Playstation sänder årets första State of Play - nu på onsdag

Robot
Playstation sänder årets första State of Play - nu på onsdag

Gran Turismo 7 givet, tror ni vi får se något mer?

#gran-turismo-7, #playstation, #state-of-play


Medlem

Det borde ligga i Sonys (och vårt) intresse att de börjar slå på stora trumman snart.
Något behöver Sony göra för att bemöta Microsoft och bevisa för oss varför Playstation ska ha en plats i hemmen.

Medlem

En av de få framblickar som jag brukar se live!

Sänds det mitt i natten som vanligt?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Hmm.. mer gameplay och datum för nästa final fantasy kanske?


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Det borde ligga i Sonys (och vårt) intresse att de börjar slå på stora trumman snart.
Något behöver Sony göra för att bemöta Microsoft och bevisa för oss varför Playstation ska ha en plats i hemmen.

Tror Sony är coollugna, de har inget att bevisa. Plus att de lär veta vad de ska göra framöver Lite som Nintendo faktiskt.
De är nog när de börjar köpa upp EA/Ubisoft/SquareEnix man borde börja bli orolig.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Tror Sony är coollugna, de har inget att bevisa.

Lite väl lugna dock. Har inte kommit mycket intressant sedan PS5 släpptes. Börjar bli tråkigt på spelfronten nu. Men den som väntar på något gott...

Skrivet av jeppe109:

Det borde ligga i Sonys (och vårt) intresse att de börjar slå på stora trumman snart.
Något behöver Sony göra för att bemöta Microsoft och bevisa för oss varför Playstation ska ha en plats i hemmen.

Tror inte Sony behöver bekymra sej. Dom kommer säkert visa stabila spel som folk vill ha fortfarande.
Plus så skulle dom försöka visa nåt nu bara för MS köper Activsion så skulle det troligtvis inte bli nåt bra, man slänger liksom inte nåt så snabbt efter det sagts att Ms köper Activsion, då e det bara framstressat och inte Sonys stil


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Så nu kan alltså konsoler streama live-event själva också. Det var inte illa.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Lite väl lugna dock. Har inte kommit mycket intressant sedan PS5 släpptes. Börjar bli tråkigt på spelfronten nu. Men den som väntar på något gott...

I år kommer horizon , GT7 och kanske god of war från Sony egna studios. Det väl rätt så hyfsat 😍.

Medlem

Eftersom det står att det är en GT7 state of play, så kommer vi med 99.99% säkerhet inte få se något annat.

Frilansare
Skrivet av Hanzo:

En av de få framblickar som jag brukar se live!

Sänds det mitt i natten som vanligt?

Sorry fick inte med det först. 23:00 verkar det som. 2pm pacific.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Lite väl lugna dock. Har inte kommit mycket intressant sedan PS5 släpptes. Börjar bli tråkigt på spelfronten nu. Men den som väntar på något gott...

Demons souls, Returnal, Ratchet and Clank, Sackboy, Kena, Ghost of Tsushima, Death Stranding, Last of us part 2 osv senaste 1,5 åren. Dessutom en del PC portar som Horizon, God of war, Uncharted, Death Stranding. Vad har Xbox på de senaste 1,5 åren? En flygsimulator, Halo och Forza?

Horizon Forbidden West, Forspoken, Gran Turismo, Ghostwire Tokyo, God of War Ragnarök 2022. Vad har Xbox på G 2022? Starfield, Redfall, Hellblade? Inget som direkt skadar Sony.

Microsoft har köpt upp många stora studios men de tar ju en jävla tid innan de kommer spel ifrån dem så Sony kan nog jobba på lugnt.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Tror inte Sony behöver bekymra sej. Dom kommer säkert visa stabila spel som folk vill ha fortfarande.
Plus så skulle dom försöka visa nåt nu bara för MS köper Activsion så skulle det troligtvis inte bli nåt bra, man slänger liksom inte nåt så snabbt efter det sagts att Ms köper Activsion, då e det bara framstressat och inte Sonys stil

Tror Sony har väldigt mycket kommande dem inte kommit ut med än.
Om det beror på att det inte är redo att visas än eller ej låter jag vara osagt men ska man gå efter rykten skulle Sony kunna komma med en bomb som skulle få oss att bli betydligt mer intresserade än vad vi är nu.

Medlem

Alla som suktar efter Sonys nästa överraskning lär få vänta till GT7 är släppt.

Tror inte dom går ut med något stort försen efter det.

Inom loppet på 1 månad kommer vi ha Sifu, Dying light 2, Horizon, Elden ring och GT7 att spela.
Finns nog något för dom flesta där.

Medlem

Om dom nu ska visa mycket GT7 så hoppas dom annonserar att spelet även kommer ha ett VR läge som teasats tidigare. Stor 👎till Forza för att klanta bort sig där.

Sonys edge mot Xbox denna generation kommer vara egen VR hårdvara och spel för den.
Både egna VR spel och "plattskärmsspel" med "VR-lägen" nått som ska få ännu fler sugna på att köpa headsetet.
Sony har fattat det Meta fattar och Valve tappat och MS aldrig fattat 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Alla som suktar efter Sonys nästa överraskning lär få vänta till GT7 är släppt.

Tror inte dom går ut med något stort försen efter det.

Inom loppet på 1 månad kommer vi ha Sifu, Dying light 2, Horizon, Elden ring och GT7 att spela.
Finns nog något för dom flesta där.

Ja jäklar vilken månad! Gött att spela Horizon, Elden Ring och Kirby 3d så snart.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Lite väl lugna dock. Har inte kommit mycket intressant sedan PS5 släpptes. Börjar bli tråkigt på spelfronten nu. Men den som väntar på något gott...

