medlem

Tror jag väntar ett tag till, känns framrushat

Medlem

Kanske dags o fortsätta spela kommit halvägs i spelet på konsoll


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Gillar ju såklart Bladerunner (vem gör inte det). Inte spelat Witcher 3 kanske blir att trycka på köpknappen till helgen då.

finns en najs mod som gör om cyberpunk till bladerunner. finns på nexus till pc då.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Är det bara jag som tycker att det här vi ser nu, skulle
ha varit med från början. Det känns som att det är ett par patcher till innan vi har exakt det där de lovade ifrån början.

Medlem

Skulle definitivt säga att det är värt iaf 30-40 euro. Trots viss problematik är det ett bra spel om man gillar genren


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Är det bara jag som tycker att det här vi ser nu, skulle
ha varit med från början. Det känns som att det är ett par patcher till innan vi har exakt det där de lovade ifrån början.

Sanning.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Kan rekommendera Metro Exodus Enhanced Edition om du vill maxa ett vackert spel med rt.
Otroligt bra spel. Top 3 SP spel jag spelat på PC.

Kan ju även rekommendera att du köper CP 2077. Väntade till patch 1.3 eller något innan jag köpte det. Hade kul i ca 50h sen kändes det som jag gjort allt. Men ett varningens finger, det är fortfarande inte det spel man utlovade under utvecklingsfasen.

Jag äger både Exodus och Cyberpunk. Prövat Exodus maxat, flyter som olja på vatten, men den rushade pacingen fick mig att tappa suget. Har dock nyligen hört att spelet gör allt för att rusha igenom början för att komma till dom mer köttiga bitarna, så ska nog ge det ett försök till.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

1
Skriv svar