Den stora Lost Ark-tråden

Medlem
Skrivet av gregari:

Påminner om FF 14 och New World releaserna.
Vad jag förstått det som så är inte problemet att man vill öppna fler servrar, snarare att det inte finns några att tillgå.

Amazon borde dock ha några över nu sedan New World😅

Sen varför kosta på sig massa serverkapacitet när halva befolkningen är borta om någon månad.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Sen varför kosta på sig massa serverkapacitet när halva befolkningen är borta om någon månad.

Därför att de måste tillgodose behovet av de som vill spela nu, och dra in pengar från de som är villiga betala i cashshop. Att planera för reducerad kapacitet framöver ska förstås finnas i deras roadmap. Men det som gäller nu är att se till att alla kommer in med små köer. Det går inte ha spelare köa 6 timmar.

FM-guru
F.d. Sisyr

Never mind köer, är ju omöjligt att ens starta spelet och ställa sig i kö. "För tung trafik" och så stängs spelet ner. Varit så varenda gång jag testat idag.

Medlem

Jag förstår att det kan vara en ogillad åsik i en tråd som denna,men... Vad är hypen med detta spelet?
Grafiskt föråldrat, linjära kartor. Är en stor fan av d2; spelade så många timmar när det begav sig. Pga detta tänkte jag detta kanske kunde vara något, då det är ett av de mest hypade spelen jag haft runt mig.

Nu kommer man inte in på någon av servrarna utan att stå i våldsam kö. Sedan råkar man ligga på olika "phases" när man väl var inne i spelet, så hittade inte dem man teamade ihop med. När man sedan var tillsammans så var det helt plötsligt segment man inte spelade tillsammans med varandra. "Combat level 12" är vad jag kommit till och ärligt talat: Vad är det som lockar så många människor till detta spel? (kompis på steam jag inte spelat något med på två år tog kontakt, när han såg mig testa spelet; "jag vet ifan asså, så jävla skoj är det inte". Det summerade faktiskt hela upplevelsen.)

Gen
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Never mind köer, är ju omöjligt att ens starta spelet och ställa sig i kö. "För tung trafik" och så stängs spelet ner. Varit så varenda gång jag testat idag.

Funkade fint i morse (runt 11) för mig på Procyon iaf. Noll i kö som det har varit sedan head-start. Igår eftermiddag stod jag i kö i 40min men kom iaf in. Hela eftermiddagen och kvällen jag till och från försökt komma in utan att lyckas alls.

Surt när man verkligen har lust att lira spelet.

Medlem

Lyckats hålla mig inloggad större delen av dagen... Det är ingen här som spelar på Inanna och kan rekommendera någon kul guild?

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Jag förstår att det kan vara en ogillad åsik i en tråd som denna,men... Vad är hypen med detta spelet?
Grafiskt föråldrat, linjära kartor. Är en stor fan av d2; spelade så många timmar när det begav sig. Pga detta tänkte jag detta kanske kunde vara något, då det är ett av de mest hypade spelen jag haft runt mig.

Nu kommer man inte in på någon av servrarna utan att stå i våldsam kö. Sedan råkar man ligga på olika "phases" när man väl var inne i spelet, så hittade inte dem man teamade ihop med. När man sedan var tillsammans så var det helt plötsligt segment man inte spelade tillsammans med varandra. "Combat level 12" är vad jag kommit till och ärligt talat: Vad är det som lockar så många människor till detta spel? (kompis på steam jag inte spelat något med på två år tog kontakt, när han såg mig testa spelet; "jag vet ifan asså, så jävla skoj är det inte". Det summerade faktiskt hela upplevelsen.)

Äh, jag tycker det är intressant att prata om.

Rent allmänt verkar det som att spelvärden är rejält sugna på ett nytt MMO, det märktes redan när New World launchade då det nästan hade en miljon samtida spelare.
Men sen är det vad jag vet, det första "riktiga" MMORPGt som är isometriskt, det kombinerat med att spelet leker med kameravinklar gör att det ser väldigt unikt ut, för att vara ett MMORPG.
Det innehåller dungeons och raids vilket många gillar och raiderna verkar vara riktigt komplexa som kräver taktik.
Sen så är det gratis och är framgångsrikt i Asien sedan länge, så det finns väl inte så mycket att förlora genom att testa det.

