Juligt kvällssnack! Vad ska du spela under julen?

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Halo, Halo och om jag får lite tid över så blir det nog Halo också.

Samma här, tar ikapp single player-kampanjerna, snart klar med fyran. Ser fram emot Infinite, men är så otroligt osugen på multiplayern pga det giriga f2p-upplägget, in game store'n verkar slå rekord i girighet för ett AAA-spel. Hur upplever du det själv @Mortaigne?

Medlem

Backloggen är sprängfylld så här finns det att ta av minst sagt, det mesta lutar dock åt att jag i mellandagarna drar igång The Last of Us Part 2. Har avvaktat med det ett tag nu, men julhelgen känns perfekt att bara dyka in i den där världen igen.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av kabukishaman:

Samma här, tar ikapp single player-kampanjerna, snart klar med fyran. Ser fram emot Infinite, men är så otroligt osugen på multiplayern pga det giriga f2p-upplägget, in game store'n verkar slå rekord i girighet för ett AAA-spel. Hur upplever du det själv @Mortaigne?

Hittills har ingen tvingat mig att köpa någonting faktiskt.

Det är ett F2P-spel och jag tror inte att MTX skiljer sig från andra dylika sådan som Apex, Fortnite, Warzone etc. på den punkten? I övrigt låser jag upp grejer helt gratis i basic battlepasset, fått lite via GPU perks (nya grejer varje månad) och låst upp en hel del kosmetiskt stuff via kampanjen.

Det är kosmetiskt bjäfs liksom. MP gameplay är tight som attans, kul och de lägger till och förbättrar saker hela tiden. Känns viktigast på något sätt.


signatur

Jump in.

Medlem

Har nyss påbörjat Metro Exodus så det lär bli det framöver. Räcker säkert året ut med tilläggen och så.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Eve Online, Phoneix Point och Shin Megami Tensei 5 blir troligen det som poppas här. Möjligtvis Pathfinder Wrath of the Righteous om andan faller på. Är också sugen på ännu en runda RimWorld.

Medlem

Har tokfastnat för Shadow Tactics: Blade of the Shogun som jag köpte för 40 spänn på en tillfällig Steam-rea förra veckan. Lirar jag klart det så blir det Desperados III av samma skapare. Förjävla trevlig känsla när man upptäckt en ny genre.

Medlem

Förhoppningen är att set blir nån form av spela under julen.
After the fall - "left 4 dead i VR" går hetast just nu.
Sen blir det kanske lite Farm sim 22 och lite bilkörning i Beamng.Drive


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har snackat lite med tomten, han tänkte komma med Mario Party Superstars, två stolar anpassade för spel till barn, samt två extrakontroller till Nintendo. Jag misstänker att det blir en del "Mario time" med familjen. Ska också ge mig på "Marsupilami - Hoobadventure" :D.

Medlem

Blue Reflection och Guardians of the galaxy är vad som står på menyn för mig just nu, sen lär det bli lite NHL 22 också.

Medlem

Ratchet and clank rift apart har väntat på att sätta tänderna i det

Medlem

Tänkte ge Zelda Breath of the Wild en chans till! Sen blir det nog lite Mario Party Superstars också!

Medlem

Blir arbetslös till jul, och börjar plugga i februari, så har ganska lång tid på mig att göra lite vad jag vill. Lutar åt Halo Infinite och GTFO, men sen vet jag inte. Kanske spelar igenom Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty för tjugoelfte gången.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Grabbarna får en Switch i år med Mario Kart 8 så det blir förmodligen en hel del av den varan. Det får nog även bli Mario Odyssey som verkar suveränt. Andra förslag som funkar för hela familjen till Switchen?

Medlem

FF7RE på PC! Eller ja, några få dagar innan vi färdas norrut till familj. Där blir det främst brädspel, och hjälpa ungarna att spela på min Quest2. Kanske klämmer vi vuxna in ett parti keep talking and nobody explodes eller två med.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hittills har ingen tvingat mig att köpa någonting faktiskt.

Det är ett F2P-spel och jag tror inte att MTX skiljer sig från andra dylika sådan som Apex, Fortnite, Warzone etc. på den punkten? I övrigt låser jag upp grejer helt gratis i basic battlepasset, fått lite via GPU perks (nya grejer varje månad) och låst upp en hel del kosmetiskt stuff via kampanjen.

Det är kosmetiskt bjäfs liksom. MP gameplay är tight som attans, kul och de lägger till och förbättrar saker hela tiden. Känns viktigast på något sätt.

Haha nae det är aldrig någon som tvingar någon till något

Min uppfattning är att man tagit betalmodellen ett steg längre än motsvarande kompisar i f2p-världen. Ex: Vill du ha färgen blå på din rustning kan du köpa den för $8. Dock får du blå enbart till en specifik rustning, så vill du ha blå till tre rustningar får du betala $24.

Jag har inga större behov av det kosmetiska själv, men upplever det som ett problem när man bygger hela spelets progression kring en girig betalmodell. Visst, det är f2p, men samtidigt har ingen efterfrågat det upplägget, tror många är eniga kring att man gärna betalar för ett fullprisspel för att slippa det här. Men det är ju tyvärr tiden vi lever i, men bra att många visar sitt missnöje iaf, det har ju fått 343 att snabbt implementera ändringar.