Jag förstår att GT är huvudnumret, men jag hoppas också att de visar upp mer PS VR2-grejer.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag förstår att GT är huvudnumret, men jag hoppas också att de visar upp mer PS VR2-grejer.

Det får nog en egen state of play eller egen del i en större show.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag förstår att GT är huvudnumret, men jag hoppas också att de visar upp mer PS VR2-grejer.

Hoppas också på mer PSVR 2

Medlem
Skrivet av lasselason:

Ja jäklar vilken månad! Gött att spela Horizon, Elden Ring och Kirby 3d så snart.

Horizon iaf för min del.
Elden ring inhandlas men får vänta tills jag är klar med Horizon.

Medlem

Jag är sugen på spelet men kommer inte köpa det innan jag har en bra ratt.

Skrivet av jeppe109:

Det borde ligga i Sonys (och vårt) intresse att de börjar slå på stora trumman snart.
Något behöver Sony göra för att bemöta Microsoft och bevisa för oss varför Playstation ska ha en plats i hemmen.

Jag tror det blir bättre om dom väntar tills dom faktiskt har något att visa upp. Jag menar kommer du ihåg förra året när Sony hade sin stream och avslöjade en remake på KotOR & Spiderman 2 & Wolverine & God of War Ragnarök? På samma kväll?! Galningar!!
Jag var orimligt exalterad efter det


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Horizon iaf för min del.
Elden ring inhandlas men får vänta tills jag är klar med Horizon.

Ja det är nog en bra idé.

Medlem

Extremt osannolikt men åh vad jag önskar att de överraskar oss med Playstation Vita 2!

One
Medlem

Ett remake på Bloodborne hade gjort så jag lägger ner planen på att bli xboxxare kvickt

Medlem
Skrivet av Deekar:

Demons souls, Returnal, Ratchet and Clank, Sackboy, Kena, Ghost of Tsushima, Death Stranding, Last of us part 2 osv senaste 1,5 åren. Dessutom en del PC portar som Horizon, God of war, Uncharted, Death Stranding. Vad har Xbox på de senaste 1,5 åren? En flygsimulator, Halo och Forza?

Horizon Forbidden West, Forspoken, Gran Turismo, Ghostwire Tokyo, God of War Ragnarök 2022. Vad har Xbox på G 2022? Starfield, Redfall, Hellblade? Inget som direkt skadar Sony.

Microsoft har köpt upp många stora studios men de tar ju en jävla tid innan de kommer spel ifrån dem så Sony kan nog jobba på lugnt.

Hellblade 2 lär inte komma i år och jag är lite tveksam till att God of War heller hinner ut.

MS har väl Starfield och Stalker, både är troliga, men inte 100% att de hinner ut i år.

Förutom att GP är en bra tjänst så ser det fortfarande seg ut på xbox spelfront, tror att Sony kommer fortsätta dominera Metacritic i år.
Från och med nästa år blir det nog betydligt mer jämnt, skulle jag tro.

Varför ens ha en state of play ifall det bara handlar om GT? Borde de inte heta något annat då?
Hoppas också på PSVR2 och GT är ju ett väldigt bra spel att showcase:a detta på.
Det fanns ju även vissa indikationer att GTA5 trailern i höstas innehöll PSVR2 gameplay.

Medlem
Skrivet av One:

Ett remake på Bloodborne hade gjort så jag lägger ner planen på att bli xboxxare kvickt

Blir det pc släpp så kommer det bli en ps5 version av Bloodborne.

Ryktas att Bluepoint har några som fixar med det samt annat team jobbar på Bloodborne 2.
Dock tas med nypa salt.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Hellblade 2 lär inte komma i år och jag är lite tveksam till att God of War heller hinner ut.

MS har väl Starfield och Stalker, både är troliga, men inte 100% att de hinner ut i år.

Förutom att GP är en bra tjänst så ser det fortfarande seg ut på xbox spelfront, tror att Sony kommer fortsätta dominera Metacritic i år.
Från och med nästa år blir det nog betydligt mer jämnt, skulle jag tro.

Varför ens ha en state of play ifall det bara handlar om GT? Borde de inte heta något annat då?
Hoppas också på PSVR2 och GT är ju ett väldigt bra spel att showcase:a detta på.
Det fanns ju även vissa indikationer att GTA5 trailern i höstas innehöll PSVR2 gameplay.

Dom har haft state of play för enskilda titlar förut. Så inget ovanligt med detta.

Medlem
Skrivet av Mathmage:

Extremt osannolikt men åh vad jag önskar att de överraskar oss med Playstation Vita 2!

Viva la Vita!

Medlem
Skrivet av Deekar:

Demons souls, Returnal, Ratchet and Clank, Sackboy, Kena, Ghost of Tsushima, Death Stranding, Last of us part 2 osv senaste 1,5 åren. Dessutom en del PC portar som Horizon, God of war, Uncharted, Death Stranding. Vad har Xbox på de senaste 1,5 åren? En flygsimulator, Halo och Forza?

Nu pratar om Playstation här, inte PC. Bara för att förtydliga.

Av alla spelen du nämnde så släpptes alla de som jag markerat i fetstil före PS5 kom. Endast Ratchet and Clank har PS5 exclusive och med ny fin grafik. Ja ok, jag överdrev lite väl men tycker det har varit lite snålt ändå sen nya generationens konsoler kom ut. Men hoppas det blir ändring på det detta året!

Kena är f.ö. på min önskelista också, men väntar på ett bra erbjudande.

Medlem

Hoppas ju de åtminstone visar något annat, inte jätteintresserad av GT7 personligen.
Jag hade gärna sett ett helt State of Play tillängnat enbart kommande indietitlar, det hade varit fett.

12
Skriv svar