EDIT: Kom såklart på på en gång när jag postade att Albion Online och RSOS ju är isometriska.. Oh well

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Gen:

Funkade fint i morse (runt 11) för mig på Procyon iaf. Noll i kö som det har varit sedan head-start. Igår eftermiddag stod jag i kö i 40min men kom iaf in. Hela eftermiddagen och kvällen jag till och från försökt komma in utan att lyckas alls.

Surt när man verkligen har lust att lira spelet.

Jag kom faktiskt in nu bara för att jag "klagade" lite. Eller ja, lyckades starta spelet alltså. Nu sitter jag i kö istället, vilket man såklart får räkna med.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Jag förstår att det kan vara en ogillad åsik i en tråd som denna,men... Vad är hypen med detta spelet?
Grafiskt föråldrat, linjära kartor. Är en stor fan av d2; spelade så många timmar när det begav sig. Pga detta tänkte jag detta kanske kunde vara något, då det är ett av de mest hypade spelen jag haft runt mig.

Nu kommer man inte in på någon av servrarna utan att stå i våldsam kö. Sedan råkar man ligga på olika "phases" när man väl var inne i spelet, så hittade inte dem man teamade ihop med. När man sedan var tillsammans så var det helt plötsligt segment man inte spelade tillsammans med varandra. "Combat level 12" är vad jag kommit till och ärligt talat: Vad är det som lockar så många människor till detta spel? (kompis på steam jag inte spelat något med på två år tog kontakt, när han såg mig testa spelet; "jag vet ifan asså, så jävla skoj är det inte". Det summerade faktiskt hela upplevelsen.)

Jag tycker att grafiken är rätt så bra faktiskt. Långt ifrån tokbra men 3.3/5. Det duger så att säga.

Medlem

Tänker på alla som kört sina kristaller. Och som brinner inne just nu.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Jag förstår att det kan vara en ogillad åsik i en tråd som denna,men... Vad är hypen med detta spelet?
Grafiskt föråldrat, linjära kartor. Är en stor fan av d2; spelade så många timmar när det begav sig. Pga detta tänkte jag detta kanske kunde vara något, då det är ett av de mest hypade spelen jag haft runt mig.

Nu kommer man inte in på någon av servrarna utan att stå i våldsam kö. Sedan råkar man ligga på olika "phases" när man väl var inne i spelet, så hittade inte dem man teamade ihop med. När man sedan var tillsammans så var det helt plötsligt segment man inte spelade tillsammans med varandra. "Combat level 12" är vad jag kommit till och ärligt talat: Vad är det som lockar så många människor till detta spel? (kompis på steam jag inte spelat något med på två år tog kontakt, när han såg mig testa spelet; "jag vet ifan asså, så jävla skoj är det inte". Det summerade faktiskt hela upplevelsen.)

ARPG + MMO= det bästa från två genrer. Detta är allt jag någonsin önskat mig spelmekaniskt. (Hoppas det inte kommer va för mkt f2p-piss bara.) Ett Diablo fast MMO och som ska va riktigt bra endgame. Snabbt är det med! Kul för folk som vill rusha!
Blir Diablo 4 ett MMO med bra endgame så kommer jag dö lycklig.
Grafiskt sett tycker jag det ser riktigt bra ut när man väl spelar. Där emot kunde cutscenes va finare. Sen gillar jag inte genderlock, men det är nog det ända negativa hittils förutom dessa jävla köer😂

Gen
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Jag kom faktiskt in nu bara för att jag "klagade" lite. Eller ja, lyckades starta spelet alltså. Nu sitter jag i kö istället, vilket man såklart får räkna med.

Märkte också att det gick att ansluta till servern för två timmar sedan, dock med lång kö. Tänkte testa en sista gång innan det blir sängen och även nu vid den här tiden är det kö. Lär inte röra min kristall till dess att köproblemet är löst.

Medlem

Info från Amazon Games angående Lost Ark europeiska servrar. De ska lägga till en ny europeisk region, det är lite oklart vad syftet är med en ny region. Lite väl sent att poppa upp med en "South Europe and Africa" eller liknande.
https://www.playlostark.com/en-us/news/articles/european-regi...

Medlem
Skrivet av Fulci:

Info från Amazon Games angående Lost Ark europeiska servrar. De ska lägga till en ny europeisk region, det är lite oklart vad syftet är med en ny region. Lite väl sent att poppa upp med en "South Europe and Africa" eller liknande.
https://www.playlostark.com/en-us/news/articles/european-regi...