Medlem

Jag spelar alltid mycket Star Wars under julen. Kommer bli mycket Dark Forces 2, X-wing Alliance, Empire at War och Rogue Squadron. Varva detta såklart med filmerna!

Jag tror det har med min barndom att göra, spelar särskilda spel vid särskilda högtider som jag tror bara råkar vara när jag spelade spelet första gången. Påsk - Total War, Valborg - Första Rainbow six, Allhelgonahelgen - Alien vs Predator 2 osv.


signatur

Man saknar inte kon förrän båset är tomt

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Grabbarna får en Switch i år med Mario Kart 8 så det blir förmodligen en hel del av den varan. Det får nog även bli Mario Odyssey som verkar suveränt. Andra förslag som funkar för hela familjen till Switchen?

Super Mario Party, Smash Bros Ultimate, Mario Golf och Tennis, Clubhouse Games, Warioware är alla väldigt roliga.

Medlem

För mig blir det Final Fantasy XII: The Zodiac Age och Monster Hunter World: Iceborne. Kanske Cyberpunk 2077 och Halo Infinite också.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Kommer bli Far cry 6 och Devil May cry 5 på PS5. Och lite souls, alltid lite souls. Umbasa.

Medlem

Spellforce 3 Reforced !

Medlem

Jag får en nintendo 64 i julklapp och jag har köpt banjo kazooie och banjo tooie så det blir väll mina julspel i år

Medlem

Lirar AC Valhalla på PCn och Immortials FR på PS5an. Kena ligger i pipen efter det


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av lasselason:

Super Mario Party, Smash Bros Ultimate, Mario Golf och Tennis, Clubhouse Games, Warioware är alla väldigt roliga.

Danke!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av kabukishaman:

Haha nae det är aldrig någon som tvingar någon till något

Min uppfattning är att man tagit betalmodellen ett steg längre än motsvarande kompisar i f2p-världen. Ex: Vill du ha färgen blå på din rustning kan du köpa den för $8. Dock får du blå enbart till en specifik rustning, så vill du ha blå till tre rustningar får du betala $24.

Jag har inga större behov av det kosmetiska själv, men upplever det som ett problem när man bygger hela spelets progression kring en girig betalmodell. Visst, det är f2p, men samtidigt har ingen efterfrågat det upplägget, tror många är eniga kring att man gärna betalar för ett fullprisspel för att slippa det här. Men det är ju tyvärr tiden vi lever i, men bra att många visar sitt missnöje iaf, det har ju fått 343 att snabbt implementera ändringar.

Ja, alltså jag har svårt att bli upprörd av att man får betala för extra kosmetiska grejer i ett F2P. Jag har inte lagt en krona och har ganska många grejer ändå. Det påverkar ju inte spelet.

Det går att låsa upp ganska mycket bara genom att spela normalt, events och kampanjen har en hel del extra. Lägger man dessutom hela 89 kr på Premium Battlepasset så får man ännu mer. Jag ser verkligen inte problemet, det finns inga lootboxes och inget P2W, inget spelmässigt är låst bakom betalvägg heller.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja, alltså jag har svårt att bli upprörd av att man får betala för extra kosmetiska grejer i ett F2P. Jag har inte lagt en krona och har ganska många grejer ändå. Det påverkar ju inte spelet.

Det går att låsa upp ganska mycket bara genom att spela normalt, events och kampanjen har en hel del extra. Lägger man dessutom hela 89 kr på Premium Battlepasset så får man ännu mer. Jag ser verkligen inte problemet, det finns inga lootboxes och inget P2W, inget spelmässigt är låst bakom betalvägg heller.

Nae, problemet verkar väl vara att många irriterar sig på att man inte bett om f2p och att man inte alls tycker att man låser upp tillräckligt utan att betala. Men bra att 343 senast igår gick ut med att man ersätter challenge swaps och XP boosts i Tenrai-eventet med grejer som tidigare enbart funnits i store'n, dom är snabba på att agera på communityts minst sagt kraftiga reaktioner 😅

Ambassadör
Xbox
Skrivet av kabukishaman:

Nae, problemet verkar väl vara att många irriterar sig på att man inte bett om f2p och att man inte alls tycker att man låser upp tillräckligt utan att betala. Men bra att 343 senast igår gick ut med att man ersätter challenge swaps och XP boosts i Tenrai-eventet med grejer som tidigare enbart funnits i store'n, dom är snabba på att agera på communityts minst sagt kraftiga reaktioner 😅

Ja jo, det är ju bra att de lyssnar och reagerar. Men helt ärligt så känns det väldigt främmande för mig, står vid sidan om och tittar på när folk är hysteriska över att de inte kan klä upp sina dockor exakt som de vill gratis, i ett gratisspel

Känns lite... Karen över hela grejen.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag är ledig, frugan jobbar så jag ska spela "vara en bra pappa till barnen" ...

12
Skriv svar