Miyazaki: Demon's Souls-remaken satte press på Elden Rings grafikteam

Robot
Miyazaki: Demon's Souls-remaken satte press på Elden Rings grafikteam

"Grafiken har aldrig varit en topprioritet för oss."

#Demons-souls, #Elden-ring, #Fromsoftware


Medlem

Tycker det är bra att prioritera saker som gameplay, värld och story före grafik.

Spelar just nu DeathLoop. Kul spel men ingenting har fysik. Allt är så platt. Ingenting i världen ändras när man kastar en granat t.ex trist.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Har han inte spelat sina egna spel? Inte konstigt dom är så svåra då. Som en blind tavel målare

Medlem

En ärlig och känslofylld man driven av en vision, med ett japanskt matter-of-fact-sätt att framföra information. Härlig galjonsfigur!

Medlem

Kan tänka mig att det är svårprioriterat när spelet även släpps till den gamla generationen. Det blir garanterat ganska mycket extrajobb om man ska maxa grafik till den nya och samtidigt stödja den gamla. Så saker som är enkelt att bara slå på till nya generationen prioriteras säkert men att skapa högdetaljerade modeller och miljöer för något som bara en del av spelarna kan uppleva förstår jag att de prioriterar ner.

Ska bli riktigt intressant att se vad deras första next-gen-only spel blir och hur det kommer se ut.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Kan tänka mig att det är svårprioriterat när spelet även släpps till den gamla generationen. Det blir garanterat ganska mycket extrajobb om man ska maxa grafik till den nya och samtidigt stödja den gamla. Så saker som är enkelt att bara slå på till nya generationen prioriteras säkert men att skapa högdetaljerade modeller och miljöer för något som bara en del av spelarna kan uppleva förstår jag att de prioriterar ner.

Ska bli riktigt intressant att se vad deras första next-gen-only spel blir och hur det kommer se ut.

Ja, det är otroligt felprioriterat imo det här med "cross gen". Att det ska vara samma spel till även gamla generationens konsoler.
Men det är väll så idag, utvecklingskostnaderna har dragit iväg så pass så även dom största kan inte koncentrera sig på det senaste utan måste göra 2 versioner samtidigt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Inte så konstigt att de inte kan tävla med ett PS5-exklusivt spel, men de borde mer bekymra sig över att det, enligt mig och många andra, knappt ens är "on par" med Dark Souls 3 grafikmässigt. Nåja det brukar bli bra ändå.

NuZ
Testpilot

Vem bryr sig om grafik egentligen? Det är ju inte det som gör ett bra spel. Finns inget som slår Hyper Light Drifter ändå grafikmässigt och kommande The Last Night. Men ja, DS remaken är snyggt upphottad från originalet som jag spenderat tusentals timmar i. Sjukt bra spel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Inte så konstigt att de inte kan tävla med ett PS5-exklusivt spel, men de borde mer bekymra sig över att det enligt mig och många andra knappt ens är "on par" med Dark Souls 3 grafikmässigt. Nåja det brukar bli bra ändå.

Det är ju lätt ta till crossgen som en ursäkt åt dem, och visst är det sant att det håller tillbaka men Souls-titlarna har sällan imponerat på den fronten. I ärlighetens namn har alla Froms titlar varit väldigt subpar jämfört med spel som kommit samma år sedan det första släpptes.

De känns väldigt fast i en föråldrad motor som de inte lyckas/vill/prioriterar/kan/får göra grova motorändringar med.

Medlem
Skrivet av heady89:

Det är ju lätt ta till crossgen som en ursäkt åt dem, och visst är det sant att det håller tillbaka men Souls-titlarna har sällan imponerat på den fronten. I ärlighetens namn har alla Froms titlar varit väldigt subpar jämfört med spel som kommit samma år sedan det första släpptes.

De känns väldigt fast i en föråldrad motor som de inte lyckas/vill/prioriterar/kan/får göra grova motorändringar med.

Nej lite så är det nog. Ok att grafiken inte är det viktigaste i deras spel, men liiiiite steg framåt vill man ju ändå se. Bloodborne ser fortfarande bäst ut utav deras spel och det är 8 år gammalt.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

En ärlig och känslofylld man driven av en vision, med ett japanskt matter-of-fact-sätt att framföra information. Härlig galjonsfigur!

Exakt så. Kan förstå honom också, på sätt och vis. Hans visioner av spelen blir ju aldrig helt uppfyllda i praktiken, det är en omöjlighet. Att återbesöka spelen efter release leder troligtvis bara till vemod och kanske irritation över vad som aldrig blev riktigt som han hade tänkt sig. Trots att det blev bra ändå, om än annorlunda.

Medlem

Design och estitik förknippar jag med FromSoftware snarare än state of the art grafik. Så jag är inte förvånad. Förväntar mig dock att Elden Ring ska se åtminstone lite bättre ut än DS3.

Medlem

Kanske inte är en prioritet med grafik, men man kan ju åtminstone ta spelen in i samma årtionde!

Medlem

Visst spelar jag gärna spel som är fullpoängare inom alla områden, men det finns för många spel där ute där utvecklare lagt all fokus på grafik och försakat annat.
Hellre ett sjukt roligt fult spel än ett tråkigt vackert


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Ja det har varit känt sedan länge att dom inte prioriterar teknisk-grafik vilket dom inte heller har behövt för att göra mästerverk till spel. Det estetiska har alltid vägt upp för dom där teknikaliteter har varit svagare.

Gameplay-trailern jag sett och en liten kort snutt från nätverkstestet gör mig inte oroad alls över det grafiska, jag tycker det är i paritet med Dark Souls 3/Sekiro, minst sagt. Eller, jag skulle nog säga att det är vassare på vissa tekniska punkter helt klart.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Issue:

Visst spelar jag gärna spel som är fullpoängare inom alla områden, men det finns för många spel där ute där utvecklare lagt all fokus på grafik och försakat annat.
Hellre ett sjukt roligt fult spel än ett tråkigt vackert

Som DeathLoop. Tråkigt snyggt spel.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Har han inte spelat sina egna spel? Inte konstigt dom är så svåra då. Som en blind tavel målare

Dont get high on your own supply.

Intressant kommentar. Trots att han är blind så har han och sitt team lyckats skapa flera stabila spel som sålt bra och som betraktas av många som moderna klassiker, trots att de är väldigt svåra.

Medlem

Hittade denna jämförelsevideon med dark souls 3. Intressant hur mycket animationer som faktiskt är exakt samma som i dark souls 3 (nej, jag säger inte att det spelar jätteroll, mest intressant hur mycket som faktiskt är oförändrat):

Medlem
Skrivet av employed:

Dont get high on your own supply.

Intressant kommentar. Trots att han är blind så har han och sitt team lyckats skapa flera stabila spel som sålt bra och som betraktas av många som moderna klassiker, trots att de är väldigt svåra.

Ja mycket intressant det där. Påminner om den döve kompositören som gjorde musiken till Resident Evil, som skaffade sig en "ghost writer" eller hur var det nu..

1
Skriv svar