Heroes of Arkesia,

We’re blown away by the number of players that have joined us in Lost Ark since our launch on Friday. Arkesia is filled to the brim with eager players, so we’re working as quickly as possible to set up an entirely new region of servers in Europe. Due to the game’s architecture this is the only way to accommodate more players in Europe so it’s a joint effort between Amazon Games and Smilegate RPG. Rest assured we are working 24/7 until it’s live.

While we understand lengthy queue times may persist, we will need time to ensure everything is set up to be in top shape to help accommodate all players to get in game. We’ll share an update on exact timings as soon as possible.

Please note that this will be a distinct new region (separated from Central Europe) without cross-region play availability. This also means that region-wide features, such as your Royal Crystal and Silver balances from Central Europe will not be accessible in the new European region. The new region will be ideal for players who have not yet created their character or haven't otherwise committed to stay on their existing server. If you plan to restart in the new region, you may wish to hold off on claiming any "per Account" items, such as the additional Founder’s Pack Redemption, until you have created a character and are able to redeem in the new region.

To thank everyone, we also want to announce a launch celebration gift that Smilegate RPG and Amazon Games are granting to all players. The gift includes these items (all non-tradeable):

Vehicle Selection Chest (choice of either mount)
Terpeion
Terpeion of the Shadow
Midsummer Night’s Dream Instrument Skin Selection Chest
Healing Battle Item Chest x10
Offensive Battle Item Chest x10
Legendary Rapport Selection Chest x3
Weekly Trade potions Pack x3
Phoenix Plume x20

We will make the gift available after the new region is up and running. Anyone who enters Arkesia from the time the gift is available through March 1st at 11:59pm PT (March 2nd at 8.59am CET) is eligible to receive it.

Thank you for your support and patience as we work to get everyone to their new home in Arkesia.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Jag förstår att det kan vara en ogillad åsik i en tråd som denna,men... Vad är hypen med detta spelet?
Grafiskt föråldrat, linjära kartor. Är en stor fan av d2; spelade så många timmar när det begav sig. Pga detta tänkte jag detta kanske kunde vara något, då det är ett av de mest hypade spelen jag haft runt mig.

Nu kommer man inte in på någon av servrarna utan att stå i våldsam kö. Sedan råkar man ligga på olika "phases" när man väl var inne i spelet, så hittade inte dem man teamade ihop med. När man sedan var tillsammans så var det helt plötsligt segment man inte spelade tillsammans med varandra. "Combat level 12" är vad jag kommit till och ärligt talat: Vad är det som lockar så många människor till detta spel? (kompis på steam jag inte spelat något med på två år tog kontakt, när han såg mig testa spelet; "jag vet ifan asså, så jävla skoj är det inte". Det summerade faktiskt hela upplevelsen.)

Folk vill ha ett ny bra MMO. Men det kommer vi nog aldrig få. MMO genren är död.
De flesta kommer sluta om någon månad när de inser att detta inte är vad de vill ha.
Precis som alla andra MMOs som släppts senaste åren.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Jag förstår att det kan vara en ogillad åsik i en tråd som denna,men... Vad är hypen med detta spelet?
Grafiskt föråldrat, linjära kartor. Är en stor fan av d2; spelade så många timmar när det begav sig. Pga detta tänkte jag detta kanske kunde vara något, då det är ett av de mest hypade spelen jag haft runt mig.

Nu kommer man inte in på någon av servrarna utan att stå i våldsam kö. Sedan råkar man ligga på olika "phases" när man väl var inne i spelet, så hittade inte dem man teamade ihop med. När man sedan var tillsammans så var det helt plötsligt segment man inte spelade tillsammans med varandra. "Combat level 12" är vad jag kommit till och ärligt talat: Vad är det som lockar så många människor till detta spel? (kompis på steam jag inte spelat något med på två år tog kontakt, när han såg mig testa spelet; "jag vet ifan asså, så jävla skoj är det inte". Det summerade faktiskt hela upplevelsen.)

Grafisk föråldrad kan jag inte hålla med om alls. Är ett av de bästa mmo grafiken jag har sett tillsammans med BDO och New World
Vilka mmo har du spelat som du tycker har bättre grafik?

Det är ett väldigt stort spel med otroligt mycket att göra vilket är kul i ett mmo. Combaten är det bästa action combat tillsammans med BDO och inget annat mmo klår det. Rörelsen, animationen och skillsen känns riktigt bra

Sen är det upp till en vad man gillar. Verkar inte som du gillar denna spelstilen.

WoW är många som spelar och älskar men för mig är det inte roligt. Alla kan inte gilla allt hur populärt det än är

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Folk vill ha ett ny bra MMO. Men det kommer vi nog aldrig få. MMO genren är död.
De flesta kommer sluta om någon månad när de inser att detta inte är vad de vill ha.
Precis som alla andra MMOs som släppts senaste åren.

Jag är nästan beredd att hålla med dig. Jag försöker komma in på nytt MMO, för det är skoj att spela med folk. Dock fallerar det så fort. Har precis stängt ner wow sub, för drogs tillbaka till classic. Men är ju VÄLDIGT mycket nostalgi. Det är dock över sedan ett tag och TBC har inte lockat mig så mycket.. får nog rensa paletten med lite singleplayer, så får vi se om LA kan ge mig något när man inte behöver sitta i kö med 10k före...

Medlem

Har redan blockat 100 spelare, och kan av någon konstig anledning inte blocka fler, vilket innebär att jag inte kan komma undan guldsäljarnas spam såvida jag inte lämnar Area-chatten. Vill verkligen inte behöva lämna chatten..


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Dex
Medlem

Tänkte hoppa in i spelet redan nu och hålla mig inne så jag kunde spela när jag har jobbat klart vid 15:30.

Tji fick jag då det redan nu är kö. Fick kö plats 8700 redan klockan 14:00 på en vardag. Det trodde jag inte!

Kör på Thirain om någon undrar

Medlem

Nu klockan 14:25 ser det ut så här.

Skrivet av Baronova:

https://i.imgur.com/6DiTP27.png

Har redan blockat 100 spelare, och kan av någon konstig anledning inte blocka fler, vilket innebär att jag inte kan komma undan guldsäljarnas spam såvida jag inte lämnar Area-chatten. Vill verkligen inte behöva lämna chatten..

Huh. Aldrig sett. Vilken server?

Medlem
Skrivet av Loxus:

Nu klockan 14:25 ser det ut så här.
https://i.imgur.com/D1h6Sty.png

Huh. Aldrig sett. Vilken server?

Kadan


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Bah, bara för det såg jag det idag för första gången

Medlem

Kanske redan har skrivits i tråden men orkar inte läsa allt

Någon som har en trevlig Guild man kan joina? Vilken server?
Kommer bara lira casual...

Medlem

What?! Slapp köa

Medlem

15k kö på tihrain nu. Får se hur länge folk orkar hålla på, några kompisar orkar redan inte hålla på med köerna
Förstår dom , men jag mig inte så lätt

Medlem
Skrivet av Dex:

Tänkte hoppa in i spelet redan nu och hålla mig inne så jag kunde spela när jag har jobbat klart vid 15:30.

Tji fick jag då det redan nu är kö. Fick kö plats 8700 redan klockan 14:00 på en vardag. Det trodde jag inte!

Kör på Thirain om någon undrar

Phew, varit inne sedan i morse. Täntke umgås med barnen nu, men vill ju spela mer ikväll, men det betyder ju att det är kört.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Phew, varit inne sedan i morse. Täntke umgås med barnen nu, men vill ju spela mer ikväll, men det betyder ju att det är kört.

Jag kan inte ens ställa mig i kö..


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Baronova:

Jag kan inte ens ställa mig i kö..

Nej, det gick inte för mig heller. Får nog vänta tills tidigt på lördag morgon

Medlem

Samma här, det är så belastat nu att det inte går att köa.

Min gissning med den helt nya EU regionen som är på gång snart är att det avlastar mer än vad fler servrar i befintliga EU gör. Det är en hel del saker som är delade över hela regionen. Om de skulle lägga på mer servrar i befintliga ökar det belastningen på tungt belastade servrar som ZInnervale även fast det inte är samma server.

Medlem
Skrivet av Dex:

Tänkte hoppa in i spelet redan nu och hålla mig inne så jag kunde spela när jag har jobbat klart vid 15:30.

Tji fick jag då det redan nu är kö. Fick kö plats 8700 redan klockan 14:00 på en vardag. Det trodde jag inte!

Kör på Thirain om någon undrar

Fick 13000 klockan 15:15. .
Sen låste det sig vid 18 tiden på runt 4000 så upp till 14000 nu. .
Kör också på Thirain.

Skriv svar